Gå til innhold
Hundesonen.no

Grim & Gru


Grim
 Share

Recommended Posts

På lørdag har jeg hatt Grim i 2 uker. :icon_redface:

 

Han er en rolig og veloppdragen herremann inne, mens ute blir han veldig voldsom mot andre hunder.

Dette er noe vi trener på, men resultatet varierer.

Er rett og slett mer gøy å dra meg bortover isen enn å roe ned å få go’bit.

Vi skal på kurs i Januar, så da håper jeg vi finner en løsning som fungerer.

Ellers har vi holdt på med litt trening av forskjellige triks og vanlige komandoer, og det tar han fort.

Veldig moro å jobbe med, så dette lover godt.

Jeg gleder meg til å lære masse, dette er jo første hunden min. :icon_confused:

 

Her er et bilde av guttebassen.

grim83737.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg landa litt, og bebisen sover - så da rekker jeg å oppdatere. Turen hjem gikk veldig bra, han sov på fanget hele veien. Første kvelden synes han Grim og Frost var litt skumle, men det s

Introducing Ebène Noir Petit Norwègien - GRU Når jeg innså at jeg ikke kunne vente lenger, men det ikke passet med ny belger, fallt valget ganske enkelt på pyreneisk gjeterhund. En rase jeg har l

Verdens beste Grim har blitt 10 år han. Han nyter pensjonisttilværelsen og har ikke lenger noe til overs for strukturert trening og pirkearbeid. Han er så smart at han VET han er pensjonert. De

Posted Images

Takk ;)

Han er tre år. Dato vet jeg ikke, og heller ikke hvor han kommer fra.

Ikke er han chippa, og hun jeg kjøpte han av fikk visst ikke så mye info fra de forrige eigerne. :D

-Men vi skal prøve å få tak i de. Hadde vært kjekt å vite litt mer om bakgrunnen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :whistle: Hyggelig at dere syntes han er fin.

Vet ikke område heller. Hehe, huff, jeg vet jo ingen ting nesten. Litt impulskjøp, kan man si. :D

grim1033276.jpg

Han syntes det bare er SÅ moro å stå modell...... :rolleyes:

grim1033815.jpg

tur.jpg

Reaksjonen hver gang jeg spør om vi skal på tur. Hvis jeg sier det for å få reaksjonen, og ikke tar han med ut - nåde meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg føler litt at jeg på en måte vet hvem dette er jeg - en riktig så fin gutt.

Kjenner det sånn fordi jeg vet om en 3 år gammel hannhund (som ligner en del på denne) som ble omplassert nå pga. eiers bosituasjon.

Men litt vanskelig kanskje om han heter Grim sånn til daglig - for det gjorde ikke denne......... OG den er garantert chippet om det er den for å si det sånn, men chippen kan jo ha vandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, nå er det jo ikke bare din feil at du ikke har fått vite så mye om han da.. :sleep:

Det er iallefall noe kjent med uttrykket... ;) Skulle vært moro å visst hvem det var :sleep:

(belger-stamtavle-nerd som jeg er.--- hehe)

Hehe, nei. Blir jo vanskelig å gi informasjon man ikke har. Og jeg var ikke så nøye på det heller, i å med at jeg falt pladask. :o

Men nå som jeg har hatt han litt, og "roa meg litt ned" ( :P ), så begynner jeg å bli veldig nysgjerrig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå får jeg legge ut noen nye bilder syntes jeg.

Han har jo blitt enda flottere nå som manken begynner å komme seg litt.

Grim12023456.jpg

grim14.jpg

Foto: Kristina

Saga, Lunah & Grim koser seg i finværet

83e478347543.jpg

grim732335.jpg

Foto: Kristina

Grim12041.jpg

Og den som kommer aller sist skal i den sorte gryyyyyy-teeeeeee! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsdato er fremdeles ukjent, men han ble født i 05. De første som eida han bodde i Skien (eller var det Porskerunn?), og det er vel egentlig det eneste vi vet. Jeg syntes jo det er merkelig at han ikke er chippa. Kanskje han er etter en tjuvparring. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er planen. :P Mutter sa hu ville gjøre det - hu føler vel hu legger det frem mer diplomatisk (det ble visst litt trøbbel mellom de første eierne og hu vi kjøpte han av) enn meg. :ahappy: Men hu er jo så treig!

Spørs om jeg gidder å vente te hu "er klar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsdato er fremdeles ukjent, men han ble født i 05. De første som eida han bodde i Skien (eller var det Porskerunn?), og det er vel egentlig det eneste vi vet. Jeg syntes jo det er merkelig at han ikke er chippa. Kanskje han er etter en tjuvparring. :ahappy:

Om jeg tar bort de kullene jeg veit han ikke er fra, som er født i 2005, så står vi igjen med:

Fauve Art (Ox G-kullet - der er det forøvrig en Ox Grimstads Zagh)

Certavia (E-kull)

Tikkabi (R-kullet)

Fakaiser (evt en bror av Maverick, han ser ikke helt sånn ut?)

Heierås (bare 1 hann i det kullet, El Carlo)

Red Wolf (Stine, du vet vel her? hehe)

Uten kennelnavn (mora er Fåreelgen's A-Tinka)

Lufaliva (A-kull)

Tikkabi (ja, S-kull denne gangen)

Nangijala (Bn-kull)

Oxmonicks (N-kull)

Woodshine (dansekull - f.eks Riverdance/Tango)

Rart han ikke er chippa ja, har du sjekka så den ikke bare har vandra? Det hender jo de flytter på seg.. Om den ikke er der, så faller vel flere fra, for de fleste oppdrettere jeg kjenner leverer valpene ferdig chippet - men man må vel ikke det som oppdretter, såvidt jeg veit, det er noe man kan gjøre senere.. Om det er en tjuvparring, så veit nok en eller annen i belgermiljøet om det allikevel, sånt pleier ikke å foregå helt i det skjulte - de har jo antageligvis vært annonsert en gang.

Jeg gadd ikke å leite opp bilder av hanner fra de kullene jeg har skrevet opp her, ikke alle oppdrettere har masse bilder av oppdrettet sitt (mangel på galleri), og om han har forsvunnet fra oppdretters radar som valp, så har han jo forandra seg litt siden han var 8 uker. Men om du hører litt rundt med oppdretterene, så vil de antageligvis kunne svare deg på om de har "kontroll" på sine "valper", og de aller fleste av dem vil jo gjerne høre hvordan det går med "valpen".

Het han Grim når du fikk han, eller er det et navn du har gitt han? At førstemann som eide han bodde i Skien/Porsgrunn sier ikke meg så mye, folk flytter jo på seg, eller henter valper fra oppdrettere som bor et stykke unna (terven min har søsken spredd utover hele landet, fra Finnmarksvidda til utenfor Stavanger et sted, liksom.. hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...