Gå til innhold
Hundesonen.no

Stamtavleskryte-tråd


Blondiemamma
 Share

Recommended Posts

Lager en tråd vi vilt og hemningsløst kan skryte av og legge ut bilder og titler til slekt treet til våre små øyestener :D

Jeg begynner:

Mor

N UCH

Niwigga`s Funny Savanna

Titler:

Boogieman`s Vandrepokal (Rogalands peneste valp) 2005

Norsk Champion 2006

Nr 3 WW-08

Far:

Kondyl Trigenimus

3x HP

Farfar:

INT UCH VV-03 DU CH

Erythro Trigenimus

nahled_Weltaustellung%20podiet%20Ery%20Web%204%20jpg.jpg

Farmor:

Fissura Trigenimus

Titler:

-Juniorverdensvinner 2003.

-Bundessieger 2003.

-Østerisk bundessieger 2004.

-Østerisk klubbvinner 2004.

-VDH-Champion 2005.

Morfar:

NORDJV-04

Tobby at Niwigga of Roxy`s Pride

Oldefar:INT NORD DK CH NORD-SV00 VV-02

Pepalfa`s Crystal Snow Quick

Oldefar:

S UCH LUX CH INT UCH POLSKCH

NORDV-99 WW-00 EUW-00

Wildwoods U S Crusader

Oldemor:

CH JWW-02

Happy White Dancer of Roxy`s Pride

Endret av Djervekvinnen
Ryddet i bildelinker som var ugyldige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hundene mine er ifra Boxerdalen kennel, men moren er fra Borgerudmyra og Marit Sunde ja, men ble solgt derfra når hun var valp og til Boxerdalen. Flere Multi Camp`s, NLuch , N Such Korad`er i stamt

Oh yes, skryt er moro! X'en - JWW-08 Xkumle X-Faktorer av Hiselfoss, og hennes stamtavle er her. Pappa - internasjonal, norsk, svensk, dansk, finsk, latvisk, estisk, litauensk utstillingschampio

Nirms foreldre: Cap. Eies og oppdrettet av Bobby Dalziel. Mener han har vært skotsk mester i gjeting og plassert seg bra i VM. Farfar Whisp har vært skotsk mester og det samme har farmor Dot v

Posted Images

Bogerudmyra ja.. Er ikke det Marit Sunde i Spydeberg? Hentet du valpene der eller er det en valp hun har solgt? Flotte foreldre da :D

Hundene mine er ifra Boxerdalen kennel, men moren er fra Borgerudmyra og Marit Sunde ja, men ble solgt derfra når hun var valp og til Boxerdalen.

Flere Multi Camp`s, NLuch , N Such Korad`er i stamtavlen, men har ingen bilder av de så gadd ikke å ta de med, hehe...

Sikkert flott og gøy å ha bra titler i stamtavlen sin, men det viktigste for meg er faktisk at helsen til stamtavlen er bra, den mentalebiten er som den skal og at hundene lengre bak er trivelige og gode.

Der har jeg vært utrolig heldig :rolleyes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene mine er ifra Boxerdalen kennel, men moren er fra Borgerudmyra og Marit Sunde ja, men ble solgt derfra når hun var valp og til Boxerdalen.

Flere Multi Camp`s, NLuch , N Such Korad`er i stamtavlen, men har ingen bilder av de så gadd ikke å ta de med, hehe...

Sikkert flott og gøy å ha bra titler i stamtavlen sin, men det viktigste for meg er faktisk at helsen til stamtavlen er bra, den mentalebiten er som den skal og at hundene lengre bak er trivelige og gode.

Der har jeg vært utrolig heldig :rolleyes:

Ja selvfølgelig.. Det er jo det viktigste :D jeg er veldig glad for at oppdretteren til Blondie har både moren,faren og farmoren hennes.. og jeg har møtt to av kullsøsknene hennes.. Veldig trivelig, friske og glade hunder alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tidsfordriv er jo litt artig.

Jeg tar Blaze jeg (og Talli deler jo den stanmtavlen så det blir jo litt mye rep) Tar bare med dem som har oppnådd titler utover such og Korad og som jeg har bilde på. Det skal sies at alle hunder i stamtavlen til Blaze i 4 ledd har tittler unntagen 1. :D

Farssiden

Far

TJH Slch Korad

Almdalens Lewis

INGBRITT.JPG

Oldefar

Gk Vallh pr Intuch Slch Such

Evallens Blue Xantok

anton_tbn.jpg

Oldefar

Tjh Such Korad

Yttergårdens Red Robin

Yttergardens%20Red%20Robin.jpg

TippOldefar

Auch Gk Vallh pr Intuch NordUch

Nymagee Oongarra

Oongarra_tbn.jpg

Morssiden

Mor

Sbch Such Korad

Svensk Mester rundering 2006

4.plass SM rundering 2007

Glimmergruvans Vera

Vera12.jpg

Bestefar

Korad LPI LPII Korad SV-99

Leagården's Aladdin

0000.jpg

TippOldefar x3

GK VALLH PR INTUCH KORAD SUCH SV-89

Evallens Chocolate Quantas

Evallens_Chocolat_Quantas%201.jpg

TippOldefar

KORAD S BCH S LCH SUCH

Cefeus Nimbus

cefeus_nimbus.jpg

TippOldefar

FINUCH KORAD SUCH

Jumbuck Red-Cturbo

(doggis mener at dette er ett bevegelig bilde og vil ikke ligge direkte inn)

Han her oppdaget jeg brått NÅ at har klin-lik kroppsbyggning som Talli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette: Mange flotte hunder :D Men du? Du kjenner ikke til en svensk hund som het Nyx? Om hun var S LUCH eller om hun bare konkurreste i eliten husker jeg ikke. Husker heller ikke hva hun som eide henne het. Hun var lydighets treneren min for 15 år siden. Og da bodde hun her i Askim med to brune kelpier.. Jeg pleide å få lov å ta med Nyx på tur husker jeg.. Var knall morro. Lydigste hunden jeg har vært borti :D

Edit: Søkte litt på nettet og fant ut navnet hennes. Pia Rønnquist og CEFEUS NYX :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette: Mange flotte hunder :P Men du? Du kjenner ikke til en svensk hund som het Nyx? Om hun var S LUCH eller om hun bare konkurreste i eliten husker jeg ikke. Husker heller ikke hva hun som eide henne het. Hun var lydighets treneren min for 15 år siden. Og da bodde hun her i Askim med to brune kelpier.. Jeg pleide å få lov å ta med Nyx på tur husker jeg.. Var knall morro. Lydigste hunden jeg har vært borti :D

Sikkert Cefeus Nyx. Eieren av Kennel Cefeus bodde rundt den tiden i Norge. Pia het hun nok :D

Kom jeg på at jeg har Nimbus i stamtavlen, broren til Nyx og fant bilde. *redigerer første innlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bilder men ikke i guds om jeg orker det. Og siden ca. 90% av stamtavla til Luna er utstillingschampions så er det ikke noen som "skiller seg ut".

De merka grønt er jaktpremierte også. Beviset på at pene foreldre ikke betyr pen hund? :D (i utstillingsøyer)

Pappan til Luna ( minus noen tippoldeforeldre som forsvant ut av skjermen )

*klipp*

Mamman til Luna (minus noen tippoldeforeldre som forsvant ut av skjermen )

*klipp*

Her var det noen kjente navn, ja! Her er Tinkas stamtavle på farssiden:

stamtavlefarside.jpg

Og på morssida:

stamtavemorside.jpg

Her ligger det forresten stamtavle med de bildene jeg (dvs oppdretter) har funnet av hundene baki slekta.

Internasjonale utstillingschampionat går tydeligvis ikke i arv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, skryt er moro!

X'en - JWW-08 Xkumle X-Faktorer av Hiselfoss, og hennes stamtavle er her.

Pappa - internasjonal, norsk, svensk, dansk, finsk, latvisk, estisk, litauensk utstillingschampion, svensk vinner 2008, latvisk vinner 2008, estisk vinner 2008, nummer 11 på Bamselisten i 2007, foreløpig samme plass for i år - Ola Odelsgutt av Hiselfoss

hiselfossola4_001.jpg

Mamma - internasjonal, norsk, svensk og dansk utstillingschampion, femte mestvinnende bernertispe 2003 (samme år hadde hun kull!), andre mestvinnende tispe 2005 - Enslige Evelina av Hiselfoss

Evelina1redmedramme_000.jpg

Farfar - internasjonal, svensk, norsk, dansk, finsk utstillingschampion, nordisk vinner 2003, københavnvinner 2004, mestvinnende bernerhannhund i Sverige 2004 og 2005 - Zandrina's Gibson

hane1_stor.jpg

Farmor - internasjonal, norsk, dansk utstillingschampion, tredje mestvinnende bernertispe i 2007 (og datteren og sønnen mestvinnende!) - Ille Ville Isprinsesse av Hiselfoss

lille3redramme.jpg

Morfar - kanskje Europas beste berner noensinne? Internasjonal, dansk, svensk, norsk, finsk, britisk utstillingschampion, dansk klubbchampion, europavinner 97, Københavnvinner 97-98-99-00-01, verdensvinner 98-00, nordisk vinner 2000, brovinner 02, BIR på Crufts 2001 og 2002, tredje mestvinnende HUND i Danmark 2001, mestvinnende berner i Danmark fra 1997 til 2002, utallige andre gode plasseringer - Sennetta's Sixten

senettasixten.jpg

Mormor - internasjonal, norsk, svensk, dansk utstillingschampion, norsk vinner 2002, brovinner 2002 - Be My Baby av Hiselfoss

be%20my%20baby%20av%20hiselfoss.jpg-for-web-small.jpg

Det er mye pent bakover, og dyrene som er i stamtavla har også pene søsken - jeg liker ikke kull med én stjerne og masse søsken en aldri ser... Så får vi se hva dyret mitt blir til slutt...

Edit:

Bildene er hentet fra Kennel Hiselfoss, kennel Zandrina, kennel Mount Magic, kennel Roabamsen og Lensvikagjengen

Endret av Emma
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsiden til begge to:

MOR:

Apoletano's Kiwi Kanelli

Resultater: 4 cert, BIG og BIS plassert.

nelly2.jpg

MORFAR:

Corabarnas Harley Mirason

Resultater: Flere ck og bhk plasseringer.

harley.jpg

MORMOR:

Nord uch Nordv-02 Catarina Carera av Hiselfoss

Resultater: N S DKuch(Norduch), Nordv-02, mestvinnende bernertispe i Norge i 2001 og 2003.

catarina.jpg

Bella's farside:

FAR:

N Such Nøklebyåsen's Oliver Twist

Resultater: N Such, 5bhk på 2 rasespesialer, cacib og bir på NKK Drammen-06.

Bilde065_000.jpg

FARFAR:

Such Bernerdalen's Nasdaq

Resultater: Such

Bernerdalens%20Nasdaq.jpg

FARMOR:

Greta Garbo av Hiselfoss

Resultater: 1 cert, cacib og bim NKK Drammen-03, 5btk NKK Hamar-03.

greta_003.jpg

Albin's farside:

FAR:

Nuch Apoletano's Isak

Resultater: Nuch, cacib og 3bhk NKK Drammen-03.

isakpageilo.jpg

FARFAR:

Nuch Newton av Milkcreek

Resultater: Nuch, 4bhk på rasespesial.

newton.jpg

FARMOR:

Zandrina's Rina Reece

Resultater: 3 cert, 3btk på rasespesial.

5junigeilo222.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg, så jeg tar Talli også. Morsiden fins alt under Blaze. Så det får blir farssiden nå.

Mor:

Int N Such WW08 Nv05'06

Glimmergruvans ö-Blaze

Elite Lp, 2 x Cert i spor, A-rundering

bestekelpie.jpg

Far:

Nuch Korad

Busligans Bocca

kl.3 LP, 2 x Cert i rundering, A-spor

september044_edited.jpg

Bestefar:

KORAD S BCH SUCH TJH

Vickulas Batman

Batman08.jpg

Oldemor:

KORAD TJH LPI S BCH S LCH S VCH SUCH

Busan

busandec2005.jpg

Oldemor

KORAD LP SUCH TJH

Nemårs Calooah

cula1w.jpg

Oldefar

KORAD LPI NORDV-03 SUCH TJH

Cadjees Cappucino

cadjees_cappucino.jpg

Oldefar

KORAD S BCH SUCH TJH

Almdalens Billy

Billy1w.jpg

Tippoldemor

SUCH SV-91 SV-92 TJH

Anja

anja.jpg

Tippoldefar

GK VALLH PR LPI NORDV-95 S LCH SUCH SV-97

Quilpies Koffee II

quilpieskoffee.jpg

Tippoldemor

FINLCH KORAD S LCH

Gjalva

gjalva2.jpg

Bildene fra begge innleggene er hentet fra.

Kennel Ozways

Kennel Meringa

Kennel Vickulas

Kennel Busligans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrytebilder liker vi! Og den farfaren til X'en var jo bare rålekker.. :D

IMG_6027.jpgINT NORD EST LV LT CH ESTJW 04 Tievatuulen Ballerojäkälä + noe mer som står i det finske registeret. Meget vakker hund som Marco har en del igjen enda for å leve opp til :D

tata113.jpg Mammaen til Marco:

N FIN UCH NV-06 Turnukan Hempukka. Bare sitte bilde her, men hun er en meget vakker og utrolig bra hund mentalt. Flokkleder i flokken sin og ganske bestemt frøken. Marco har arvet mye fra henne.

manta.jpg Farmor FIN CH Tositouhun Amanda. Som er kjempe lik mamma Hemp faktisk :P...

Har dessverre ikke bilde av farfaren til Marco. men oldefaren har jeg bilde av. Jäkäläkummun Pakkasukko som har vært en hund som har fått frem flere meget gode linjer på rasen.

jakalakummunpakkasukko3.jpg

Mormor: FIN CH Fidelis Zini er kanskje den hunden som er mest lik Marco, utrolig pen tispe.

post-2851-1197733658.jpg

Morfar: FIN CH Hillasuon Huuru-Ukko

HillasuonHuru-Ukko.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa - internasjonal, norsk, svensk, dansk, finsk, latvisk, estisk, litauensk utstillingschampion, svensk vinner 2008, latvisk vinner 2008, estisk vinner 2008, nummer 11 på Bamselisten i 2007, foreløpig samme plass for i år - Ola Odelsgutt av Hiselfoss

Ligger han ikke på 9 plass foreløpig i år? Er vel ene beardeden til SusanneL som ligger på 11?

Morfar - kanskje Europas beste berner noensinne? Internasjonal, dansk, svensk, norsk, finsk, britisk utstillingschampion, dansk klubbchampion, europavinner 97, Københavnvinner 97-98-99-00-01, verdensvinner 98-00, nordisk vinner 2000, brovinner 02, BIR på Crufts 2001 og 2002, tredje mestvinnende HUND i Danmark 2001, mestvinnende berner i Danmark fra 1997 til 2002, utallige andre gode plasseringer - Sennetta's Sixten

senettasixten.jpg

Han er oldefar på begge sider til begge mine og. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bilder men ikke i guds om jeg orker det. Og siden ca. 90% av stamtavla til Luna er utstillingschampions så er det ikke noen som "skiller seg ut".

De merka grønt er jaktpremierte også. Beviset på at pene foreldre ikke betyr pen hund? :D (i utstillingsøyer)

Og morfaren er jo ikke pen liksom :P:rolleyes:

Tassens tippoldefar, Danterri Wheaten Man About Town, var verdens mestvinnende Wheaten! (Slå den, dere! :P )

DanterriWheatenManAboutTown.jpg

(bilde fra loscubones.com)

Og flott var han! :D

Nydelig! :P

Min klump sin stamtavle

Trym-18.jpg

Far: NUCH Covenstead Hot Gossip

2 eller 3 ganger A-godkjent i NRH.

minnebok_odin.jpg

Farfar:

NUCH Aniara's Odin

Premiert i det meste, bruks, lydighet og spor.

NUCH-Lussac-Crusader.jpg

Tippoldefar på farssiden:

NUCH Lussac Crusader - far til vår første flat :P

562143.jpg

Oldefar på farssiden:

N GB UCH NORDV-98 SV-98 Cariena's Thirtyfour-four

(Også far til, for dere som har peil på flat blandt annet: NUCH S LCH N LCH Hempth's Scott, JWW-98 SV-99 FINV-99 KBHV-98-99 SU(U)CH NUCH Caci's Hell of A Lot, NORDV-00 DKUCH NORDUCH INTUCH WW-00 ALMANZA I'M ON FIRE)

Vetklt4148_01.jpg

Mor:

Heirofia's Orchide

BISavl, res.cacib + cert nkk. Mor til årets mestvinnende avlshund nkk 07.

Morfar: (fikk ikke opp bilde, men ligger et lite på stamtavlen)

Int Nord Uch N Lch Nv-96 Coalport Country Man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestefar til My:

WTCH Ch Malpaso's Chaps'N Spurs RTDcs DNA-VP

My's bestemor, morssiden, SUCH KORAD Skogstrollet's 2 Tempo Taifun "Flizan" SphIII

My's farfar, morssiden, WTCH FUCH NUCH DUCH Diamond Aire Fast Track CGC CD RTDc DNA-CP:

DSC02836.JPG

My's farfar, farssiden, VCH WTCH Ch Gabrielinos Charlie Chaplin PATDc GS-O JS-O RS-O DNA-VP:

Chap6.jpg

Oldefar: ASCA CH Hall of Fame # 111 Diamond Aire Hey Jude CD OTDc ATDds RD:

Oldefar 2: Finnish and ASCA Ch. Captain Kidd of Imagineer NA, CGC, DNA-CP "Pirate":

Pirate4_00.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirms foreldre:

foreldre.jpg

Cap. Eies og oppdrettet av Bobby Dalziel. Mener han har vært skotsk mester i gjeting og plassert seg bra i VM. Farfar Whisp har vært skotsk mester og det samme har farmor Dot vært.

Mor er All Trade Anne Loppa. Lydighetschamion og verdensmester i lydighet og flerårig deltager på landslaget. I tillegg til godkjent gjeterhundprøve. Morfar er ingen ringere enn Moel Nap som både er lydighetschampion og har gjort det meget bra i gjeting.

338008.jpg

Vidas far har ikke spesielt med meritter akkurat, og er bare IPO1. Olix vom Mark-Otterhain

128598.jpg

Hella vom Paterhof er Vidas mamma, og har tittelen SchH3 IPO2 SPH1 AD BH Kkl2. Mener hun har vært nummer tre i NM i Schütz i fjor eller noe.... Husker ikke helt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, vi får skryte litt her også da :D. Det er ikke så mange titler å skryte av bakover kanskje, men det er vakre hunder *flir*.

Babs - LP2 INT NORD EST UCH KBHV04 NV07 Mezzoforte Suprise:

2008-06-21-Babs07.jpg

Hennes pappa: LP1 LP2 KORAD (+ 234 p) INT NORD DK UCH SV02 NORDV03 Cartier Monzerat Nemo (opprykk til LP Elite og konkurrerte i Elite spor før han ble skadet):

Nemo1.jpg

(dessverre et litt dårlig bilde med dårlig kvalitet - han var en fantastisk flott hund, selvsagt - ellers hadde jeg jo ikke brukt ham *flir*).

Hennes mamma: INT N DK UCH NV01 Torilsin Lois Lane:

2005-08-27-Lotta08.jpg

På farsiden finnes disse hundene:

KORAD INT FIN EST CH ESTV94 FINV96 Boondock's Madam I am Adam

Bel Ete Grand Grizzly

Farouche Hollywood Girl

LP 1 Cartier Monzerat Matisse

LP KORAD N DK UCH NORDV95 Mariell de Marque Fracas

Mariell de Marque Gaibeige

På morsiden ser det slik ut:

N UCH NV94 Picador Uncle Nickie, black

N SF CH SFV86 NORDV87 NV88'89 SV90 Virage Vendetta of Picador

N UCH SV89 NV91 Nouveaute Aperitiff

N UCH Arja

N UCH Donnuk Rastad's Duglere, black, HD FREE

N UCH Mont Colline's Gaisa, black, HD FREE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrytebilder liker vi! Og den farfaren til X'en var jo bare rålekker.. :D

Takk for det - masse herlige hunder bak din også, det er en så vakker rase!

Tassens tippoldefar, Danterri Wheaten Man About Town, var verdens mestvinnende Wheaten! (Slå den, dere! :P )

Unnskyld at jeg spør, men hvordan kåres mestvinnende i verden?

Ligger han ikke på 9 plass foreløpig i år? Er vel ene beardeden til SusanneL som ligger på 11?

Ah, det gjør han kanskje - har glemt å sjekke etter Tromsø. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI.... skrytetråd....

Får begynne med Roma da... :D

Hennes navn er N UCh Chevy's Kahroma

roma3005-3.jpg

Da tar vi farssiden først:

s.r. p.E. KORAD N DK UCh Europasieger-2008 NBFK-Vinner 2006-2007 NVBH-Vinner 2006

Breakpoint's Grand Duc of Coke

Han har bl.a. blit 15 x Best in Show på rasespesialer rundt om i Europa (+ 1 gang på uoffisiell rasespesial) bl.a. Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Holland.... Han har blitt Beste hannhund på den franske spesialen (som er den mest prestisjefylte belgerspesialen).

s.r. betyr at han er avlsrekommandert i den Franske Belgerklubben (gått mentaltest, fått excellent og blitt plukket ut i en utvelgelsesring på den Franske spesialen)

p.E. er mye det samme som den franske, bare at det er den Hollandske Belgerklubben.

han er da også blitt KORAD i Sverige :D

duc28.jpg

på hans side finner vi

far: s.r. High Clearing's Apollo, som har produsert mange vakre suksessfulle barn. Han har også gjort det meget bra på den franske spesialen og blitt plassert høyt i i åpen klasse (som oftest rundt 60-80 i Åpen klasse)

apollo.jpg

far til han er den velkjente og meget velproduserende:

R.E. Ch Gourou du Crepuscule des Loups, en hannhund som også stort sett hevdet seg bra på den franske spesialen. R.E. tittelen betyr at han har 5 forskjellige avkom fra (tror jeg) forskjellige tisper som har blitt s.r. Og han var da fra før av s.r..

mor til apollo var Xweet van de Hoge Laer, fra en kombinasjon som har hatt stor innvirkning på terven de siste årene.

mor :

Breakpoint's Coke of Okey, terv fra Groenendael (mest sannsynlig der både Roma og Duc har fått sine noe reduserte masker)

coke.jpg

Hennes far igjen er R.E. NL Ch Boetsch de Bruine Buck, nok en velkjent hannhund i Belgerkretser:

boetsch2.jpg

Hennes mor er SV-99 JWW-98 Black Hawkwind's Okey to Breakpoint

okey.jpg

da var det morssiden til Roma:

hun er engelsk import N UCh Corsini Tarantella

som kommer fra en lang rekke kjente hunder. Bl.a. har en helsøster av henne blitt BIS på den Franske Spesialen. Hun er fra en kombinasjon som er gjort i England 3 ganger.

tara6.jpg

Far:

EngCh Magnum de la Clairiere aux Louves, BIS på den franske spesialen, og har avkom (2 stk tror jeg) som har blitt BIS selv på den franske spesialen. BIS flere ganger også på engelske spesialer.

Han er fra en av de mest kjente og brukte kombinasjonene på terv. Kombinasjonen er gjort i Frankrike 4 ganger. :s

magnum.jpg

Mor:

Lauren de Condivicnum, en vakker tispe som gikk i avl i England på Corsini kennel. Hadde 3 kull med Magnum. Og var i sin tid Top Tervueren Brood Bitch i England.

lauren4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far:

EngCh Magnum de la Clairiere aux Louves, BIS på den franske spesialen, og har avkom (2 stk tror jeg) som har blitt BIS selv på den franske spesialen. BIS flere ganger også på engelske spesialer.

Han er fra en av de mest kjente og brukte kombinasjonene på terv. Kombinasjonen er gjort i Frankrike 4 ganger. :s

Han har vel et par helbrødre som også er brukt en del i avl? Både Lutin og Lynx? Lynx var forresten pappaen til Zarten, fin gammel mann, var han! wub.gif

Jeg fant ikke bilder av mammaen til Dina, så jeg gadd ikke å ta stamtavla hennes *flir* Nora sin ser sånn ut:

Ta bilde av mini-Norris først da, Galtvort's Awesome HoneyBee

aIMG_4292.jpg

Det er mye "gamle" hunder i stamtavla til Nora, derav kvaliteten på bildene her og der.

Pappa er Woodshine's Kenzo Jungle (f. -96), jeg har bare et dårlig bilde av han:

Farfar er Woodshine's Uncas Roinick (f. -86), han har jeg ikke bilde av, men jeg har av foreldrene hans.

Farfars far er Roi Acajou Di Scottatura

Farfars mor er Wirwelwinds Turid-Turbo

Farmor er Woodshine's Galilee (f. -93), hun har jeg heller ikke bilde av, men jeg har av faren hennes..

Farmors far er Grizzly Du Parc Du Pathyvel

Farmors mor er Woodshine's Giljotine E'lyssee (f. -90), hun har jeg heller ikke bilder av..

På morssiden så har vi Imagecopy Active Carousel, Dramadama laugh.gif

Morfar er nok en Woodshine-hund, Woodshine's Faraon Fatal (f. -97)

Morfars far er Finca Dellie's Eager Fuego, han har jeg ikke bilde av..

Morfars mor er Woodshine's Beau Fatal (f. -94)

Mormor er Imagecopy Mystic Arriba, Molly til Elin her på sonen:

Mormors far er Santec de la Tangi Morgane

Mormors mor er Mystic Jessy of Dark Brightness

Endret av Djervekvinnen
ryddet i utgåtte bildefiler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...