Gå til innhold
Hundesonen.no

hvid hyrdehund


Emilia

Recommended Posts

ja den er godkjent i norge, har truffet på en på utstilling her i bergen i fjord den var kjempefin.

har lenge hatt lyst på en slik men har en samboer som sier nei bare det blir nevnt at det er schæfer så da får vi holde oss til den rasen vi har. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den er godkjent i norge, har truffet på en på utstilling her i bergen i fjord den var kjempefin.

har lenge hatt lyst på en slik men har en samboer som sier nei bare det blir nevnt at det er schæfer så da får vi holde oss til den rasen vi har. :wink:

Schæfer er da en kjempe bra hund :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan jo prøve å forklare han det at ikke alle svhæfere biter når de ser han du da.

hun som eier faren til de to siste valpekullene vi har hatt har ikke mindre en 5 schæfere og vi har hilst på den ene, men han var jo litt usikker når den kom bort til han da.

hadde no han bare gått med på å få en valp i hus av rasen så skulle jeg ha omvendt han :D:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ked af at høre, at han er bange for schæfere, for det er da en dejlig race. :D -Og især når du så oven i købet gerne vil have en.

Har han haft en dårlig oplevelse med denne racen? :-o

Jeg er også en stor fan af schæferen, men må sige at den hvide variant ikke lige er min smag. De bliver tit så gule ned langs ryggen og så er deres sind altså efter min mening ret anderledes i forhold til de farvede varianter.

Bare min mening men jeg ved godt at det er en dejlig hund og jeg forstår godt dem der vælger denne race.

smil :D:D:D fra Tina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han ble som barn bitt av en schæfer og det sitter godt i gjen hos han, så han har grunn til å ikke like rasen.

men jeg klarer meg fint med de hundene vi har nå, vi har jo ikke mindre enn 4 stykker her hjemme (og alle er hvite, og med masse god pels å kose med he he he) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så kan jeg godt se at han har grund til at vælge schæferen fra. Det er da flot at han så alligevel kan takle at have hele fire andre hunde derhjemme. Mange ville måske nok være blevet bange for alle store hunde eller alle hunde i det hele taget. Godt at han ikke er blevet det! =D>

Fire hunde i hverdagen! Det må være hektisk...jeg har nok at gøre med at holde styr på de to vi har :D . Det må være skønt at have så mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit shæfer er ok - gemyttet er så annerledes i forhold til de vanlige shæfere som jeg har, mildt sagt -opp i halsen!!! -nå er BEGGE hundene mine blitt tatt av shæfere - den yngste min for ei uke siden,og han halter ennå... :D -rasen er fin den, men den er så rovavla at de som regel er skutt i huet! Angrep er beste forsvar...-og der har man shæfer i et nøtteskall! Spess om man har ryggen til...

Skulle vært MY mindre oppdrett på denne fine rasen, så den "tok til vettet" igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro, gamle hunden vår ble tatt av en schæfer en gang, han snudde ryggen til og vips så løp schæferen bort og anngrep hunden min som stod og tisset og ante fred og ingen fare :D

han ble løftet opp etter ryggen av schæferen, og eieren kom med den komentaren om at å gud det har han aldri gjort før han er jo snill (har aldri angrepet før).

hva tar den fyren meg for da? tror vell ikke at jeg er født i går vell? snakket med noen venner av meg senere og de sa at den hunden har alltid vært sånn at hvis den hilste på andre hunder så kunne den finne på å angripe (uten grunn til det) når den andre hunden snudde ryggen til, spesielt hvis det var hannhunder. :D

han må no bare komme igjen med hunden sin nå når jeg har 4 hunder og den yngste hunden min (Bamse) på bare 9 mndr fyker no heller rett i trynet på andre hunder han en å gå på dem bakfra.

begynner å vurdere på om han skulle vært katrert (men da kan vi jo ikke stille han ut) og det er ikke så gale at vi ikke kan kontrolere han heller, det er bare det at hvis han finner ut at den hunden er yngre enn meg så skal jeg ta den (men det skjer bare når han er i bånd) så vi kan vell klare å plukke av han det også.

skulle ta en hund her på tirsdag he he he, en grande valp som ikke er så veldig gammel men som har rukket å bli en anelse høyere en min bamse, valpen var sånn ca dobbelt så stor men den skulle han ta for den var yngre enn han så den skulle no virkelig settes på plass den ja(men han fikk ikke lov av meg) tok han på fersken et par ganger i å knurre mot valpen og da gav han seg og godtok at den også var med og gikk tur med alle de andre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina... jeg håber meget at det er fordi jeg ikke forstår alt norsk at jeg læser dit indlæg som jeg gør!!!

Hvis det er schæferen i en nøddeskal at angribe så er det da underligt at det er den mest udbredte race i verden, og har været det i mange år. Jeg har bevæget mig blandt 1000vis af schæfere gennem mit liv, og har da af og til oplevet hunde, der var skøre, men procentvis i forhold til hvor mange hunde jeg har mødt så er schæfere IKKE mere bidegale end andre hunde!!!

Jeg er ked af at høre at begge dine hunde er blevet bidt af hunde, og jeg giver dig ret i at der findes alt for mange mennesker der får schæfere (eller en hvilken som helst anden race for den sags skyld) der ødelægger hunden på den ene eller anden måde, så den bliver farlig.

Selv har jeg oplevet at både hende jeg har nu samt tre af mine forældres hunde er blevet angrebet af golden retrievere.... alle gange har det været de goldener, der har været SKUDT i hovedet! De tre der bed mine forældres hunde, blev også aflivet fordi de også havde angrebet andre hunde. (glemmer aldrig, da jeg og min søster sad i haven og tog sol, vores hund stod og begravede et ben, og så kommer en golden gudødme springende ind i vores have!! og løber direkte efter vores hund, der kaster sig på ryggen for at undgå en konfrontation... alligevel bider den syge hund vores stakkels Santo til blods)

Selvom jeg har oplevet goldens, der har gjort mine hunde fortræd postulerer jeg ikke det ene og andet pladder, så jeg synes ærlig talt dit indlæg er under al kritik!

:evil:

[-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...