Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten/tråden fra postboks


Mirai

Recommended Posts

Ja da, det er fint at katten har det bra nå. Men hvor lenge har den det bra? Helt til datteren hennes er lei av den? (Og hun bytter den ut med en annen katt som hun "tilfeldigvis" finner i skogen?)  [-X

Hvordan kan du si noe sånt?! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Hvordan kan du si noe sånt?! :?

Hvis du leser innlegget til Demon, så ser du du at dyrene til Cavalita dør som fluer, eller blir omplassert når datteren er lei. Og så er hun på jakt etter et nytt dyr hun kan ta til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser innlegget til Demon, så ser du du at dyrene til Cavalita dør som fluer, eller blir omplassert når datteren er lei. Og så er hun på jakt etter et nytt dyr hun kan ta til seg.

kan du være så snill å legge frem bedre beviser enn dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser innlegget til Demon, så ser du du at dyrene til Cavalita dør som fluer, eller blir omplassert når datteren er lei. Og så er hun på jakt etter et nytt dyr hun kan ta til seg.

Så fordi Demon sier at det er sånn, da er det sånn??

Må nok ha bedre beviser enn dette ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dyrevernet har med dette å gjøre men..

Jeg mente selvfølgelig dyrevernet.

Her er noe fra et tidligere innlegg

Er helt sikker på att dyrebeskyttelsen vil ha noe og si i denne saken Om ikke har jeg kopiert alt dere har skrevet her og sendt henne pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, det er fint at katten har det bra nå. Men hvor lenge har den det bra? Helt til datteren hennes er lei av den? (Og hun bytter den ut med en annen katt som hun "tilfeldigvis" finner i skogen?)  [-X

Vet du hvem Cavalita er? Har du noen gang møtt henne? Eller stoler du blindt på det du leser på et forum av en bruker som aldri har vært her før og som ingen veit hvem er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem Cavalita er? Har du noen gang møtt henne? Eller stoler du blindt på det du leser på et forum av en bruker som aldri har vært her før og som ingen veit hvem er?

Jeg har kjent Demon i mange, mange år. Og vet at hun elsker dyr, og setter dem foran seg selv. Hun kjemper daglig for at dyr skal ha det bra. Jeg har ingen som helst grunn til ikke å stole på Demon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si noe sånt?! :?

Enig med IW. HVORDAN I ALL VIDE VERDEN kan di skrive nåe slikt når du ALDRI hat møtt Cavalita!?!?! Har du noen ganger snakket med henne face to face???

Trukke det nei!!! Holde det for deg selv du lille før du buser ut med slike smålige kommentarer! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med IW. HVORDAN I ALL VIDE VERDEN kan di skrive nåe slikt når du ALDRI hat møtt Cavalita!?!?! Har du noen ganger snakket med henne face to face???

Trukke det nei!!! Holde det for deg selv du lille før du buser ut med slike smålige kommentarer! [-X

fler her kjenner henne personlig og vet dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det forrige innlegget mitt, vær så snill.

Tror dere virkelig ikke vi bryr oss om dyr? Hehe.. Ja, det er virkelig derfor jeg gidder å være moderator her :roll:

Så bevis det da? Bruk tre minutter på å snoke litt rundt, still henne et par spørsmål om dyra, antal, hvor lenge hun har hatt dem osv. Det er en grunn til at folk har gitt opp å ta det på pm. Eneste måten å stoppe en dyresamler på er å stoppe eller hvertfall begrense tilgangen til dyr og oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stenger denne tråden før halv seks og blir borte til i morgen, gidder ikke at dere skal krangle videre uten tilsyn (hehe) så hvis dere har noe dere ABSOLUTT må ha ut, må dere skrive det fort ned mens jeg er ute og trener bikkja..

Siste sjans folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stenger denne tråden før halv seks og blir borte til i morgen, gidder ikke at dere skal krangle videre uten tilsyn (hehe) så hvis dere har noe dere ABSOLUTT må ha ut, må dere skrive det fort ned mens jeg er ute og trener bikkja..

Siste sjans folkens.

Du skal stenge tråden, men oppfordrrer oss til å skrive? Eller har jeg misforstått moe må? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til tidligere ganger det har vært diskutert

for de som lurte... kan sikkert hente fram MYE mer da..

http://www.norsk-museklubb.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1635&postdays=0&postorder=asc&start=0

Psst: der kommer man bare til innlogginssiden, og må ha brukernavn og passord. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...