Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye utstyr har dere til hundene deres?


Debbie
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt noen hunder i mitt liv, og det blir jo litt utstyr- hjelper jo ikke at en har en liiiiten fetisj for halsbånd.

så her er lista mi:

Seler:

9 stk, i blå, grønn, camo, sort,rosa, lilla og rød

Halsbånd som kan brukes nå: 17 stk, i alle former og farger

Halsbånd som ikke passer: 12

Lenker: 8 i nesten alle farger

Bur: 3 stoffbur, 1 plastbur, 2 stålbur

En haug med tepper,og dill...

Hva har dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nok til 20-30 hunder.... Har 15-20 hundesenger, noen titalls halsbånd, skåler, bånd osv... Og leker? hundrevis. Skal selge når jeg kommer hjem og gi bort resten til et omplasseringshjem.

Det man ikke vet har man ikke vondt av. Eller noe i den duren.

Kanskje den ikke har halsbånd og sele pg. retrieverkoblene?

hehe,moro tråd! Jeg har hunde utstyrs dilla og som deg særlig halsbånd :icon_redface: .Tør nesten ikke telle de eller!Har min andre hund nå og da hun er litt mindre i hodet enn forriga så har hun jo fått seg en godel nye så klart!Har mange som ikke brukes,veldig mange bånd som eller ikke brukes da de ble kjøpt før jeg oppdaget det fantastiske MR-kobblet!

noen seler alt fra skinn til stoff,masse refleksutstyr,senger,tepper,leker osv ja vi har så vi greier oss egentlig.Men,jeg greier ikke slutte kjøpe nye halsbånd da;).Må jo ha et LITE?utvalg vel.......hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å start enn sånn tråd i sommer jeg også men gadd ikke :icon_redface: har så myyye! utstyr altså.. Men sånn ca:

7-8 stk harlsbånd. (alle blir brukt en liten stund rett etter at jeg har kjøpt det, så går det på rund gang!)

11-12 leiebånd

5 seler tror jeg .. (2 lærseler, 1 rico sele, en trekk sele (sånn husky-sele) og en ruffearsele)

3 refleksvester. (en er jaktdekken)

Han hat en HAUG av senger og madrasser, men han 'ligger' de ut så fort, så han må jo ha en ny hver 2-3månde ;)

7-8 leker (av alle sorter)

1 redningsvest.

2-3 klotanger

3-4 for bøtter (kommer ikke på ordet .. en slik ' bøtte' du får med når du skjønner en 10kg sekk med for noen ganger?)

2 kløver

edit!:

må bare legge med bilde av det siste halsbåndet jeg kjøpte! det er sååå fint! ;)

Kosta 549,men det var jo på tilbud! Da måte jo gogutten få det ;)

DSC_0588.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det listes opp blir jeg vel sittende her i en uke. Har mer styr på sokkene mine enn på hundesakene... Har hundeutstyr som er fra hundene vi hadde når jeg var 4 år gammel tilogmed, og det ligger hundeting ca overalt. Alt fra 40 ulike typer halsbånd og seler, kobbel, utstyr til jakt, en sele pappa hadde til sin dobermann og utstyr mamma hadde til sine vorstehhunder, stellebord (som forresten tar altfor stor plass og som jeg vurderer å selge) til utstillingskoffert full av dill og dall.

Liker forresten å kjøpe dyre halsbånd, selv om jeg ikke klarer å holde de like pene alltid... Cita hadde et naglehalsbånd til like under tusenlappen som Tia tygget i stykker. Nå har hun fått et nytt (rosa, bare for å være litt ironisk) som jeg aldri klarer å behandle, så det blir sprekker i skinnet...

mathiastullogparken042.jpg

Ofte kjøper jeg hundeting bare for å shoppe.... En gang kjøpte meg og Ingvild (westminster) utstillingsbånd i knall-farger (oransje, gul, knallgrønn) som jeg flettet sammen. En søt fyr på Oslo s kom bort til meg og sydde sammen endene (det var visst hans store hobby, å sy, og han hadde med seg en stor koffert med sysaker) mens jeg ventet på toget, slik at det ble et halsbånd. Ikke blir det særlig brukt, menmen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, trodde ikke jeg hadde så mye dilldall til bikkja men nå som du nevner det har jeg jo en del :icon_redface:

2 stålbur - 1 til bil, 1 til hjemme (dårlig investering, blir aldri brukt)

1 halsbånd

4 bånd - 1 flexi, 1 spor, 2 korte

Et tau - altmuligtau

2 madrasser til bur

1 skinnseng

1 Refleksdekken

1 Klotang

1 shampoo ;)

Utrolig mange klikkere

7 halvspiste sokker

1 fortønne

3 matskåler

1 pute stjålet fra sofa'n

2 stykk bamser

1 digert bein

3 gummileker

2 draleker

Hmm, tror dette var alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ting liggende fra de gamle hundene våre som ikke passer til den jeg har nå, men ellers så er nok ikke jeg den verste utstyrfreaken.

Pelsen har:

Ett halsbånd(Kostet forresten bare 59 kr. Hunden min lider i forhold til deres! :icon_redface: )

En sele(nome)

En kløv

2 langliner

Diverse leiebånd i skinn(fra de forrige hundene faktisk)

En hundepute/seng

Noen leker, matskåler++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig altfor lite utstyr til vofsen, til helgen skal jeg i alle fall gå på jakt etter nytt halsbånd til henne.. Også kløv har vi lyst på.

Her er det jeg har:

- 1 stålbur

- 1 bilbur

- 1 tøybur (brukes nesten aldri)

- 1 myk og god hundeseng

- 2 klotenger

- 2 børster

- 1 langline

- 1 sporline

- 1 vanlig halsbånd

- 1 reflekshalsbånd

- 2 vanlige kobbel

- 1 reflekskobbel

- 1 stygg kennelsele som gjør nytten (Hvor kan jeg få ta i fiiiine seler som passer til en rottis? sukk..)

- 5-6 leker

- Matskåler

- 1 fortønne

Hmm.. ok, har kanskje ikke så lite likevel :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[snipp]stellebord (som forresten tar altfor stor plass og som jeg vurderer å selge)[snipp]

Jeg er på utkikk etter stellebord...

Ellers trodde jeg at jeg var ganske edruelig i forhold til utstyr til dyret - hun har for eksempel ett halsbånd til hverdagsbruk, samt noen hun har vokst ut av, og ei lenke til hverdags - jeg har ingen halsbåndfetish, og de forsvinner uansett i den sorte, tykke pelsen hennes.

Men når vi flyttet i sommer, ble det likevel tre banankasser fulle med diverse leker, pelsstellutstyr, skåler, treningsutstyr, utstillingssaker, og andre diverse ting som hadde akkumulert på det året vi har hatt henne. I tillegg kommer to eller tre søppelsekker med håndklær, plutoduker, tepper, et dekken og andre "myke" ting - og en banankasse med hundebøker og permer med papirer relatert til hunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum va har jeg?

Jo ca dette

2 Stoffbur

2 Halsbond i daglig bruk

4 Som ikke er i daglib bruk

2 Seler

4 Refleks dekken

4 leibond, 2 i lær og 2 refleks

15 Matskåler ( 2 i bruk til van ellers ikke i bruk)

3 Flexi

2 Klo tenger

4 Klikkere

1 Karde

Og ikke minst 1 ton med bamser

2 Kammer

1 Pothårs saks

1 Mini "barbermaskin" som brukes på labbene og kjøns område

1 ton med bamser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje eg har litt likvel, når eg ser andre sitt..

3-4 halsbånd

3 leiebånd

1 sykkelsele

1 refleksvest

1 refleksbånd

1 børste

1 klotang

1 tannbørste

1 stoffbur

2 bilbur

x-antall tepper og 1 dyne

1 kløv

1 stk magebelte

1 langline

1 stk utstillingsveske

1 stk utstillings trillekoffert

1 stk vannflaske med skål

x- antall matskåler

1 fortønne

x-antall bamser, baller og andre leker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mnge halsånd (4-5 stk), men jeg har mange leker....... En boks stappfull i stuen, treningssekken full, og en boks på kottet... Men de trenger jo såpass... :icon_redface:

Ellers har jeg 3 flybagger, 1 flykasse, et stålbur, 3 stoffbur, vet ikke hvor mange hundemadrasser og tepper, 4-5 bånd, 3-4 dekken, 4-5 seler og mange klikkere, targets, 5 apportbukker, etc... Jeg finner alltid noe som hundene trenger når jeg er i dyrebutikken, og nå trenger feks Spike et nytt halbånd...

Edit: Glemte kanskje 6pinnersslalomen, de 4 hindrene mine og minitunnellen? Samt balanseputeskilpadden fra IKEA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur:

Jeg har ett atlas 20 og ett atlas 40, som brukes til transport. Nå står dem bare ubrukte.

Hercules bilbur

Tøybur til utstilling/evt. trening

Utstilling:

Utstillingsbord

Utstillingstelt

Mange utstillingsbånd

9 forskjellige shampooer

2 balsamer

3 sprayer

3 kloklippere

6 børster

osv :)

Utstyr:

11 halsbånd (bruker ikke halsbånd, så egentlig unødvendig :) )

Fra 15-20 seler *ler*

12 bånd

2 sporliner

Lydighetstrening:

1 apportbukk i tre

1 apportbukk i plastikk

Biteskinn i: skinn, tøy, jute

Bitepølse: Flere Skinn og jute

Neseprøver

Agility:

Flere kjegler som brukes til vanlige hinder

Hjul

Tunell

Klikkertrening:

Target stick

Musematte

10-15 klikkere

Leker:

Har alt for mange leker.

-Bamser, tauknuter, kampleker, frisbee osv. Har en stor skittentøyskurv som er fult med leker og 5 kasser :angel:

Så har han ca 14 madrasser og babytepper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kjøper jeg hundeting bare for å shoppe...

Ja, er ikke dette normalt mener du? Man shopper da ikke til seg SELV? :)

Jeg prøver å rydde opp litt innimellom jeg da, og kvitter meg med ting vi ikke bruker så ofte. (host) Men, allikevel så har vi vel ca dette: (jeg har kommet ut av tellingen for LENGE siden)

-8-9 halsbånd (etter vi fikk Ezydog halsbåndet er jeg redd de andre kunne vært kassert...)

-3 lær leiebånd

-et rosa leiebånd

-et Ruff Wear leiebånd med strikk

-2 leietau til hest som er supergode å holde i

-en Ezy dog sele (forøvrig til salgs)

-en ruffwear sele

-en vanlig sykkel sele som er litt for stor, gamle Buffy sin

-4 stålbur i forskjellige størrelser. (To inne, to i to forskjellige biler)

-to hundesenger (hjemmelaget, en er tilsalgs)

-en diger madrass, forøvrig utlånt til Singha-golden

-haugevis med tepper og dyner

-2 refleksseler/dekken

-8-9 mat/vannskåler.

-4 burskåler

-hjemmesydde burmadrasser til alle burene

-2 strikkede dekken/gensere

-potesokker (som ikke sitter <_< )

-en hel del baller, draleker, kastearmer, IQleker, osv osv osv.

Så joda, det er vel absolutt nok, med tanke på at jeg egentlig rydder opp i en del av det innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

tre halsbånd som ikke brukes, 2-3 bur i 2 biler.

Åh- det var ikke det vi brukte evt ikke brukte hver dag som var poenget? Da har jeg det som står over også en låve full med utstyr, hundeting..

(Tror det er vanskelig å få med alt men; 6 skjul, ørten armer; høyre, venstre, tyske, svenske og skjulte. Hinder, møne, apportstativ (med apporter) x antall kjegler og kinahatter. 5 sammenleggbare bur i metall, ett i stoff. 12 sporflagg. 3 kløver. ørtifjørti seler i varierende str og type, fra sykkel til nome. Ett hav av halsbånd i mange farger, stoff, lær,metall, størrelser og utforming. 3 hundesenger med tilsvarende madrassser, puter, yogamatter. Leiebånd, magebelter, div apporter, neseprøver, 8 kjøkkensiler, en sekk med ball med snor,kong, flyteleker og pipedyr.. Sikker mer også, bare det jeg kom på i farten) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte det opp sånn som Marita, jeg! :)

Jeg har en del utstyr og burde kanskje solgt noe som jeg ikke bruker, men har ikke lyst til det heller :)

Bur:

Kela Transportbur, et dobbelt til Simba og Nana og et vanlig til Loppa.

Et atlas

3 stålbur

4 tøybur, brukes til trening og ustillinger

Utstyr:

1 langline

1 sporline

35 halsbånd, jeg bruker ikke halvparten engang men det er så mange fine :)

13 seler, bruker for det meste seler, to er fra ruffwear

3 retriever kobbel

21 leiebånd

1 flexi, bruker den aldri da

5 refleksvester + andre reflekser

3 kløver, to fra ruffwear + en annen som jeg forøvrig skal selge

7 dekken har Loppa

2 dekken har Simba

2 dekken har Nana

Lydighetstrening:

3 tre apportbukker

1 apportbukk i plastikk

1 metallapport

8 kjegler

4 markører

neseprøver

6 bitepølser

Lp-Hinder

4 klikkere

Agility:

Slalom

Tunnel

Leker:

Har en kasse med leker i stua + en bag med leker som jeg bruker til trening

Utstilling og diverse:

9 børster

3 kloklippere

4 shampoo

2 sprayer

2 utstillings liner

1 saks

Fortønner

3 senger, pluss masse tepper og dyner

x- antall matskåler og vannskåler ( skjønner faktisk ikke hva jeg skal med så mange, meeen )

Magebelte som jeg faktisk bruker ganske ofte å skogtur, og det begynner å bli ødelagt så trenger nytt etterhvert

Springer

Potesokker, og sko

Osv

Loppa med Ezydog halsbånd:

li16.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke dette normalt mener du? Man shopper da ikke til seg SELV? :)

Jeg prøver å rydde opp litt innimellom jeg da, og kvitter meg med ting vi ikke bruker så ofte. (host) Men, allikevel så har vi vel ca dette: (jeg har kommet ut av tellingen for LENGE siden)

-8-9 halsbånd (etter vi fikk Ezydog halsbåndet er jeg redd de andre kunne vært kassert...)

-3 lær leiebånd

-et rosa leiebånd

-et Ruff Wear leiebånd med strikk

-2 leietau til hest som er supergode å holde i

-en Ezy dog sele (forøvrig til salgs)

-en ruffwear sele

-en vanlig sykkel sele som er litt for stor, gamle Buffy sin

-4 stålbur i forskjellige størrelser. (To inne, to i to forskjellige biler)

-to hundesenger (hjemmelaget, en er tilsalgs)

-en diger madrass, forøvrig utlånt til Singha-golden

-haugevis med tepper og dyner

-2 refleksseler/dekken

-8-9 mat/vannskåler.

-4 burskåler

-hjemmesydde burmadrasser til alle burene

-2 strikkede dekken/gensere

-potesokker (som ikke sitter <_< )

-en hel del baller, draleker, kastearmer, IQleker, osv osv osv.

Så joda, det er vel absolutt nok, med tanke på at jeg egentlig rydder opp i en del av det innimellom :)

jeg vet! Vi bruke de mye før vi også! Veldig gode å holde i og veeldig bilig :)

Akkurat nå har jeg bare 2 da, men det siste kjøpte jeg for en ukes tid siden for 29kr :P

edit: har 2 refleksseler også ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet! Vi bruke de mye før vi også! Veldig gode å holde i og veeldig bilig :)

Akkurat nå har jeg bare 2 da, men det siste kjøpte jeg for en ukes tid siden for 29kr :)

Ja, betalte 30 kr for mine jeg også. Men kroken har røket på det ene, så må få satt på en ny en der. en som er litt mer solid. Ellers er de helt supre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skal vi se.

1 lærhalsbånd (selvsydd, faktisk)

1 halvstrup

1 helstrup (minimalt i bruk)

1 lærlenke

1 rogz lenke, svart med "piggtråd"-mønster

3 utstillingsbånd (svart, hvitt og hvitt med halvstrup)

1 trekksele

1 bilsele

1 refleksdekken

1 dekken med avtagbart fôr, praktisk når man har langhårshund som trekker inn sin egen kroppsvekt i vann nå på høsten

3 mat/vannskåler

1 fortønne

1 hundekurv (som er minimalt i bruk, sofaen er myye bedre :) )

2 gode underlag i kurven

2 knuteleker

1 tennisball

1 karde

1 metallkam

1 klotang

1 effileringssaks (tror det skrives slik, tynnesaks på godt norsk)

1 potesaks

1 flaske øyevann til å vaske rundt øynene

1 flaske balsamspray

1 klikker

1 musematte

1 targetstick

samt egen filmappe med noen tusen bilder på dataen

og en mappe med andre papirer (stamtavle, vaksinasjonsattest og div)

trodde i grunn ikke boffen hadde så mye, men det ble litt av en liste alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seler:

9 stk, i blå, grønn, camo, sort,rosa, lilla og rød

Halsbånd som kan brukes nå: 17 stk, i alle former og farger

Halsbånd som ikke passer: 12

Lenker: 8 i nesten alle farger

Bur: 3 stoffbur, 1 plastbur, 2 stålbur

En haug med tepper,og dill...

og jeg som trodde jeg hadde et shoppingsproblem :)

Greia mi er at jeg kan kjøpe veldig mye fint, men tør ikke å bruke det, redd for å treffe andre mennesker (spesielt hundeeiere) som tror jeg diller og daller og duller for mye med hunden :rolleyes:

Er svak for halsbånd jeg også! Bruker vel mer penger på hunden enn meg selv... Jeg har egentlig behov for en frisør-time, men siden hunden skal til hundefrisør i morgen må jeg nok vente til jeg får ny lønn :)

Men kommer aldri til å ha nok til hunden, altids noe nytt man kan kjøpe :)

Har MYE agilityutstyr også , men det er jo et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se...

Agility:

- 2 sånne "retrieverkobbel" halsbånd & kobbel i ett

- Tunnel

- 2 x 12 pinners slalom (ikke 24 pinners slalom, men 2 forskjellige 12-pinners)

- Hoppehinder

- Diverse agilityfilmer (Success with one jump, AGILITY +)

Lydighet:

- 2 apportbukker

Bur:

- 3 x tøybur (to i XL og et til valpen i M)

- 2 x Atlas i bilen

- 1 metallbur, som står stuet bort i skjulet.

Halsbånd & seler:

- Pyntebånd: Ett rosa med glitter, et rosa i tøy, ett hvitt med navnet hennes i "diamanter"

- Bruksbånd: Camo EzyDog, skinnhalsbånd, Hurrtahalsbånd (ett med "pels" inni, og ett beige vanlig)

- Webmastersele

-Hurrta sele

Kobbel:

- Ett rosa som matcher de rosa båndene

- Ett i skinn

- Hurrta kobbel

- Ruffwear kobbel

- Langline (tøy)

- Sporline (15 m oransje, plastikk)

Leker:

- En kasse full (Kong, drakong, Kong Wubba x 2, sikker 10 draleker i forskjellig form og farge, ihvertfall 10 pipedyr +

Sikkert 30 klikkere...

Noe jeg har glemt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...