Gå til innhold
Hundesonen.no

Bil- sele


Hva sikrer du hunden med i bil?  

40 stemmer

  1. 1.

    • Bur
      26
    • bil-sele
      5
    • ingenting
      9


Recommended Posts

Bur bur og atter bur.

nå bare venter vi på tlf fra en som driver en dyrebutikk for vi harr bestilt et spesial laget bur til dyrene, så da skal alle de flyburene vi bruker nå ut av bilen og vi får bedre plass i bilen.

vi bestilte det for snart 5 uker siden og fikk beskjed om at det kunne ta 3-4 uker til han fikk det, så vi måvell snart purre på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt bur i bilen. Men nå har vi fått oss ny bil og den er mindre enn den forrige, så vi vurderer bil-sele nå. dessuten liker hunden mye bedre å sitte i setet enn å ligge i buret. Så vi får se hva vi gjør. Vi prøver buret og ser om det passer i bilen, ellers blir vi å prøve sele. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil sele til hund. Er det ukomfortabelt for hunden og den må venne seg til det? Hvordan vet man rett størrelse? Må man prøve på hunden? Så hunden kan sitte å ligge og thats it? den forholder seg rolig i bilen da.? *mange spørsmål her* :)

Vi bruker bilsele til buster. Han merket ikke så mye til den så han trengte ikke tilvenning. Å jeg tror nok ikke den er ukomfortabel. Størrelse får du hjelp til i dyrebutikken (hvis du skal bestille så kan du jo prøve den vi har å ta størrelsen ut fra det). Hunden er rolig i bilen da, Buster ihvertfall. Hvis vår passer kan du jo teste litt med Hera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påbudt med sikring av hund i bil. Kan få bøter for å ikke ha det. SÅ det er viktig å sikre på en eller annen måte. Enten med gitter, bur, eller sele. Ser jo selv når hunden ligger i baksetet og jeg bremser så faller hunden fort ned i dørken og hunden holder seg fast og ligger ukomfortabelt.. bremser jeg hardt er det ikke mye til før hunden flyr! Så sikre hundene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante blå stoppet oss i promillekontroll å buster var løs i baksetet...

Så buster stakk jo snuten ut førervinduetfor å se hva dette var forslags kvinnemenneske...

Da fikk jeg en raptus om hund å bil, men hun gotok forklaringen min.. emn kjøpte bilsele etterpå, å det er solide saker, å buster ligger uaz stille i bilen...

Men skulle gjerne hatt bur, men har ikke bil til det... :)

Men vi ta rmed selen til buster så hera får prøve den... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ALLTID bur!

Har opplevd å kræsje med hund, noe som gjorde at hundene ble sterkt skadet, og ble livredd det meste i ettertid..

Har kjøpt bur hos Trønderburet, og er kjempe fornøyd!!

www.tronderburet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk frarådet på valpekurs å kjøpe sele. De sa at den kun er for menneskenes beste. Hundene kan dø av trykket selen gir, sa de. Så, obs obs. Selen fungerer aller best for å bevare din egen sikkerthet. Bur er det tryggeste for begge to.

Vi bruker ikke bur, i og med at vi har så liten bil, men det er absolutt smart å ha det... Ikke meningen å være slem eller skremme dere med utsagnet om bilsele, men det var dette vi fikk opplyst om på valpekurset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...