Gå til innhold
Hundesonen.no

Å slette orginale program på pc'n.


PsychoLynx

Recommended Posts

Det er nå litt over et år siden jeg kjøpte meg ny pc. En Acer 7520. på den ligger det jo mange program opprinnelig. Haugevis med Acer-ting og tang som jeg aldri har åpnet engang. 1/4 del av pc'ns minne er fylt opp av program som fulgte med da jeg kjøpte den, og som jeg aldri bruker.

Om jeg feks går inn på Kontrollpanel - programmer - programmer og funksjoner - avinnstallere eller endre programmer så kommer det jo opp en lang lang liste med ting og tang. Feks Acer Arcade Deluxe, Acer eAudie management osv. Egentlig er jeg ikke sikker på om jeg bruker noe som går under noen av disse delene heller. Men jeg kunne tenkte meg å ha slettet masse som jeg ikke bruker, for å kunne bedre hastigheten på resten av det jeg faktisk bruker.

Om jeg velger ut diverse ting på denne lista som jeg mistenker at jeg ikke bruker, vil det da kunne ødelegge for ting jeg bruker liksom? Eller kan man slette i hytt og gevær her uten å miste annet enn det man direkte fjerner?

Husk at jeg er langt under gjennomsnittet lur når det kommer til data-opplegg, så snakk "blondsk" til meg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Kåre Lise

Det er ikke sikkert det er plassen som er problemet, windows i seg selv tar jo mye plass. Problemet med hastighet er gjerne at sånne programmer kjøres i bakgrunnen og det ser du i oppstartsmenyen, gå på "kjør" og skriv inn "msconfig" der kan du finne igjen disse programmene og deaktivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det er plassen som er problemet, windows i seg selv tar jo mye plass. Problemet med hastighet er gjerne at sånne programmer kjøres i bakgrunnen og det ser du i oppstartsmenyen, gå på "kjør" og skriv inn "msconfig" der kan du finne igjen disse programmene og deaktivere.

Takk, har lett etter dette lenge :) for det starter opp så mye drit som gjør oppstarten mye lenger enn den trenger å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det er plassen som er problemet, windows i seg selv tar jo mye plass. Problemet med hastighet er gjerne at sånne programmer kjøres i bakgrunnen og det ser du i oppstartsmenyen, gå på "kjør" og skriv inn "msconfig" der kan du finne igjen disse programmene og deaktivere.

:) Men altså atte! Åssen veit jeg hva jeg kan stoppe osv da? Jeg kjenner jo ikke navnet på en brøkdel av dette jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nå er ikke jeg noen ekspert heller men gjorde dette nylig på en maskin med XP og da deaktiverte jeg alt i oppstartmenyen under fanen øverst til høyre, husker ikke hva den het men det er no "oppstarts****dill" der kan man visstnok i teorien deaktivere alt og det fungerte fint på den maskinen.

Ved siden av er en fane med tilbehør****, når jeg deaktiverte alt der sluttet endel ting å virke som f.eks drivere til nettverkskort, brukersatte themes o.l. så der bør man nok gå mer systematisk til verks men jeg fant egentlg ingen grunn til det da førstnevnte resulterte i en ny maskin i forhold til tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW forsvant hu! :P Helt sikkert pc kræsj asså... :)

Men, altså.. Nå forsøkte jeg da, men fikk bare opp noen feilmeldinger når jeg starta på nytt. Dog ting gikk jo kjappere da! Men jeg mistet plutselig scrollefunksjon på touchpad'n her :P

Så nå puttet jeg alt tilbake slik det var, og smiler pent :P

Men altså.... Er det noe på denne lista her (desverre overlapper de litt) som noen VET jeg kan fjerne? Uten å få dustefeilmeldinger?

1.jpg

2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva med å angripe saken motsatt. Deaktiver alt og heller gå inn og aktiver de enkelte du faktisk finner ut at du må ha. F.eks er nok touchpaden din den Alps fila. Deaktiver alt unntatt den og se hva feilmeldinger du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det enklere å fjerne en og en ting og se NÅR det dukker opp feilmld? Hmmm.. ser for meg mange restarter her nå... Men okei, prøve å unngår alps ting da.

Jeg kommer og pusser Bridie på deg om dette blir kødd altså Snusken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...