Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalmatineren Casper (Curia's Bebop)


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Huff, ikke noe gøy lesning, det her. har jo gått igjennom nesten det samme med Salo selv.

Ingen ville operere Salo i nakken heller, NVH gav han jo noen uker igjen å leve for tre år siden. Så, jeg meg nesten forplikta, ta en prat med Thomas Sissener (evnt. sende en mail med bildene fra CT).

Jeg kan virkelig ikke få fullrost han nok, hadde det ikke vært for han, så ville Salo vært død for lenge siden (akkurat nå hadde det kanskje vært like greit, gamle hæsan av en bikkje har akkurat spist plastikk IGJEN :sint_01: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

11.mars måtte jeg farvel med min beste venn. Vi fikk 11 fine år sammen.  ❤     

Favoritthunden min blir 7 år i dag! http://lolapagola.com/7-ar-dag-d/

Ja synes det er synd jeg og, jo mer jeg tenker på det egentlig. Godt gemytt og pen og se på. Men blir det ikke noe trøster jeg meg med at selv om han får noe etter seg blir det ikke Casper-kloner uans

Posted Images

  • 1 month later...

Huff, ikke noe gøy lesning, det her. har jo gått igjennom nesten det samme med Salo selv.

Ingen ville operere Salo i nakken heller, NVH gav han jo noen uker igjen å leve for tre år siden. Så, jeg meg nesten forplikta, ta en prat med Thomas Sissener (evnt. sende en mail med bildene fra CT).

Jeg kan virkelig ikke få fullrost han nok, hadde det ikke vært for han, så ville Salo vært død for lenge siden (akkurat nå hadde det kanskje vært like greit, gamle hæsan av en bikkje har akkurat spist plastikk IGJEN :sint_01: ).

Såpass ja! Vet. sa ikke noe om prognosene sånn sett, han er ikke i fare for å plutselig dø, det er vel kanskje mer medisineringen som er risikofaktoren her. Men merker likevel at jeg har lyst til å finne ut lit mer, jeg klarer ikke helt innfinne meg med at det ikke er noe å gjøre... kiropraktor eller ett eller annet... aldri hørt om Sissener, men kunne jo vært greit å få en second opinion,absolutt. Men jeg stoler på at vet. vet hva han snakker om når han sier t det ikke er lurt å operere. Jeg hadde helt klart gjort det om jeg hadde fått samme beskjed som deg med Salo da.  Så deg forresten på nkk hamar, men du var opptatt med noen, så da fikk jeg meg ikke til å avbryte :P

Nei, så trist å lese om nakken, men han ser heldigvis ut som om han har det helt strålende der han løper rundt - håper dere får mange fine år til uten smerter der han kan fortsette å kose seg! Og ellers helt enig i at du tar så utrolig fine bilder, og av en riktig vakker modell <3

Tusen takk for det!! :)

Æsj, kjipt når ryggen lager krøll... Får håpe det retter seg :)

Og så er han så lekker en hund :wub:

Ja er innmari kjip :/ retter seg nok ikke, men håper det iallefall holder seg slik det er nå, for det er levbart, selv om han går som en weirdo og ikke får løpe særlig løs lenger. 

Og takk! :D

Ååå :hug:

Fineste Casper, han er heldig som er hos deg. Koser seg glugg ihjel det ser man! :)
Du tar så nydelige bilder!!

Takk for koselige ord! Det betyr mye :) 

 

----

Ting er stort sett som de har vært en stund nå. Hadde en veldig dårlig periode for noen uker siden, etter at jeg hadde overvurdert hva han tålte, og latt ham løpe for mye løs på tur, som primært foregikk på jorder. Det ble to uker med kun små lufteturer. Da lærte jeg det... trist at det er slutt på jordeturer, høsten er den fineste årstiden med hund synes jeg, med store åpne områder for frislipp, frislipp på fjellet, ikke båndtvang og masse fine steder å gå tur. Men må bare innfinne meg med at pensjonisttilværelsen dessverre kom mange år for tidlig. Vi går fortsatt fine turer, men de er kortere, og i et mer bedagelig tempo, og mest i bånd. Han får gjerne gå litt løs noen minutter i midten av hver tur, jeg føler ikke jeg kan nekte han alt som er gøy heller. Han får snuse så mye han vil, og bruke lang tid der han får lyst til det. Når tiden ikke kan brukes på langtur eller løping, så synes jeg det er viktig at han får like mye tid ute iallefall, og får gjøre ting han liker :) Pleier og å sitte i parken og se på folk og hunder, det liker han godt. Så sånn er det. Han er glad og god som alltid, og jeg er sikker på at han har det bra. Det er nok mest meg som sliter litt med å justere meg, og jeg tenker litt for mye på de tingene vi aldri skal gjøre igjen, slik som spark om vinteren, kickbike, ski. Gikk jo på ski med ham første gang i fjor, leit vi ikke får en sesong til. Men på den positive siden gikk jeg mer på ski i fjor enn jeg har gått hele livet, så det er da alltids noe :P

 

Noen bilder, flere på bloggen.

 

Nkk-hamar-2015-2015-10-17-264.jpg?resize

h%C3%B8st-i-skogen-stange-2015-10-09-122

Oppe-og-Casper-domkirkeodden-2015-10-05-

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Han er så vanvittig nydelig! :wub: 
Trist å høre om ryggen hans. :/ Ikke noe kjekt med sånn man ikke kan gjøre noe særlig med. Har du prøvd laserbehandling? Ikke noe som helbreder, men hjelper i det daglige på min i hverfall. Litt mindre stiv, hopper lettere opp i sofaen/går trapper bedre osv ved jevnlige behandlinger. Ikke store endringene, men så vet vi ikke hva som er galt med min heller da. Bare at det mest sannsynlig er muskulert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Rocket skrev:

Han er så vanvittig nydelig! :wub: 
Trist å høre om ryggen hans. :/ Ikke noe kjekt med sånn man ikke kan gjøre noe særlig med. Har du prøvd laserbehandling? Ikke noe som helbreder, men hjelper i det daglige på min i hverfall. Litt mindre stiv, hopper lettere opp i sofaen/går trapper bedre osv ved jevnlige behandlinger. Ikke store endringene, men så vet vi ikke hva som er galt med min heller da. Bare at det mest sannsynlig er muskulert. 

:flowers::D :flowers:

 

Ja har prøvd laser, og merket egentlig ingenting... tok 6 behandlinger... så føler det blir litt å kaste penger ut av vinduet. Synd, for virker jo som det har god effekt på veldig mange, bra det fungere på din :) Før vi visste hva som feilte ham sa vet. at han kunne ha så store forandringer at laserbehandling ikke ville gi noen effekt. Og viste seg jo at forandringene var store, dessverre. Tenker å prøve vanntredemølle, så får han iallefall bygget litt muskler igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Synd å høre at Casper ikke får løpet så mye fritt lengre, håper det kan finnes en løsning!

Som du vet @Lola Pagola har jeg kjøpt en whippet, men i dag hendte det noe merkelig. Alt var normalt til vi skulle kjøre hjem fra skogen. Plutselig er hunden min omskapt til en dalmatinerblanding!

Har det hendt med deg noengang det omvendte? At plutselig alle flekkene er vekke? 

Eller kan det være dalmatinersyken han har fått? Oppdretter @alzenas har aldrig opplyst om dette, tror du jeg kan få pengene igjen? Eller kjenner du noen behandlingsform? 

Håper du kan hjelpe! 

DSC_0077.JPG

DSC_0076.JPG

DSC_0075.JPG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 19.12.2015 at 4:57 PM, 13de skrev:

 

 

 

 

:lol: morsomt! Håper dalmatinersyken er kurert,  har aldri vært borti et så alvorlig tilfelle! Meget søt da!! Minner meg om da jeg nettopp hadde fått dalmatiner, første hund så alt var nytt, og lurte (i fullt alvor ) på om flåttmiddelet export fjernet prikker på dalmatinere,  da jeg leste på en blogg at noen skulle kjøpe det til dalmisen sin. Teit :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden sist! Har ikke brukt speilrefleks på lenge, siden favorittobjektivet er ødelagt og jeg er treig på å sende inn. 

Men mobilen er flittig brukt, så her er noen bilder av ymse kvalitet ?

20160110_124526-01.thumb.jpeg.c2319bee06

20160118_141739-01-05.thumb.jpeg.1b89766

20160201_134215-03-04.thumb.jpeg.4360cb4

20160131_144208-01.thumb.jpeg.447ac83c4d

20160131_144241-01.thumb.jpeg.f6ccf2bedf

20160127_141613-02.thumb.jpeg.d70c419a19

20160126_182346-01.thumb.jpeg.11b0126c35

20160123_140343-02.thumb.jpeg.bc27d74c49

20160120_142042-02.thumb.jpeg.44c841cbfe

20160120_142244-01.thumb.jpeg.e4f80a8ba4

20160204_153443-01.thumb.jpeg.e6e71e68b2

Skikkelig mislykket forsøk på gruppebilde :lol: alt er feil! Bakgrunn, lys, hunder... 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk for fine ord om Casper :D <3

 

I dag blir Casper 8 år!   Vi dro først til dyrebutikken der han fikk velge ut det han ville ha. Valget falt på et gigantisk kjøttbein, noen ekle dyremuskler, noen tørre kjeks (merkelig valg, men han skulle absolutt ha dem), samt en rosa gris med pip. Etterpå tok vi en tur i skogen, der det nok luktet veldig godt av rådyr, så det var en travel Casper som føyk rundt som et villdyr. Han storkoste seg iallefall, og selv om jeg normalt sett nok ville ha tatt ham i bånd deler av turen (pga. rygg og nakke), fikk han lov til å drive rundt uten begrensninger i dag. Rart å tenke på at når en hund er 8 år går de i veteranklassen på utstilling. Klarer ikke helt å se at Casper er veteran enda, han er jo som han alltid har vært egentlig :D

Flere bilder:http://lolapagola.com/happy-8th-birthday-casper-d/

Casper-8-%C3%A5r-2016_129.jpg?resize=100

 

Casper-8-%C3%A5r-2016_20.jpg?resize=1002

Casper-8-%C3%A5r-2016_36.jpg?resize=1002

 

Casper-8-%C3%A5r-2016_107.jpg?resize=100

våt i ansiktet, så da ser han litt gul ut :P

Casper-8-%C3%A5r-2016_125.jpg?resize=100

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2016 at 5:04 PM, Lola Pagola skrev:

 

20160120_142042-02.thumb.jpeg.44c841cbfe

20160120_142244-01.thumb.jpeg.e4f80a8ba4

For noen nydelige bilder :wub: Vakkert landskap!

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

I dag blir Casper 8 år!   Vi dro først til dyrebutikken der han fikk velge ut det han ville ha. Valget falt på et gigantisk kjøttbein, noen ekle dyremuskler, noen tørre kjeks (merkelig valg, men han skulle absolutt ha dem), samt en rosa gris med pip. 

Casper-8-%C3%A5r-2016_125.jpg?resize=100

Hahaha :lol: Hvordan ser du at han absolutt vil ha noen tørre kjeks? :P Bærte han pakken rundt i munnen eller plukket han de ut av godishyllen? 

Gratulerer så mye med dagen, Casper :D Kan Dalmatinere noen sinne se gamle ut? De blir jo ikke akkurat grå noe sted, vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...