Gå til innhold
Hundesonen.no

Da Töddel fikk et talerør


Mari
 Share

Recommended Posts

Landy: Den tolkingen tror jeg kunne kledd en hvilken som helst hund. Hva syns du?

Tja, de fleste hunder har vel ikke hatt turbulente liv og/eller har et problem med unger ? Eller har seperasjonsangst ? Eller er reserverte mot nye mennesker ?

Klart dette kan passe på flere hunder, men jeg hadde som sagt ikke noen konkrete spørsmål, dette var noe jeg gjorde fordi jeg var nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Så befant jeg meg på café da. Sammen med en venninne, midt i en samtale om dyretolking av alle ting. Hun hadde nettopp vært og hørt på hundene sine nemlig, og var i fyr og flamme over å ha fått ny inn

Utrolig godt skrevet, og en bekreftelse på hva jeg selv synes om "dyretolkning".

*Jeg ler meg så smått ihjel, mens jeg atter engang mener at Mari må skrive bok, og jeg allerede står på bestillingslista. *

Tja, de fleste hunder har vel ikke hatt turbulente liv og/eller har et problem med unger ? Eller har seperasjonsangst ? Eller er reserverte mot nye mennesker ?

Mange hunder har vel hatt et turbulent liv til en viss grad. Hunden sier heller ikke at den har problemer med unger, men at unger gjør den gal (og definisjonen av "gal" er?) og at den noen ganger kan gå i "spinn" osv når det er mange fremmede i nærheten. Jeg kan se begge hundene mine igjen i det, både i "gal" som om at de ikke liker unger, og "gal" som at de blir ekstremt dempende og vill. De fleste hunder kan også like å få litt avstand fra mange fremmede til tider. Selv om man ikke kan se det på hunden, så kunne det jo hende at hundene faktisk ikke alltid likte fremmede, men ikke viste det så tydelig liksom.

I det du skrev står det ikke at hunden har seperasjonsangst? Hvilke hunder liker å være alene hjemme?? De fleste hunder er sosiale og trives best når de er med eieren sin, og misliker å bli forlatt, selv om de ikke nødvendigvis viser det ved å ule/bjeffe/ødelegge ting. Hadde tolken skrevet jeg har seperasjonsangst hadde det vært litt mer konkret og man kunne sagt om det stemte eller ikke.

Syns tolkene skriver litt for mye "tullball" som enten passer de fleste hunder, eller som vi ikke kan vite om. Hvordan skal man vite at hunden syns den er dødsvakker og har fin pels? :rolleyes: Skal man få folk til å tro på en burde man vel heller tolke det eieren senere kan bevise er sant, og ikke at hunden "ville blitt flink til å finne bortkomne mennesker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det noen gang blir en bok så kommer den jo til å være møkk kjedelig for alle soniser, dere har jo allerede lest alt fra før av. :)
Not true! Jeg har lest noen av tekstene dine flere ganger - senest i dag leste jeg om den gærne kamphunddama, for tredje gang, og jeg holdt på å daue av latter! :) Jeg elsker historiene dine, og kan ikke fatte og begripe at du ikke seriøst vurderer å samle disse i en bok... Det begynner å bli stor etterspørsel nå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns tolkene skriver litt for mye "tullball" som enten passer de fleste hunder, eller som vi ikke kan vite om. Hvordan skal man vite at hunden syns den er dødsvakker og har fin pels? :rolleyes: Skal man få folk til å tro på en burde man vel heller tolke det eieren senere kan bevise er sant, og ikke at hunden "ville blitt flink til å finne bortkomne mennesker"

Helt enig!

Men jeg må innrømme at jeg ble imponert (kanskje en annen sak...) da jeg så tv-serien "jakten på den 6. sans" (tror den het det) der de skulle finne ut sykdommer på en hest. På forhånd fikk vi "sykehistorien" til hesten og etterpå skulle de "synske" fortelle hva de "så" (eller hva man kaller det?). Der var det ei som fikk full-treff++!

Hvordan hun fikk det til må gudene vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hunder har vel hatt et turbulent liv til en viss grad. Hunden sier heller ikke at den har problemer med unger, men at unger gjør den gal (og definisjonen av "gal" er?) og at den noen ganger kan gå i "spinn" osv når det er mange fremmede i nærheten. Jeg kan se begge hundene mine igjen i det, både i "gal" som om at de ikke liker unger, og "gal" som at de blir ekstremt dempende og vill. De fleste hunder kan også like å få litt avstand fra mange fremmede til tider. Selv om man ikke kan se det på hunden, så kunne det jo hende at hundene faktisk ikke alltid likte fremmede, men ikke viste det så tydelig liksom.

I det du skrev står det ikke at hunden har seperasjonsangst? Hvilke hunder liker å være alene hjemme?? De fleste hunder er sosiale og trives best når de er med eieren sin, og misliker å bli forlatt, selv om de ikke nødvendigvis viser det ved å ule/bjeffe/ødelegge ting. Hadde tolken skrevet jeg har seperasjonsangst hadde det vært litt mer konkret og man kunne sagt om det stemte eller ikke.

Syns tolkene skriver litt for mye "tullball" som enten passer de fleste hunder, eller som vi ikke kan vite om. Hvordan skal man vite at hunden syns den er dødsvakker og har fin pels? :rolleyes: Skal man få folk til å tro på en burde man vel heller tolke det eieren senere kan bevise er sant, og ikke at hunden "ville blitt flink til å finne bortkomne mennesker"

Jeg kan skrive hvordan jeg oppfattet dette og hvordan hunden var til krampa tar meg, du har bestemt deg for at du ikke tror på slikt og slik er det bare :)

Helt greit det.

Jeg forsøkte fordi jeg var nysgjerrig og gjorde ikke så mye mer ut av det.

Tolken fortalte forresten at hunder ikke prater med "ord", de videreformidler bilder og følelser. Det er fortsatt en hund det er snakk om, ikke en Nobel kandidat i hverken litteratur eller filosofi logik.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not true! Jeg har lest noen av tekstene dine flere ganger - senest i dag leste jeg om den gærne kamphunddama, for tredje gang, og jeg holdt på å daue av latter! :) Jeg elsker historiene dine, og kan ikke fatte og begripe at du ikke seriøst vurderer å samle disse i en bok... Det begynner å bli stor etterspørsel nå :)

Skriver meg på der! Man kan jo bare ta en titt på hjemmesida så ser man det :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle har faktisk "grunnlaget" for slike evner. Grunnlaget altså. Det er ikke bare vips så kan du det, du må øve masse. Noen har selvsagt bedre grunnlag enn andre.

Det er for meg det samme som å si at alle mennesker har grunnlag for å kunne puste under vann, eller noe annet merkelig. For joda, vi har en form for gjelder, de bare forsvinner med alder'n.

Og øve masse er greit det, men de som tar seg betalt burde for pokker kunne si noe mer enn generelle ting som passer halvparten av alle bikkjene her inne.

Jeg kunne godt prøvd tolk, men da skal jeg være forbaskade sikker på at jeg faktisk får vite noe som passer perfekt på bikkja mi. Hvis ikke blir det like troverdig som horoskopet i vg eller lignende.

Til Mari: Bok er fint, ca alle vil her vil ha det, og det er som andre sier, vi blir ikke lei. Også kan du kanskje tjene litt penger på det i tillegg ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei omplassert schäfertispe. Av ren nysgjerrighet bestilte jeg time til fjerntolkning. Kostet som sagt 600.- kr, ikke mer enn hva jeg glatt hadde brukt på annet fjas. Alt tolken visste var det navnet vi brukte på henne, når hun var født samt et bilde. Siden jeg ikke hadde noen konkrete spørsmål brukte tolken noen standarspørsmål. Jeg kunne få stille spørsmål til det hun "leste" av hunden i en senere samtale.

Fortell om deg selv.

Mitt liv har vært turbulent. Ungene gjør meg gal! Det er ikke lett å være liten å ikke kunne forsvare seg.

Beskriv din fysiske tilstand.

Jeg er vakker! Ingen slår min pels! Jeg er som skapt for utstilling og konkurrerer gjerne mot hvem som helst! Kroppen min er spenstig. Fysisk er jeg også uovervinnelig!

Beskriv din psykiske tilstand.

Sjela mi har fått noen riper. Det gjør at jeg ikke trives når jeg er helt alene. Da kommer angsten krypende. Jeg er i mitt ess når jeg er sammen med flokken! Jeg liker å bli beundret.

Hva skal til for at du skal føle deg trygg og glad?

Ensomheten er min største fiende! Jeg blir glad når jeg noen snakker til meg og stryker meg. Jeg er et familiemedlem som elsker alle (i familien) som er gode mot meg. Barn kan være voldsomme. Det kan bli plagsom så sett meg ikke alene med barn! Jeg elsker å være i skogen å lete etter ting. Tror jeg kan bli flink til å finne bortkomne mennesker. Det å finne ting er en stor oppgave jeg rangerer høyt. Skal du gjøre meg glad så la meg finne ting for deg!

Er det noe mer viktig du vil fortelle?

Det hender jeg kan gå i ”spinn” i sosiale sammenheng. Det er når jeg ikke er helt fortrolig med menneskene rundt meg. Det er ikke alle jeg kan være like vennlig mot. La meg få gå og ligge i fred når det er mange fremmede rundt meg. Jeg ønsker ikke at de skal ta så mye på meg. En personlig sfære må det være lov å ha. Jeg trenger å ha mitt ”rom” rundt kroppen min. der slipper jeg bare inn de jeg elsker. Jeg må ha det slik for å beskytte mitt sarte sinn.

Landy: Les dette som du skrev over her om Zena, og tenk på Bridie.... Det eneste som IKKE stemmer på henne er:

1. Hu liker ikke å lete etter ting, så sant det ikke er spisendes...

2. Hu VIL at folk skal ta på henne, istedet for IKKE...

Ellers kunne alt dette stemt utrolig bra på Bri!

Og hva tenker du egentlig ang Z?

Hvilke unger har gjort hu gal? Og hva tenker du ang utseende/Utstilling/fysikk osv?

Ja, hu trivdes jo ikke alene, men slik er det med mange hunder... Og du fikk jo bevis tilslutt ang unger, men når du fikk denne her beskrevet, så var jo Z en engel med unger.

Bare lurer jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolken fortalte forresten at hunder ikke prater med "ord", de videreformidler bilder og følelser. Det er fortsatt en hund det er snakk om, ikke en Nobel kandidat i hverken litteratur eller filosofi logik.png

:) Jeg lurer på hvordan det føles og ser ut i bilder når hunden formidler slike ting som "lørdagsgodt", "alene-ordet" og "nå kommer sommeren" (seriøst? hunden min vet når sommeren kommer??) for å nevne noen eksempler...

Og du sier at hunden sin syntes unger var mye, hadde hatt et turbulent liv, var reservert mot fremmede og hadde separasjonsangst?

Vel, min hadde en "sunn skepsis" og separasjonsangst. Begge de to var fullstendig feil. Men Töddel hadde faktisk et skikkelig turbulent liv, noe som han ikke nevner til damen i det hele tatt. Og når jeg spør om tiden før han kom til meg? "Kan vi snakke om noe annet?".

Å se at en hund er skeptisk til fremmede er ingen vitenskap om man har endel erfaring med hund. Det er ikke kjempevanskelig å se om en hund ikke har verdens beste nervekonstitusjon om man har sett noen av de før. Enkelte atferder er nok hyppigere for hunder som er av den litt svakere typen. Deriblandt skepsis til fremmede, separasjonsangst og skepsis til barn (uforutsigbare som de jo er).

Jeg tror man kan si mye om en hund bare av å observere den i en time eller to jeg. Helt uten å kommunisere med den på åndelig nivå. Jeg tror man kan lese mye av folk også på samme vis.

edit: "Jeg elsker å være i skogen å lete etter ting. Tror jeg kan bli flink til å finne bortkomne mennesker. Det å finne ting er en stor oppgave jeg rangerer høyt. Skal du gjøre meg glad så la meg finne ting for deg! "

Steike, dette er jo nesten ordrett det Töddel fortalte meg! Bare at han pratet enda med om å bruke nesa og finne ting. Det er jo en skikkelig hundeting det, å være glad i å bruke nesa. Man kan si de ordene om nesten enhver hund som finnes liksom.

Bortsett fra Töddel... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på dette i det hele tatt. Men når Anja (Wulfi her inne) gjorde dette med sin Prada så ble jeg litt sjokkert:

Jeg har vært en prinsesse fra før jeg ble født. De ventet lenge på å få meg.

(Vi ventet kjempelenge!! Og siden det var en tispevalp vi ventet på, så snakket vi om Prinsessen som skulle komme til oss. Etter hun ble født kallte vi henne for "Prinsessebolla" fordi hun var så rund og god. Av og til kaller jeg henne Prinsesse Prada. Så Prinsesse HAR hun virkelig vært hele tiden.)

- Og de barberer meg. FY! Jeg liker det ikke. Står fint likevel og lar dete skje.

(Stemmer at hu ikke liker det, men står stille.)

- Jeg har masse meninger, og er veldig bortskjemt. (Aaaaaner ikke hva tolkeddama snakker om her altså???)

- Jeg ligger mykt. Deler seng. (Trallalalallla...)

- Jeg er veldig høyt elsket av folkene mine!! (But of course!!)

- Jeg skal avle. Og utstilling. (Vi har jo diskutert det en stund nå ja...)

- Noe med tennene i underkjeven. (Her fikk tolkedama en klar følelse av at det var noe med tennene i underkjeven... For to uker siden fikk vi vite at hun mangler to tenner der. SPOOKY!!)

- Jeg er veldig nysgjerrig og leken! (Oh yes!)

- Eieforhold? (Tolkedama sa at dette ga ingen mening... Og lurte på om vi eide Prada, eller hadde henne på fôr, eller om vi hadde flere hunder?.... Jeg fortalte at vi har lånt en hund 1 mnd, og at det har vært snakk om å ha denne på fôr, eller del-eie.)

Og så sa hun noe som fikk tårene til å sile:

- Prada har et stort savn. Hun savner en stor hund. En med masse pels. Denne hunden hopper på en spesiell måte, slik at pelsen faller i ansiktet.

(C A R E S S !!!!!!! Herregud som jeg grein da....!)

- Jeg spiser noe syrlig, som jeg kaster opp av. (Gjett hvem som stjeler SILO i stallen da.... :plys: )

- Liker ikke bratte trapper. (Helt sant.)

- Matskålene mine står på kjøkken. De er veldig spesielle. (De er rosa, hjerteformete!)

(http://pradapuff.blogspot.com/search?updated-max=2008-03-19T13%3A00%3A00-07%3A00&max-results=7).

Denne var hakke mer personlig i forhold til Töddel sin. Her var det mye som stemte, og "personlige" ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på dette i det hele tatt. Men når Anja (Wulfi her inne) gjorde dette med sin Prada så ble jeg litt sjokkert:

(http://pradapuff.blogspot.com/search?updated-max=2008-03-19T13%3A00%3A00-07%3A00&max-results=7).

Denne var hakke mer personlig i forhold til Töddel sin. Her var det mye som stemte, og "personlige" ting.

Jeg registrerer at denne bloggen ikke levner mye til fantasien... :D

Edit: Jeg mente "tolkningen" selvsagt, ikke fantasien. Ørliten forsnakkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til boka om Töddel & co kommer ut. :P

Det blir vel en signeringstur landet rundt, og årets julegave for hundefrelste i 2009, regner jeg med.. :P

Seriøst Mari...du burde samle sammen det du har av materiale og sendet det inn til div. forlag, for du behersker den humoristiske skrivekunsten til det fulle!

Du burde ikke ha noen problemer med å få solgt drøssevis med eksemplarer av boka med Töddel-historier. :P

Jeg kommer iallefall til å kjøpe boka! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som greier dette, men de er ytterst få! Ingen i hele verden skal få meg til å tro at dette ligger latent i oss alle, enten har du det eller så har du det ikke. Beklager! Alle sammen kan av og til oppleve noe spooky, som at vi tenkte på en person og så ringen den f.eks. Når man har slikt flere ganger, så ja da kan jeg jammen begynne å stole på det. Jeg har veldig lyst til å ta med Z'n min til en synsk, men det skal faktisk være til hun som traff flest ganger på den norske "Jakten på den 7 sans". Jeg vil ha sannheten, ikke tullball, om at han ikke liker barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Jeg lurer på hvordan det føles og ser ut i bilder når hunden formidler slike ting som "lørdagsgodt", "alene-ordet" og "nå kommer sommeren" (seriøst? hunden min vet når sommeren kommer??) for å nevne noen eksempler...

Og du sier at hunden sin syntes unger var mye, hadde hatt et turbulent liv, var reservert mot fremmede og hadde separasjonsangst?

Vel, min hadde en "sunn skepsis" og separasjonsangst. Begge de to var fullstendig feil. Men Töddel hadde faktisk et skikkelig turbulent liv, noe som han ikke nevner til damen i det hele tatt. Og når jeg spør om tiden før han kom til meg? "Kan vi snakke om noe annet?".

Å se at en hund er skeptisk til fremmede er ingen vitenskap om man har endel erfaring med hund. Det er ikke kjempevanskelig å se om en hund ikke har verdens beste nervekonstitusjon om man har sett noen av de før. Enkelte atferder er nok hyppigere for hunder som er av den litt svakere typen. Deriblandt skepsis til fremmede, separasjonsangst og skepsis til barn (uforutsigbare som de jo er).

Jeg tror man kan si mye om en hund bare av å observere den i en time eller to jeg. Helt uten å kommunisere med den på åndelig nivå. Jeg tror man kan lese mye av folk også på samme vis.

edit: "Jeg elsker å være i skogen å lete etter ting. Tror jeg kan bli flink til å finne bortkomne mennesker. Det å finne ting er en stor oppgave jeg rangerer høyt. Skal du gjøre meg glad så la meg finne ting for deg! "

Steike, dette er jo nesten ordrett det Töddel fortalte meg! Bare at han pratet enda med om å bruke nesa og finne ting. Det er jo en skikkelig hundeting det, å være glad i å bruke nesa. Man kan si de ordene om nesten enhver hund som finnes liksom.

Bortsett fra Töddel... :P

Nå tror vel jeg at hunder oppfatter ting rimelig likt, det er fortsatt hunder vi snakker om...

Men, dama her hadde ikke sett annet av bikkja enn et bilde, dette var fjernlesing og ikke et face-to-face møte.

Som sagt, jeg gjorde dette for moro skyld, jeg lette ikke etter store svar eller dypsindige betraktninger :D

Landy: Les dette som du skrev over her om Zena, og tenk på Bridie.... Det eneste som IKKE stemmer på henne er:

1. Hu liker ikke å lete etter ting, så sant det ikke er spisendes...

2. Hu VIL at folk skal ta på henne, istedet for IKKE...

Ellers kunne alt dette stemt utrolig bra på Bri!

Og hva tenker du egentlig ang Z?

Hvilke unger har gjort hu gal? Og hva tenker du ang utseende/Utstilling/fysikk osv?

Ja, hu trivdes jo ikke alene, men slik er det med mange hunder... Og du fikk jo bevis tilslutt ang unger, men når du fikk denne her beskrevet, så var jo Z en engel med unger.

Bare lurer jeg :P

Akkurat som du lurte og spurte om det samme den gangen jeg gjorde det...Husker også at du hadde lyst til å forsøke, men at du hadde 3 dyr i huset du ville ha snakket med, det som stoppet deg den gangen var at det ble for dyrt.

Er ikke en eneste ting som ikke stemmer på Z, at hun var en "engel" med unger er vel å ta litt hardt i, hun fant seg i at de klappet henne (etter mye jobb), men komfortabel med unger var hun ikke.

Hvilke unger som har gjort hu gal...du vet like godt som meg at jeg vet svært lite om hennes fortid.

Vi som kjente henne godt fleipet mye om måten hennes å bevege seg på, om hun så seg selv som fantastisk flott forundrer meg ikke.

Og hva jeg tenker ang Z ?

At det var fryktelig trist å avlive.

Hva jeg tenker ang tolkninga ?

Moro å ha forsøkt.

En gang for ørten år siden bestilte jeg også et slikt personlig horoskop av akkurat samme grunn, artig å ha forsøkt. Horoskopet forandret ikke livet mitt og denne tolkninga gjorde heller ikke noe utslag i så henseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som du lurte og spurte om det samme den gangen jeg gjorde det...Husker også at du hadde lyst til å forsøke, men at du hadde 3 dyr i huset du ville ha snakket med, det som stoppet deg den gangen var at det ble for dyrt.

Yapp, som jeg skrev lenger opp her også. fortsatt lyst til å prøve dette jeg, om ikke annet for å få en god latter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk lesning!! Forlagene kan bare stille seg i interessekø, og vi andre kan se frem til neste bokhøst... Mari; du kan vel lage et prøvemanus? Vær så snill...

Jeg leter og leter og leter, men finner ikke det jeg leter etter. Kanskje noen andre også leste en artikkel som kom for noen år siden, 2-3 år? Husker ikke hvor, bare at jeg har tatt vare på den ett eller annet sted. Den handlet om en dame som utdannet seg til dyretolk, og ga tilbud om gratis samtaler som et ledd i utdannelsen. Hun tok imot et begrenset antall... tror det var ca 20. Ved bestilling av time fikk hun kun oppgitt eiers og hundens navn. De kom så til samtale noen dager senere. Hun var fantastisk!! Og fikk MEGET positive tilbakemeldinger, og det meste av det hun sa stemte. Det var også detaljerte beskrivelser som ikke passet for "alle andre". De som var skeptiske i utgangspunktet ble fort overbevist at dama hadde ekstraordinære evner.

Nå er det bare så synd at jeg ikke finner igjen artikkelen.... noen der ute? Iallefall i siste avsnitt forklarer dama hvordan hun brukte all tilgjengelig informasjon (NKK, hundeklubber, folkeregister, gule sider, internett m/ blogger, hjemmesider, gjestebøker og diskusjonsfora ++++) i dagene mellom timebestillingen og samtalen. Som hun sa; det er skremmende hvor mye man kan finne ut om en person ved å bruke all tilgjengelig informasjon. Hun avviste 2 eiere pga for lite informasjon. Resten kunne hun sitte og snakke med hunden og fortelle hvor "stolt den var da den hadde vært på et sted hvor det var mange folk for ikke så lenge siden, og noen hadde tatt og kjent på den, og både 2 og 4-bente syntes den var så fin bortsett fra noen andre hunder som hadde vært fryktelig misunnelig". (Trenger jeg å si at hunden hadde blitt BIS på en utstilling 4 mnd tidligere? Og hvordan finner man ut det? F.eks dog-web? Eller at hunden forteller det?

Det skal legges til at alle som var til samtale i etterkant fikk høre hvordan hun hadde "snakket med hunden". Noen mente fortsatt at hun likevel hadde uforklarlige evner. Verden vil bedras!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper hva som helst som Mari måtte finne på å skrive. Kreve autograf gjør jeg også! Det foregår så mye rart i hodet hennes at hun egentlig burde være hanka inn av et forlag for lenge siden. :D

Jeg setter meg også på liste her altså :P.

Min tiltro til slike dyretolker forsvant totalt (ok - jeg var vel muuuligens "litt" skeptisk på forhånd også) da jeg hørte en dame på radio som - på spørsmål fra programleder om hun også kunne snakke med mygg og be dem om å holde seg unna ham - svarte at jada, det var ikke noe problem, men det var umulig for henne å gjøre det, for det var jo så mange av dem og vanskelig å få kontakt med en og en :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er vel ikke helt sammenlignbart, men om dere har litt tid til overs så se gjerne dette programmet. Det varer i underkant av en time og viser hvordan enkelte kan lure oss til det utroligste ved hjelp av illusjoner og mislede.

Verdt en titt for dere som tror på dyretolking, synske, at alle har synske evner og lignende Om Derren Brown klarer å lese tanker, omvende ateister, snakke med de døde uten å ha spesielle evner, så er det vel ikke helt umulig at dyretolkene jobber på lignende måte? Det med coldreading er vel ekstra treffende, det finner du mest av i video 7 og 8. Det er ganske skummelt å se hvor lette vi er å styre.

Folk vil virkelig lures.

Derren Brown - Messiah 1

Derren Brown - Messiah 2

Derren Brown - Messiah 3

Derren Brown - Messiah 4

Derren Brown - Messiah 5

Derren Brown - Messiah 6

Derren Brown - Messiah 7

Derren Brown - Messiah 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...