Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility øvelser for valp


SiriEveline

Recommended Posts

Etter hva slags svar jeg har sett her i tråden og sånn. Tenker jeg at jeg også ønsker litt øvelser som kanskje ikke er 100% agility relatert. Men øvelser som kan gjøres for å bedre forholdet til hunden på agility banen. Sånn som at hun skal høre på meg osv. hvis dere skjønner hva jeg mener?

Hva kan jeg gjøre da?

Det finns en massa saker du kan göra med en valp för att förbereda inför framtida agilityträning. Jag har just nu en valp på 11 veckor och vi är i full gång med träningen. Här kommer några förslag på sådant jag gör med min valp:

- Lek! Massor med kamplek. Få hunden att tycka att lek med dig är det roligaste som finns, även i störande miljöer. Lek med olika typer av föremål.

- Shaping av tricks. Lär hunden en massa tricks och använd shaping för att få fram dem. Tricksen tränar hunden på kroppskontroll och shapingen gör hunden lättare att träna i framtiden.

- Cirkelarbete och annan torrhandling. Lär hunden att springa på cirklar ihop med dig. Här är ett exempel:

Det kommer också en artikel i nästa nummer av Canis (december -08)

- Sitt och bli. Se till att hunden kan sitta kvar med alla typer av störningar

- Utgångsställning på både höger och vänster sida. Det blir mycket lättare att sätta upp hunden i en start då.

- Sitta stilla, fokusera på leksak framför och starta mot leksaken på signal

- Titta på när andra hundar springer agility utan att hetsa upp sig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...