Gå til innhold
Hundesonen.no

Lungemos


MariaN

Recommended Posts

I dag fikk Diesel noe ekstremt godt hjem til bestefar, nemlig LUNGEMOS(kjøpt på "slaktern").

Jeg syns ikke det var noe å skryte av, men bikkja var helt i ekstase! :)

Inneholder dette salt osv.. eller er det rett og slett ren mos av ekle greier?

Isåfall hadde Diesel garantert likt dette som snacks istede for vom i ny og ne.

Øynene var trillrunde, ørene rett opp, og jeg fikk IKKE kontakt med han når bestefar skjærte opp lungemospølsa. Prøvde å ta han vekk ved å leie han bort i halsbåndet, men han var ikke til å rikke :D

Det er nemlig EN plass hvor det er lov å tigge, og det er hos mine besteforeldre. Der er det alltid noe godt. Dette vet han å utytte. :)

*sette seg ned å se fint på bestefar, gir gjerne labben i ny og ne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Det er ikke så fast som pølse, så det kan bli litt griseri å ha det i lommen som godbit :)

Men du kan tørke den... det er vel vanskelig å tørke lunger, men lungemos inneholder jo en del mel også (?) så jeg vil tro det går greit uten at jeg har prøvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener med lungemos innimellom. Det er billig og hundene mine liker det godt. Ganske grei innholdsfortegnelse.

OBS: Ikke la den ligge på benken en stund før du skjærer den opp eller skal bruke den. Den klisser seg voldsomt sammen og blir en eneste stor klump.

Så det er heller ikke så enkelt å bruke om sommeren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder sprøyte: God ide. Når lungemos varmes opp blir den jo bortimot flytende, og skulle være grei å ha i sprøyte da, men vil kanskje renne lett ut ettersom sprøyta er til? Med passe onsistens funker sprøyta da vel som en leverposteitube?

Men OBS: varmer du den opp i microbølgeovn, eksploderer den gjerne på grunn av at den inneholder mye svor/brusk. Det er ganske kipt å skulle skave ned lungemos fra micro'ns indre.

Lungemos er "tingen" for hunden min også. Skulle bare mangle seg, så laga på innmat som lungemos er, - og hunder er jo innmatspisere først og fremst. Men masse krydder er det i den for å bli folkemat, ikke bare salt, men også løk,pepper, nellik, allehånde og ingefær står det på det eksemplaret jeg har i kjøleskapet. Omtrent som en krydderkake faktisk. Men sunn; - ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lungemos er fint som godis. Ikke tørk i ovnen, da smelter de sammen til en eneste stor klump. Syns det er litt mer klissete enn pølse, men greit nok hvis man bare driter litt i at det er klissete og ser at hunden er fornøyd! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Greia" mi med lungemos har etterhvert utviklet seg til å bli omtrent som her; - rent praktisk og helt maksimal utnyttelse.

Kjøper opp en mengde når de er på 1o-kronerstilbud her omkring. De har lang holdbarhetstid,og kan ligge i kjøleskapet, man slipper å huske å ta frem for tining. Vid, litt stiv plastpose i lomma med biter. Etter å ha fått mer smelta mos i lomma i sommerhalvåret, fant jeg på å helle vanlige tørrmatsbiter, av et billig og smått slag helst - i posen sammen med mosen. Vips, så er de blitt aktraktive favoritter også, og suger dessuten til seg det meste av "guffa". Noe klissete fingre, ja, men fine fingre å trene targeting med på slutten av økta/turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...