Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


SFX

Recommended Posts

Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :) Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :D:D

Verdens flinkeste Bridiejenta!! :) -og handler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar
Jeg kan meddele at Christine ble norgesmester i hundekunskap (er det det heter?)! :)

Da så jeg jo henne i store ringen. Men ante ikke at det var henne.

Hvorfor var det ingen som skrev Doggis med tusj i panna???

Vi er altså hjemme, passe trøtte og slitne, men veldig fornøyd med en super helg. Jeg velger å kalle dette avslutningen på årets sesong, så kan heller romjula i Letohallen bli en tjuvstart på neste års - for dette var en så bra avslutning! Og da tenker jeg hele helga sett under ett.

X'en var meldt på i unghund, noen husker kanskje at jeg var usikker på hva jeg skulle gjøre. Jeg valgte unghund, i fall det ble så mange påmeldte at det ble dommerbytte - for da får ofte juniorene bytte. Og slik ble det jo. Jeg er ingen fan av retrospektiv historieskriving, så jeg har ikke tenkt til å lure på hvordan det kunne gått om vi stilte i junior likevel - jeg bare konstaterer at jeg er veldig glad for at jeg stilte i unghund. Ni i klassen, og X'en vant! Hun var helt klart den yngste; 15 måneder og seks dager gammel. Men likevel klarte vi å hevde oss! Det er godt når strategiene går som ønsket :) Vi fikk "bare" HP, men for denne dommeren er jeg veldig, veldig godt fornøyd med det. Hun er kjent for å være streng, og sier for eksempel selv at om hun er usikker på om hun skal gi en hund CK - nei, så gir hun ikke den hunden en CK. Den skal være god nok. Er hun usikker på om hunden skal ha blått eller rødt, så får den blått. Hun er veldig opptatt av sunn konstruksjon, bevegelser, type og detaljer - og vi mistet CK pga uferdige bevegelser. Og det skulle bare mangle at hun ikke er ferdig enda. Så veldig, veldig godt fornøyd! Dommer brukte hele skalaen, og slik skal det være. Kritikkene var laaange, og jeg kjente meg igjen i hvert eneste ord, alt som ble skrevet er jeg enig i uansett om det var negativt eller positivt - og da skal en være fornøyd med dommeren. Så helt klart en dommer å stille for når dyret blir eldre.

Dagen ble jo ikke akkurat verre av at pappa'n hennes ble først BIR blant 98 voksne bernere, og deretter fløy og showet seg til en andreplass i gruppa (og gruppe 2 er jo evig stor)!

Farmora ble også 2 BTK og tanta 3 BTK - eller om det ble motsatt? Onkelen ble 4 BHK. Uansett en god dag for familien.

b-hamar166b.jpg

Et spontant motiv jeg fikk lyst til å ta, til tross for at jeg var alene - dyret foran Skipet.

Ola (pappa'n) var også med i gallaen, men ble dessverre slått ut allerede i første runde. Han møtte en nydelig springer, som ikke ble slått ut før i kvartfinalen. Vant gjorde en ung american akita som virkelig kunne posere, veteranvinneren var en 13 år gammel corgi som hoppet og spratt av lykke på scenen runde etter runde.

Gratulerer til alle andre som er fornøyd, bedre lykke neste gang til de som ikke var like fornøyd. Hunden vi tar med oss hjem er uansett den samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :D Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :):D

Gratulerer så mye :) Vel fortjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Marit, det var moro! :) Synd jeg ikke fikk sett henne i dag, men jeg var i en annen kant av hallen...

Gratulerer også til alle andre som har gjort det bra!

Med oss gikk det helt ok, vi ble nr 2 i juniorklassen. Jeg kan være fornøyd med det og jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :) Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :):D

Grand slam med en nybegynner, så herlig!! Du skal se at all børstinga gjorde susen, det fikk fram sjarmen hennes til det fulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men men men men - gratulerer da Marit - det var da voldsomt så flott debut.... WOW

...endelig hjemme etter en lang dag *ler* dagen i går slutta litt seint for å si det sånn - men 3 stykk vakre svartinger debuterte offisielt - med bravur..... Dog var selvsagt dommeren en smule teit uten at jeg gidder å gå inn på det - men i alle fall:

Stitch (til Stitch) - 1jk, 1jkk - ingen HP - men flott kritikk - dommeren ønsket en litt modigere utgave enn det Stitchen hadde lyst til å være den dagen. Han tødde imidlertid VELDIG opp 10 minutter etter at han hadde vært i ringen........ Vi satser friskt mot NKK Bø

Whiskey - søster altså - 1jk, 3jkk og flott kritikk - sosial dame som tar alt på strak arm

Lilli - 1jk, 1jkk, HP - super kritikk, men det beste av alt var at Lillersen faktisk storkoste seg i ringen i dag, tjoooohooooo...

Veldig fornøyd med debuten til disse tre - de er bare barna og har forhåpentligvis en laaaaaaaang karriere foran seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg er fremdeles i sjokk!

Boris og meg entret ringen i dag morges kl halv ti. (ca) Var bare to gutter i juniorklasse hannhund.

Den andre hannhunden er fra en kjent oppdretter å har flere titler rundt i verden (bla annet junirchamp) og to til..

Jeg var VELDIG forberedt på en blå ut, men håpet på en fin kritikk. Grunnen til dette var at dommeren er engelsk. Å min mops er sort med hvit i brystet. Vi gikk videre! Vi endte opp som nr 1 med CK! :)

Jeg GAPTE! Fikk gratulasjoner alleveier! men det var ikke nok med dette! Jeg ble plassert som nr 3 beste hannhund!

Jeg GRÅT av gledessjokk! Folk rundt meg lo så de gråt over reaksjonen min, å dommeren ga meg en klem... :):D

Tispen jeg gikk med ble plassert som nr 2 med CK. Gikk ikke videre i CK klassen hun..

Jeg svever fremdeles oppe under skyene.. Beste med det hele var når dommeren sa (på engelsk) Nå er Du Norsk junior vinner 2008. (vi har jo ikke det i norge, men "uoffisielt" sa de alle)... Men jeg vet nå ikke jeg.. vi fikk pokal! :) hiih!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle flotte resultater! Doggis har eliten med seg på utstilling ser det ut som! :)

Spesiellt morsomt er det at i gruppefinalen på fredag ble en Svensk Lapphund BIG! det er ikke ofte skal jeg si og dessuten slå den pommen som ofte er i finalene er gøy! :) Dessuten både Norsk Buhund og Islandsk fårehund som henholdsvis 3 og 4 i gruppa! :) Sånt synes vi er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men men men men - gratulerer da Marit - det var da voldsomt så flott debut.... WOW

Takk! Jeg er i sjokk enda :)

Kjempestor grattisklem til Psykomarit! Er det gøy med utstilling eller? :)

Takk! Ja, det var moro gitt :D Blir vel kanskje mer kanskje.. Om man ikke skal gi seg mens man er på topp :D

Her er kritikken til bridie da

Full size. Good topline. Very good prop.

G.ong (?) front/rear. Soundmarking.

G. extensions from side.

Could use more muzzle, stronger muzzle

Slightly soft cond. G. coat. G. neck. n/o (?)

shoulders. Front very well set.

Head to narrow, but nice in profile.

Noen som vil oversette til meg? :) Skjønner jo det meste da men.

Og ja, må jo kommentere litt... Bridie er dårlig muskelsatt om dagen. Det er helt og holdent min feil, og jeg som har hatt altfor lite energi tilovers til å gi Bridie så mye mosjon og løping som hu faktisk både trenger og fortjener. Jeg håper jeg klarer å komme meg selv over denne ***** knekken her, og mer ut med Bri.

Og ang hodet så TROR jeg at dette hadde mye å si med pelsmangel BAK ørene.. Bridie har jo fortsatt ikke fått tilbake all pelsen fra hun ble barbert her i høst, og derfor blir hun jo også seende VELDIG smal ut i hodet fra front. Men jeg aner jo ikke om det hadde hatt noe å si.

Uansett, jeg er overlykkelig jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det ikke sånn superbra, fikk flat rød på Bella. Men med 23 stk. i klassen så kan jeg ikke akkurat være misfornøyd heller, skal godt gjøres å plassere seg i en så stor klasse.

Ellers så vant unghunden til oppdretteren min klassen sin med ck, broren til Bella ble ikke plassert, men fikk ck i championklassen og hannhunden jeg stilte vant åpenklasse med ck. Var rundt 10-15 stk. i klassen så det var moro. :) Men litt kjedelig å komme på plassen bak storcertet! Jeg har jo stilt han til 2 cert før så hadde vært litt moro å kunne stilt han til championatet og.

Caroline: Var det du som sa hei til meg på scenen under finalene i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili ble nr. 4 i åpen klasse med CK :)

Her er kritikken:

Feminin tik. Mycket bra uttrykk. Bra mask och øranansetting. Edel hals. Kvadratisk kropp. Aning avfallende kors. Ønskar nogot mer førbryst och aning brant skulder och overarm. I god pelskondisjon. Trevligt temperament. Rør seg parallellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :) Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D :D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :D Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :D:)

Oi! Så utrolig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk blåsløyfe på Kokos :) Vi både jublet så snørr og tårer rant, resterende goldenfolket så rart på oss :) For en helg liksom;

To feilfrie løp i agility, 1.plass, 2.plass, 2 napp og toppen av kransekaka: En blåsløyfe!!

Grattis til alle med flotte resultater og titler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stitch (til Stitch) - 1jk, 1jkk - ingen HP - men flott kritikk - dommeren ønsket en litt modigere utgave enn det Stitchen hadde lyst til å være den dagen. Han tødde imidlertid VELDIG opp 10 minutter etter at han hadde vært i ringen........ Vi satser friskt mot NKK Bø

Her er kritikken til Stitch:

Veldig god maskulin hannhund. Godt hode. Bra utrykk - mørke øyne. Nær kvadratisk kropp. Normale vinkler. Bra pels, farge. Kan være litt modigere. Beveger seg rasetypisk.

Grattis masse til Psycho-Bri. Nå blir det vel Bø på dere også :) Og grattis masse til MartineH - fineste "Nøtta" det :)

Og selvfølgelig grattis til som er fornøyde med helgen. Jeg har funnet ut at de små fremskritt teller :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, dommeren hadde tydeligvis røyka sokkene sine! Jeg så jo at Nora var den peneste goldenen der, helt objektivt sett :-D hehe. Men seriøst, så var jeg faktisk ikke imponert over bedømming av golden juniorer i dag. Men det var jo sånn at dommeren likte enn annen type golden enn det jeg har, og sånt skjer jo stadig vekk. Men personlig synes jeg bedømmingen var litt merkelig faktisk. Jeg fikk forresten strålende kritikk av Nora. Hun skrøyt hunden opp og ned på kritikkskjemaet, men fikk ingen plassering allikevel.

Samme dommer synes jeg forøvrig gjorde en bedre jobb med portugisisk vannhund, der jeg stort sett var enig i det som ble utfallet. Så det var moro å se på portiser i dag, selv om jeg ikke stilte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...