Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


SFX

Recommended Posts

Og Huldra; du skal stille flere ganger, og neste gang gjør du det selv med en gang! Med mindre dere vil gi oss på tribunen god underholdning en gang til da :D

Min hemmelige drøm er å bli klovn, og siden jeg også vil jobbe med hund, må jo hun også få være med..! :whistle: Menmen, underholdning kan det jo bli, selv om jeg stiller henne selv da.. hirr-hirr.. :D

Men seriøst; hva tenkte dere? Satt ikke Emma også der og så meg bli trykket ned i støveldriten av skam og vanære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar
Men seriøst; hva tenkte dere? Satt ikke Emma også der og så meg bli trykket ned i støveldriten av skam og vanære?

Jeg så en hund som ikke følte seg hundre prosent komfortabel, og jeg så en hund som ble litt lettet og begeistret da Labbis løp med henne ned mot hjørnet der dere satt - "free at last!"

Jeg ser ikke på det som å drite seg ut - en ser det av og til, og veldig ofte ser en da at hunden slapper mer av når eieren kommer inn og overtar. Du blir en trygghet for Huldra i en situasjon hun ikke føler seg helt komfortabel med. Så lenge du er relativt rolig og ikke lar dine nerver smitte over på henne, ser det ut til at dere er den beste ekvipasjen.

Dette handler ikke om skam og vanære, det handler om å prøve seg fram for å finne ut hvordan Huldra har det best på utstilling. Drite seg ut er å miste skjørtet i ringen (been there) eller at hunden stjeler mat fra dommerbordet (been there) - det å innse at dette ikke fungerer og å overta midt i bedømmelsen er ikke å drite seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en hund som ikke følte seg hundre prosent komfortabel, og jeg så en hund som ble litt lettet og begeistret da Labbis løp med henne ned mot hjørnet der dere satt - "free at last!"

Jeg ser ikke på det som å drite seg ut - en ser det av og til, og veldig ofte ser en da at hunden slapper mer av når eieren kommer inn og overtar. Du blir en trygghet for Huldra i en situasjon hun ikke føler seg helt komfortabel med. Så lenge du er relativt rolig og ikke lar dine nerver smitte over på henne, ser det ut til at dere er den beste ekvipasjen.

Dette handler ikke om skam og vanære, det handler om å prøve seg fram for å finne ut hvordan Huldra har det best på utstilling. Drite seg ut er å miste skjørtet i ringen (been there) eller at hunden stjeler mat fra dommerbordet (been there) - det å innse at dette ikke fungerer og å overta midt i bedømmelsen er ikke å drite seg ut.

Det var litt fleipete skrevet fra min side da, men jeg skjønner hva du mener. I alle fall hvis du mener Tulla i stedet for Huldra? :D

På den andre siden er kanskje ikke Vikingskipet og Norsk Vinner Utstilling stedet å "prøve seg frem".. :rolleyes: Men da vet jeg det til neste gang. Virkelig. Nå har jeg fått det inn med teskje og støvelskaft. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt fleipete skrevet fra min side da, men jeg skjønner hva du mener. I alle fall hvis du mener Tulla i stedet for Huldra? :whistle:

På den andre siden er kanskje ikke Vikingskipet og Norsk Vinner Utstilling stedet å "prøve seg frem".. :rolleyes: Men da vet jeg det til neste gang. Virkelig. Nå har jeg fått det inn med teskje og støvelskaft. :D

Argh, du kan ikke ha et nick og kalle hunden noe annet! :D

Men ja, det finnes for så vidt mindre utstillinger å prøve seg fram på. Men det gikk jo bra i helga - og mye er jo opp til dommeren. En annen dommer ville ikke hatt tålmodighet og hevet Labbis og Tulla ut med blått, holdt tilbake CK'n eller på andre måter reagert. Dommere er forskjellige, og da spiller det ingen rolle hva slags utstilling det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, du kan ikke ha et nick og kalle hunden noe annet! :whistle:

Men ja, det finnes for så vidt mindre utstillinger å prøve seg fram på. Men det gikk jo bra i helga - og mye er jo opp til dommeren. En annen dommer ville ikke hatt tålmodighet og hevet Labbis og Tulla ut med blått, holdt tilbake CK'n eller på andre måter reagert. Dommere er forskjellige, og da spiller det ingen rolle hva slags utstilling det er.

Nei, det kan du ikke! Har kalt både X'en og deg Emma! :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hemmelige drøm er å bli klovn, og siden jeg også vil jobbe med hund, må jo hun også få være med..! :D Menmen, underholdning kan det jo bli, selv om jeg stiller henne selv da.. hirr-hirr.. :D

Men seriøst; hva tenkte dere? Satt ikke Emma også der og så meg bli trykket ned i støveldriten av skam og vanære?

Jeg hiver meg på det Emma skrev! Forøvrig har jeg selv hatt værre flauser enn det der i ringen altså... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke! Har kalt både X'en og deg Emma! :closedeyes:

Men Emma er jo et menneskenavn, og kan være mitt navn også (hvem har sagt at det ikke er det, forresten?). Veldig få er døpt Huldra, altså må hunden hete det. Det er sånn det fungerer. I hvert fall i mitt hode. Og det skal da veldig mye til også, å glemme X'en som navn? :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med gode resultater, blir imponert over alle de flotte hundene her.

Legges alle resultater ut på nett? Jeg finner bare gruppevinnerene på NKK sine sider. (skulle gjerne sett plasseringene for hoffene)

Det finner du på dogweb etterhvert som det blir lagt ut. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med gode resultater, blir imponert over alle de flotte hundene her.

Legges alle resultater ut på nett? Jeg finner bare gruppevinnerene på NKK sine sider. (skulle gjerne sett plasseringene for hoffene)

Om du går inn på Kennel Bergenhovs så får du alle resultatene på Hoffene, samt bilder. Gå inn på den svenske siden og under "events" finner du resultatene.

PS: Bir-hoffen var den siste i gruppa som ikke ble plassert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, alle sammen! ;)

Den siste tispa fikk også rød, og etterhvert skulle jo vi konkurrere mot hverandre. Vi løp og løp, og da vi endelig var ferdig var vi fremdeles på første plass. Dommeren kom og tok oss i hånden, og gav oss CK. CK, liksom! :shocked:

Jeg tror CK'et kom pga. en omgang menneskeshampo, jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bare mine øyne som spilte meg et puss, eller er ikke bakbeina på den helt gode? Eller skal hoffene "kræsje" i hasene når de går?

Har du noen ganger sett om hoffene våre er trange i hasene? For det tviler jeg sterkt på.

Og alle de gangene jeg har møtt Bjuti så har hun ikke vært hasetrang. Og plasseringer som hun har hatt på utstillinger (hun ble 2 år i mai i år) tror jeg det er mange andre hunde-eiere som er "misunnelige" på. Cert + Cacib på ww08 (ble ikke bir/bim), Nuch kun 2 år og 8 dager, 2btk+cert+cacib (som unghund) på NV07. 5 cert før hun var 2 år, derav 2 nkk-cert. BIS på rasespesial i Sverige like etter hun ble Nuch (nordens nest største rasespesial med ca 90 hunder).

Hun har fått HD-A og AA-A. Men, jeg vet at den tispa har mye pels fra hasene og ned (det skal hoffene ha) og det spørs veldig på hvordan denne pelsen er børstet, hundene kan virke trange om pelsen er kraftig og børstet på "riktig" måte. Så ja, tror nok at øynene dine har spillt det ett lite puss :icon_confused:

Kan bare nevne at hennes halv-bror ble bim på NV08, noe han også ble både i 2005 og i 2007...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt på hvordan de stilles opp. Om man tar en "Rottweiler/Grand Danois" bakbensstilling på hunden, da kan det se ut som om den er trang (evt har haser som krysser hverandre). Slik skal ikke en hoffe stilles. Mange hoffe-eiere stiller hunden veldig brebent bak og da (unskyld at jeg sier det) ser de "helt forj***lig ut", dvs trang bak + fallende rygg + for mye fallende kryss + meget dårlige bakbensvinkler. Kan hende at denne hunden strekker bakben litt inn når hun springer, men hun er ikke trang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...