Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


SFX

Recommended Posts

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Sitter og er litt sånn mellomfornøyd her. Det var jo ikke en blåsløyfe vi var ute etter liksom...

Men kritikken var knallbra! Tror jeg har klart å rote den bort, men den var sånn ca sånn: meget god type og modell, gode proposjoner, pent hode, litt lette ører, velutviklet kropp for alder, god driv, gode bevegelser men med litt knappe steg. Pelsen fremdeles for myk, derav premieringen.

Det positive er jo at det hun ble trukket for går det an å gjøre noe med.

Hun oppførte seg meget bra i ringen, sto fint og logret til dommeren når han kom og hilste. Jeg derimot tenkte ***** når han kom med målestaven, men hun ble målt til 30 blank og etterpå roste dommeren henne for størrelsen og den kompakte kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har katalog som kan si meg hva Australsk Catteldog tispe, nr 2 inn av tispene (om jeg husker rett) og var blå, har for ett navn. Evt hvem foreldrene er?

Er det ingne som har tatt med seg en katalog hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei nr to i jr klassen med hp vi :) fin kritikk fikk vi også :)

Så er strålende fornøyd.

Dommer kastet ut championer med blått og styra og ordnet værre, og var sær med CK, så kjempe happy :D

Caroline gjorde en strålende jobb med tyson :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke noe særlig å skryte av herifra... Jeg glemte å ta henne inn i en sving jeg visste hun ville gå ut i (alltid litt ukonsentrert i første løp.) Det førte til en vegring, ellers greit løp. 2. løpet var jeg helt forvirra og tullete og glemte helt hvor vi skulle, så frøkna tok det hinderet som sto nærmest :) Jaja.... fin fart hadde hun ihvertfall.

Grattis til alle andre med flotte resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08!! :) Med CACIB, BIM og hele pakka!! Jeg er så glad!! :):D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :D Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!!! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, reisefølget vårt hadde hvertfall stor suksess, da vi hadde både beste hannhund og de 4 beste tispene :)

De var som følger:

BIM, Cacib, NV-08: Multi Ch Edglonian The Real McCoy (1 chkk)

BIR, Cert, Cacib og norsk Ch, NV-08: Fin Est Uch Lundecock's Waterlily (1 chkk)

2 BTK, res. Cacib: Mellsjøhøgda's Vision Of Trust (1 akk)

3 BTK: N Dk Uch NordV-08 Andvaka Solaris (2 chkk)

4 BTK: Kelroe's Real Queen (1 jkk/ukk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:):D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :D Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI! :):D

Jøss!!! Gratulerer så mye. Sånt er jo bare drit kult. :)

Stor gratulasjonsklem fra meg.

GRATULERER til alle de andre som har oppnådd gode resultater også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :) Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :):D

Gratulerer så utrolig mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :) Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :) Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :D:)

GRATULERER! Hedersplass i bloggen, hehe... venter på bilder med slufser og greier nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tävlade Shejpa i agility + hopp 1 (medium) i fredags. Hon var inte i toppform, hon löper och blir lite seg. Men vi fick i alla fall vad vi åkte dit för! Två napp på två lopp. Vi vann hoppklassen och kom tvåa i agilityklassen. Det var hennes tredje tävling och hon har fått 4 napp på 6 lopp totalt. Duktig cocker spaniel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :) Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :):D

WOOW! Gratulerer SÅÅ mye.. Bridie er jo bare helskjønn da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...