Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten/tråden fra postboks


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Scorpioen84"]

-- grisene må ha bedøvelse for å kastereres.

Helt enig, noe så dumt.. jeg har aldri hørt grisen si noe om at dette gjør vondt.. så det er bare å kjøre på.. at det i fler og fler land lages forbud er helt på jordet.. akkurat som om en gris får vondt, de kan jo ikke snakke engang jo...

-- i sommer lo jeg godt da dyrebeskyttelsen var på radioen, de reddet

-- måkeunger fra reirene fordi hekkeplassen var for bratt, så de kunne falle ned..!

Noe så dumt, prøvde de virkelig å hjelpe måkeunger hehe.. måker er jo ikke pene engang og ikke kan man tjene 50 øre på dem..

--Er ikke imot dyrebeskyttelsen, men enkelte ganger er meningene de kommer offentlig med helt hnsides all fornuft..

Må si meg enig her når de klager på at noen blir skjært balla av uten bedøvelse, spesielt når det gjøres på babyer, det er for extremt å lage noen sak ut av dette.. det er jo ikke så mange tusen griser man opererer uten bedøvelse da... og det å redde noen teite måkeunger, jeg mener hvem bryr seg, de har ikkeno liv med verdi likevel..

Du og jeg som forstår alt dette burde egentlig laget en liste med verdilapper på levende vesener, for det er klart noen liv er egentlig ikke verdt noe altså.. da kan vi se hvem det er viktig å bry seg om å hva som egentlig bare blir for dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpioen84"]

-- grisene må ha bedøvelse for å kastereres.

Helt enig, noe så dumt.. jeg har aldri hørt grisen si noe om at dette gjør vondt.. så det er bare å kjøre på.. at det i fler og fler land lages forbud er helt på jordet.. akkurat som om en gris får vondt, de kan jo ikke snakke engang jo...  

-- i sommer lo jeg godt da dyrebeskyttelsen var på radioen, de reddet  

-- måkeunger fra reirene fordi hekkeplassen var for bratt, så de kunne falle ned..!

Noe så dumt, prøvde de virkelig å hjelpe måkeunger hehe.. måker er jo ikke pene engang og ikke kan man tjene 50 øre på dem..  

--Er ikke imot dyrebeskyttelsen, men enkelte ganger er meningene de kommer offentlig med helt hnsides all fornuft..

Må si meg enig her når de klager på at noen blir skjært balla av uten bedøvelse, spesielt når det gjøres på babyer, det er for extremt å lage noen sak ut av dette.. det er jo ikke så mange tusen griser man opererer uten bedøvelse da... og det å redde noen teite måkeunger, jeg mener hvem bryr seg, de har ikkeno liv med verdi likevel..

Du og jeg som forstår alt dette burde egentlig laget en liste med verdilapper på levende vesener, for det er klart noen liv er egentlig ikke verdt noe altså.. da kan vi se hvem det er viktig å bry seg om å hva som egentlig bare blir for dumt?

reality check...?

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var endelig godt og kunne lese  :wink:  flott att du kan legge det ut .

Det var vel det dere viste her inne også tenker jeg , bare fått höre det i en annen versjon.

Forstår godt att dere ikke ville svare her Ricco  :wink:

Lurer litt på om du er "helt på blåbærtur" nå...? Hvoir har du det fra at jeg ikke ville svare???? Tror du må forholde deg til fakta jeg... kom inn på siden nå, og ikke engang jeg kan svare på NOE når jeg IKKE er her. Og jeg skal svare.

Dette er rett og slett uthenging av en person offentilig, og DET er helt forkastelig! Uansett hvem eller hva det gjelder. Får bare håpe at du/dere har bevis for desse påstandene om Cavalita vil gå videre med dette! Og da hjelper det hverken å "gjemme" seg bak dyrevernet eller at den eller den har fortalt det eller det... Synes dette er så smakløst at jeg finner nesten ikke ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe dette får stå en liten stund.

Og før reaksjonene kommer:

Er nok ikke meningen å henge ut Cavalita, men heller opplyse andre om hvordan hun driver sitt dyrehold.

o dette IKKE er å henge ut noen hva er det da? Kine &Speedy ga beskjed tidligere at dere fikk ta det dere lurte på gjennom PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpioen84"]

-- grisene må ha bedøvelse for å kastereres.

Helt enig, noe så dumt.. jeg har aldri hørt grisen si noe om at dette gjør vondt.. så det er bare å kjøre på.. at det i fler og fler land lages forbud er helt på jordet.. akkurat som om en gris får vondt, de kan jo ikke snakke engang jo...  

-- i sommer lo jeg godt da dyrebeskyttelsen var på radioen, de reddet  

-- måkeunger fra reirene fordi hekkeplassen var for bratt, så de kunne falle ned..!

Noe så dumt, prøvde de virkelig å hjelpe måkeunger hehe.. måker er jo ikke pene engang og ikke kan man tjene 50 øre på dem..  

--Er ikke imot dyrebeskyttelsen, men enkelte ganger er meningene de kommer offentlig med helt hnsides all fornuft..

Må si meg enig her når de klager på at noen blir skjært balla av uten bedøvelse, spesielt når det gjøres på babyer, det er for extremt å lage noen sak ut av dette.. det er jo ikke så mange tusen griser man opererer uten bedøvelse da... og det å redde noen teite måkeunger, jeg mener hvem bryr seg, de har ikkeno liv med verdi likevel..

Du og jeg som forstår alt dette burde egentlig laget en liste med verdilapper på levende vesener, for det er klart noen liv er egentlig ikke verdt noe altså.. da kan vi se hvem det er viktig å bry seg om å hva som egentlig bare blir for dumt?

Spørsmål: hvorfor i alle dager tror du måkene har bygd reir på en slik plass? jo for å komme unna rovdyr! Å hva tror du måsungene gjør når mennesker har vært borti ungene å i tillegg flytter dem? Jo de fleste vil da forlate ungen fordi de ikke kjenner den igjen. Å hva tror du skjer med de stakkars måsungene når de blir flyttet til en plass som ikke ligger ulendt til for rovdyr? jo de blir spist opp og bestanden går kraftig ned.

Å angående grisene, jeg har gått tre år på landbruksskolen hvor gris var inngått i husdyrfaget. Da spurte vi om akkurat dettte med bedøvelse å kastrering, og bøndene som hadde holdt på me gris sa at bedøvelsen i noen tilfeller kunne være verre for smågrisen pga bivirkninger og ekstra stress og påkjenning. I tillegg er det forsket på dette i tyskland, hvor de fant ut at på smågris under 1mnd så var det det samme om de fikk bedøvelse eller ikke, og fant og ut at i noen tilfeller var bedøvelsebruken verre og en større påkjenning for dyret en selve kastrasjon hadde vært.

Men på gris mellom 1mnd og 2 mnd så var det ganske like resultater. Så på gris eldre en det er jeg enig i bedøvelsesbruken.

dessuten så synes jeg ingenting om å henge ut en person som ikke har muligheten til å forsvare seg og sitt dyrehold. Som sagt i en annen tråd så ble hun borte noen dager for å studere, var det eksamensforberedelser tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å henge ut en person offentlig så må man vel egentlig oppgi det EKTE navnet til personen. Det har ingen her gjort.

Jeg synes det er flott at vi fikk vite hva Cavalita driver på med. Man bør være på vakt på "dyresamlere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn å være så smålig??? Fy f**n!

Dette er rett å slett uthenging av folk!!! :evil:

Jeg synes dere kan slette de usmakelige inleggene deres!

Fyttikatta! Dette er noe av det mest smålige jeg noensinne har sett! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å henge ut en person offentlig så må man vel egentlig oppgi det EKTE navnet til personen. Det har ingen her gjort.  

Jeg synes det er flott at vi fikk vite hva Cavalita driver på med. Man bør være på vakt på "dyresamlere".

Det er det samme hva navnet hennes er. Vi vet hvordan hun ser ut, og kan vel si vi kjenner henne bedre enn en vanlig, stille bruker. Hun er/var moderator her, og det er jo ikke et ansvar man får uten videre.

Hva i all verden er det hun "driver med" ?! Syns du er det er så ille å ta til seg en kattunge som noen har pælma i en eske?! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn å være så smålig??? Fy f**n!  

Dette er rett å slett uthenging av folk!!!  :evil:  

Jeg synes dere kan slette de usmakelige inleggene deres!

Fyttikatta! Dette er noe av det mest smålige jeg noensinne har sett!  [-X

Enig.!

Å hun er ikke her selv for å få forsvare seg.! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at slike ting kommer fram jeg. Dette omhandler faktisk levende vesner!

Og som nevnt, her nevnes verken navn eller adresse.

Og hva, om jeg tør spørre, er det som kommer frem? Her ser jeg ikke noe annet enn personangrep av ei stakkars jente som tok seg av en katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jeg er enig med dere at dette er en form for uthenging men da via nick, ikke via navn eller adresse.. men jeg må bare si..jeg snakker for meg selv nå, at det er for ille at så mange dyr skal lide en slik skjebne.. det hun gjør er ikke forbudt, det er fullt tillatt å anskaffe seg dyr og det er tillatt og omplassere og avlive egne dyr, men i mine øyne er det tragisk å drive en slik praksis.. og når man attpåtil løper ut på forum og skal ha stempel som en stor dyreelsker og helt må jeg nesten kaste opp når jeg sitter med den viten jeg gjør..

det er ikke snakk om å gjemme seg bak noe dyrevern her.. jeg snakker for MEG selv.. og ja jeg kan bevise alt dette og jeg står for alt dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glade er folk i dyr her ja... interessant. Er ikke poenget at dyra skal ha det bra da? ikke at et nick ikke blir "snakket stygt om" ?

Som anca og wulfi sier, ingen som har nevnt navn.

Dyret har det jo bra. Hvordan hadde du følt deg dersom noen kom og brøt seg inn i livet ditt? Og nesten krevde at du skulle gå til Dyrebeskyttelsen, ov vite at det kanskje ikke ble resultat av det uansett?

Ærlig talt, skjerp dere hele gjengen. Tror hun har det vanskelig nok, hunden hennes har nettopp dødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva, om jeg tør spørre, er det som kommer frem? Her ser jeg ikke noe annet enn personangrep av ei stakkars jente som tok seg av en katt.

IW du er moderator, du kan reglene for hundesonen, du kan gjøre de nødvendige tiltak for å overholde dem...

Dette er apsolutt uthenging, jeg fant personlig info på hennes på 5minutter via nettet... [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere ikke har noe konkret å komme med, kan dere gi dere. Ellers blir det bare påstander mot enkeltpersoner.

Må få legge til at det virker som om dere har kommet fra Snikk-Snakk og inn hit bare for å lage bøll for Cavalita? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ingen som bryr seg? Jaja, lenge leve skylappene.

Les det forrige innlegget mitt, vær så snill.

Tror dere virkelig ikke vi bryr oss om dyr? Hehe.. Ja, det er virkelig derfor jeg gidder å være moderator her :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jeg er enig med dere at dette er en form for uthenging men da via nick, ikke via navn eller adresse.. men jeg må bare si..jeg snakker for meg selv nå, at det er for ille at så mange dyr skal lide en slik skjebne.. det hun gjør er ikke forbudt, det er fullt tillatt å anskaffe seg dyr og det er tillatt og omplassere og avlive egne dyr, men i mine øyne er det tragisk å drive en slik praksis.. og når man attpåtil løper ut på forum og skal ha stempel som en stor dyreelsker og helt må jeg nesten kaste opp når jeg sitter med den viten jeg gjør..  

det er ikke snakk om å gjemme seg bak noe dyrevern her.. jeg snakker for MEG selv.. og ja jeg kan bevise alt dette og jeg står for alt dette..

Må bare si at du nå gav meg ENDA en god grunn til ikke å like Dyrevernet og enkelte av de som jobber der. Det er så smålig og over alle grenser det dere gjer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er fint at katten har det bra nå. Men hvor lenge har den det bra? Helt til datteren hennes er lei av den? (Og hun bytter den ut med en annen katt som hun "tilfeldigvis" finner i skogen?) [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...