Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten/tråden fra postboks


Mirai

Recommended Posts

Meldingen når ut til flere folk når man legger det ut på åpent, og dermed større sjanse for å få inn tips i saken, enn om man bare skulle sendt en pm.

Flott at katten har fått et hjem, men det er likevel viktig å få fatt i de som faktisk er i stand til å kvitte seg med dyrene sine på den grusomme måten.

Forstår det, men kanskje er det en tanke å spørre den personen som fant pusen hva hun vil? om hun vil ha det ut i full offentlighet... Og ser jo heller IKKE store sjansen for å finne ut hvem som har gjort det... (og dette er vel feil plass for desse innleggene, postboksen er vel ang. ting som gjelder forumet...? :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Hun skrev jo også selv att hun jobbet med for og finne ut hvem det var .

Jeg driver selv ett forum og sier til mine moderatorer att sletter dem innlegg til brukere så si i fra til dem hvorfor du gjör det :wink: Så det samma ikke kan skje igen.Cavalita er mod hos dere, derfor lurte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev jo også selv att hun jobbet med for og finne ut hvem det var .

Jeg driver selv ett forum og sier til mine moderatorer att sletter dem innlegg til brukere så si i fra til dem hvorfor du gjör det :wink: Så det samma ikke kan skje igen.Cavalita er mod hos dere, derfor lurte jeg.

ja, men hun skrev jo også at hun hadde bestemt seg for å beholde pusen. og da må jo det respekteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som vil ta fra henne katten ! Hvor får du det i fra ? Det som de fleste her inne håper er og finne ut hvem som har gjort det :wink:

Les innlegget mitt en gang til du, jeg skrev vel ikke at noen vil ta fra henne katten....? og jeg må jo få lov til å si hva jeg synes/mener jeg og.... som jeg sa så tror jeg IKKE det er mulig å finne ut hvor katten egentlig kommer i fra. Og da er det vel det beste at den nå har et hjem og er blitt tatt vare på...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sikker på att dere ville sett anderledes på dette om det var en hund ! må si jeg er sjokert over hva dere skriver her asså [-X

vet ikke helt om dette er noe å svare på jeg.... men hva er du så "sjokka" over da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje hun ikke vilha hjelp.?

kanskje hun har anmeldt det å ikke vil gjøre mere utav det.?

kanskje hun ikke ønsker noe oppstyr rundt det.?

kanskje hun ikke sitter ved pcen hver dag.?

Det er klart en grund for at hun slettet tråden, å det er sikkert ikke tilfeldig... Så kanskje respektere hennes ønske? Hennes katt nå...?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt om dette er noe å svare på jeg.... men hva er du så "sjokka" over da?

Att dere ikke ser noen grund til og gjöre ett forsök eller mer positiv holdning til og finne han/ hun som satte ut katten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoter meg selv jeg...

enkelte ganger er meningene de kommer offentlig med helt hinsides all fornuft...

Med det mener jeg at ting noen ganger virker svært lite gjennomtengt å latterlig ut.

Som jeg skrev, det med grisungene har blitt forsket på i mange land å over lang tid å spesialistene har enda ikke blitt enige.

Jeg er ikke imot å bruke bedøvelse, man skal (etter hva jeg har hørt, ikke sikker på at det er vedtatt) bruke bedøvelse pga det ikke er enighet blant forskerne... Men igjen så er det måten det gås ut i media på...

Det med fugleungene var det som tok kaka for meg... :)

Men dette diskuterer jeg ikke her...

( Jeg komenterer det ikke videre, dere får sende PM... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att dere ikke ser noen grund til og gjöre ett forsök eller mer positiv holdning til og finne han/ hun som satte ut katten

Det er ikke opp til oss, det er opp til hun som fant katten. Å jeg respekterer at hun slettet tråden, hvis dette er grunden.. Hun gjør sikkert det hun kan selv, eller enda bedre, hun har funnet ut hvem som gjorde det....? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig dere ikke sletter eller stenger denne tråden ! Er helt sikker på att dyrebeskyttelsen vil ha noe og si i denne saken :wink: Om ikke har jeg kopiert alt dere har skrevet her og sendt henne pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att dere ikke ser noen grund til og gjöre ett forsök eller mer positiv holdning til og finne han/ hun som satte ut katten

Det kan ikke være at "vi" (nå snakker jo jeg kun for meg selv da...) er såpass realistiske at vi ser at der er for lite "spor" til å finne dette ut... Og at vi (jeg ) bryr meg så mye om katten at jeg er fornøyd med at den nå har fått seg et hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig dere ikke sletter eller stenger denne tråden ! Er helt sikker på att dyrebeskyttelsen vil ha noe og si i denne saken :wink: Om ikke har jeg kopiert alt dere har skrevet her og sendt henne pm.

ler litt for meg selv nå... høres nesten ut som en trussel fra deg dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ler litt for meg selv nå... høres nesten ut som en trussel fra deg dette... :)

Det var ikke ment sånn da ... men ettersom ting blir slettet uten varsel og det er skrevet mye om DB her regner jeg med att hun har lyst og svare selv. Som du selv ser er det mange som fölger med på denne tråden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke ment sånn da ... men ettersom ting blir slettet uten varsel og det er skrevet mye om DB her regner jeg med att hun har lyst og svare selv. Som du selv ser er det mange som fölger med på denne tråden :wink:

Etter så mange innlegg, har det ikke slått deg at hun kanskje ikke vil svare...? Synes dette er blitt "storm i et vannglass" jeg. Er jo liksom borte den viktigeste biten og det er jo at katten er berget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ricco! Det viktigste bør jo være at pusen har det bra!!

Skal man la være å fortelle om at man har redda dyr da eller? Blir jo redd for å få Dyrebeskyttelsen på "nakken"...

Og dessuten skrev vel Cavalita inn her en kveld at hun koms til å være borte litt pga eksamenslesing??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja cavalita kommer nok til å bli rolig her nå..

her er grunnen til at jeg GJERNE ville hjelpe henne å ta den som har kastet katten..

Jeg har gjennom forum o.l kjent cavalita i noen år.. jeg vet godt hvem hun er, hvorfor tråden er slettet osv.. hun er ikke glad for mitt bekjentskap, så derfor er hun borte nå.. andre grunnen til at hun er borte er vel at hun vet det kommer til å komme det jeg skriver nå..

De siste par årene har hun skaffet seg flere katter, de to første jeg hørte om var noen mnd etter hun skaffet de, de skulle da omplasseres fordi datteren var slem mot dem og de trivdes ikke hos henne, en havnet hos moren, den andre vet jeg ikke hvor er, hun skaffet såklart da med en gang en ny katt som trengte hjelp, den var også datteren slem mot, men ikke så lenge for før den var et halvt år lå den plutselig bare død i sengen, dagen etter var hun på jakt etter en main coon.. sånn har det fortsatt de siste par årene.. katter kommer og går...

Da hun i tillegg til disse kattene hadde mus som bare døde eller ble omplassert før hun få uker etter ville ha nye, kaniner som bare døde, hamster som ble slått ihjel for den var så syk, marsvin som døde.. undulater som etterhvert døde, men hun får jo nye og ønsker seg stadig fler.. vet ikke hvor mange sånne smådyr vi snakker om snart, gjerne kommer der nye inn samma dag eller neste idet dyrene blir omplassert eller dør..

hun har folk på nakken i de fleste forum eterhvert som de titalls med dyr som har vært innom hennes hjem har blitt avslørt.. hun er bannet av de fleste mc oppdrettere pga av at dyreholdet varer så kort..

Den kattungen hun nå har funnet i skogen, jo det kan være sant, men jeg setter mine tvil idet alt ble slettet da vi ville hjelpe å finne den som har gjort det..

Åja, det viktigste for meg også i denne saken er i bunn og grunn at kattungen får det godt, derfor håper jeg de som har "kastet" den ser annonsen..

vet dette er ganske brutalt innlegg, men dog er det sannheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var endelig godt og kunne lese :wink: flott att du kan legge det ut .

Det var vel det dere viste her inne også tenker jeg , bare fått höre det i en annen versjon.

Forstår godt att dere ikke ville svare her Ricco :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...