Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler vs Doberman


Heidi

Recommended Posts

Kunne tenkt meg og vite hvilke en av disse raser som folk sætter højere end den anden?? Det er jo 2 populære rasen. Men hvilken syns du bedst om?

Syns de ligner meget hverandre, men er alligevel så forskellige i krop osv.

Men men tar chancen og prøver :D

Jeg ville valgt Doberman'en da jeg syns den har en flottere bygning end Rottweileren, syns Rottweileren er så kraftig og indpakt. Hvor Doberman'en har en lidt mere "forfinet" bygning :D

Hva angår gemytt til disse hundene ved jeg faktisk ikke. Da jeg ikke rigtig har haft så meget kontakt med disse raser. Men holder på doberman'en allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hund blir vel en Rottweiler (eller Chihuaha :mrgreen: ) regner jeg med. Syns Rottweilere er vakrere enn Dobermann pga. forskjellen i kroppsbygningen deres. Rottweiler ser mer solid ut mener jeg, den ser mer ut som en "kosebamse" om man kan si det slik... Solid og kraftig, tror en rottis ville blitt herlig sammens med en Staffordshire bull terrier :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ved ikke ret meget om disse hundes sind sådan i forhold til hinanden, men jeg må også holde på dobermannen. Mine forælde havde en blanding mellem schæfer og dobermann og den var bare skøn! -og så er dens kropsbygning efter min personlige mening flottere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOBERMANN selvfølegelig!!! Jeg har aldrig skjønt hvorfor folk vil velge en rotweiler, når de kan få en så flott, slank "utgave"! :D Dobermann har jo en såå flott kropp. Den er ikke så tung og massiv som rottweiler, er er mye slappere i ansikt. Ligner liksom endel på labrador.

Dobermann er jo noen hakk mer aktiv enn rottweiler (det ser man jo også). Klart for noen er jo det positivt/negativt. Men dobermann kan være litt lettere å ha med å gjøre enn rottweiler.Og man hører ikke så mye negativt om dobermann som med rottweiler. Rottweiler er mer en typisk guttehund, men syns dobermann kler godt jenter, med sine feminine linjer og eleganse, samtidig som det er en respektert hund. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok valgt rottweiler i utgangspunktet, da jeg liker de litt kraftige hundene!!! :D Problemet er bare at de senere års avl har ført til utrolig mye "stygge" individer. De er blitt for lave og da ser de bare fet ut isteden.... Så hadde jeg valgt i dag, så hadde jeg nok søkt etter en opppdretter som hadde den typen rottweiler jeg ser for meg. Hvis jeg ikke hadde funnet det jeg ville, hadde jeg nok gått for en dobberman! De er utrolig flotte de og da!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg kan ikke huske å ha sett en brun en men vet at i det gule huset som kommer rett nedenfor det krysset (der vi sto å snakket med hverandre sist jeg traf deg) at det bor en svart en der 8hvis de har den enda da). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg kan ikke huske å ha sett en brun en men vet at i det gule huset som kommer rett nedenfor det krysset (der vi sto å snakket med hverandre sist jeg traf deg) at det bor en svart en der 8hvis de har den enda da). :wink:

er den jeg mener.. er jo self svart ja.. men litt brun også da:) syntes den er kanon flott!!!tror de har ham enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den er kjempefin den hannhunden, har hilst på mine hunder, han har vært med på treffene på tirsdager av og til også (lenge siden nå da) men har ikke sett han siden i sommer.

tror enten hunden er sint på hannhunder eller at eieren er redd for at han skal sloss for han spør alltid om hvilket kjønn hunden den skal få hilse på er, den får ikke hilse på hannhunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...