Gå til innhold
Hundesonen.no

Eukanuba- hjelp!


Aya

Recommended Posts

Nå har Puma gått på Eukanuba i ca en mnd, og han har blitt fin og blank i pelsen, og har lagt på seg mye. Dessverre så synes jeg OFTE han har løs avføring, og han røyter veldig mye nå. (Det kan jo godt være at han "skal" røyte nå da- han er 12 mnd om to uker- noen som har anelse?? Må legge til at han er mye mer ute nå enn før jeg fikk han, så kan jo være han skal prøve å skaffe seg en tykkere pels, hehe)

Spørsmålene er:

- Hvor lenge må han gå på ett fòr før han er helt vant til det?

- Hvis jeg skulle bytte, hva skulle jeg da bytte til? Det måtte da være noe som er bedre for magen hans, og ikke dyrere enn eukanuba.

- Noen som har lignende erfaringer med eukanuba?

Jeg regner med at han skal gå på fòret iallefall i en mnd til for å se.. Altså, han har ikke diarè, men mykere avføring enn da han gikk på labb (som han gikk på da jeg fikk han). Er det noen grunn til bekymring når han er fin og blank i pelsen, og i tillegg har lagt på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt være han røter, for å "gi plass" til den tykkere vinter pelsen som kommer om ikke så alfor lenge. :D hvor lenge hunden må gå på et for så han blir vandt til det varrierer litt. jeg bytta netopp for og blander det gamle med det nye, så overgangen ikke blir så stor. men siden han har godt på eukanuba såpass lenge, trur jeg nokk han er vant til det nå, men den løse magen kan jo komme av for rask overgang, eller at han ikke tåler foret?

skal du bytte igjenn er det jo masse for du kan velge å vrake i, kan nevne noen sånn i farta.

- olivers

- royal canine

- josera

- lone star

- labb

har selv foret på labb, og har i to dager nå foret på olivers, blandet med labben. da vi foret på labb, var pelsen ganske matt, og han gjorde fra seg to til tre ganger dagli. dog veldig bra avføring. prøv deg fram, men jeg trur nok det skal gå bra å fore på eukanuba jeg ;) du kan også ringe dyrlegen din, spørre han om det, kan sikkert anbefale noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har kjempegode erfaringer med hills jeg og. Men vist du merker positiv forandring så har du nok funnet et for som passer for din hund. Det kan være ganske individuelt det der. Jeg har foret med troll for å få mere pels, å det funker kjempebra! Desutten er det et forholdsvis økonomisk for. Men Vist du er fornød nå er vel ikke forbytte relevant :wink:

Når det gjeldre tilpassningstid til effekten av foret virkelig slår til så sier de at det er rundt to mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med å bytte fòr så trenger man ikke være så hysterisk og la det gå over en laang periode og blande ut masse og stress.

Snakket med veterinæren min om det, og han sa at det skulle gå greit om man bare blandet ut over en ca 4 måltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Angående det med å bytte fòr så trenger man ikke være så hysterisk og la det gå over en laang periode og blande ut masse og stress.

Snakket med veterinæren min om det, og han sa at det skulle gå greit om man bare blandet ut over en ca 4 måltider :(

En grei middelvei er 3, 4 dager... :wink: -tarmfloren må få litt tid på seg til å takle det nye. Men lenger enn det, skal overhodet ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...