Gå til innhold
Hundesonen.no

Labb


kobra_love

Recommended Posts

Har ikke prøvd fòret Labb, og kan derfor ikke gi deg et svar på om Labb er bra eller dårlig.

Men jeg kunne anbefale dig at prøve Olivers hvis du skal skifte fòr. Vi bruker dette fòr og er yderst tilfreds med både fòret og servicen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Eukanuba i noen måneder, da Rocky blev fòret med det da vi fik han. Men jeg stoppede med det da jeg rett og slett syns det var for dyrt og fordi han ikke gad spise det. Så gik vi over til Royal Canin som er litt billigere, men bedre etter min mening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labb ja!

Det er et fint for til noen hunder.

Den har vunnet 1 plass på noe fòr konkurangser!

Vi prøver det på hunden våres nå. Vi hadde så mye problemer med at han hadde så mye avføring. Det er jo slik at jo mindre avføring jo mer næring har hunden tatt til seg.

Vi måtte bløte fòret for ellers ble han for hard i magen.

Det er bare og prøve det. Men du må følge med for den har vist seg at ikke alle hunder tåler den. Det er ikke noe farlig, de klør seg mer, flasser eller får mattere pels. (ser litt mer brukt ut da.) hvis du skjønner.

Men på andre hunder er den veldig bra.

Jeg anbefaler og prøve. Da vet du hva du skal være på vakt etter.

Fikk du svar på spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Min hund liker heller ikke Eukanuba. Grunnen til at jeg valgte å kjøpe det først, er fordi at katten min blir så fin av det. Kjempefin pels, men når hunden ikke ville ha det, kjøpte jeg Hill's og det liker hun kjempegodt. Jeg har ikke prøvd Labb (og har ikke tenkt å gjøre det heller), men jeg vet at både katte og hestefôret til Felleskjøpet er elendig... Grunnen til at de har vunnet fôrkonkurranser er nok mye på grunn av prisen. Men selvsagt brtyr jo prisen mye mer når man har en stor hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg tok opp dette, og vi har nå brukt LABB de siste mnd, men Kobra begynte å miste pelsen. Vi ringte til dyrlegen og de sa at det kunne være foret.

Så nå har vi barbert ned Kobra også får vi håpe pelsen kommer tilbake ganske snart :D

Nå har byttet til Eukanuba igjen, og de spiser det!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd Labb på Tequila, og ikke kommer jeg til å gjøre det heller.. Kjenner mange som har prøvd det og alle sier at hundene blir dårlige i magen og har myyye avføring. Hundene har også mistet pels og blir tykke etter veldig kort tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har ikke prøvd Labb (og har ikke tenkt å gjøre det heller), men jeg vet at både katte og hestefôret til Felleskjøpet er elendig... Grunnen til at de har vunnet fôrkonkurranser er nok mye på grunn av prisen. Men selvsagt brtyr jo prisen mye mer når man har en stor hund.

Både hesten og katta mi har alltid spist for fra felleskjøpet, kjempeflott! Valpen min på 2 mnd fores med labb, dette fordi han fikk det til oppdretteren, og jeg har hørt veldig mye flott om dette foret.

Her har dere en av fòrkonkurransene, der labb kommer på 2.plass. http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/11...formengde#table

Men som de andre sier, det kommer alltid til å være forskjell på hunder, og hvilke fortyper de trives best med, mer er det ikke å si om den saken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd Labb på Tequila, og ikke kommer jeg til å gjøre det heller.. Kjenner mange som har prøvd det og alle sier at hundene blir dårlige i magen og har myyye avføring. Hundene har også mistet pels og blir tykke etter veldig kort tid...

Dette er forskjellig fra hund til hund!

som vetten min sa: Det er kåret til beste for, men den passer ikke til alle hunder...

Vi burker lapp på mico og er kjempe fornøyd. Han har perfekt kropp og nydelig pels...

:lol:

Så selv om hundene din vennene dine reagerte betyr ikke at hunden din gjør det...Men du velger jo selv foret til hunden din.! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefôrtestene har ikke tatt ordentlig hensyn til næringsinnholdet i LABB. Kun prosenter av fett, proteiner, osv, ikke hva slags proteiner. Animalske eller vegetabilske. LABB inneholder overkom av vegetabilske proteiner i forhold til animalske, noe hunden ikke tar opp i kroppen og blir skilt ut gjennom lever/nyre. Det er dessverre ikke førsteklasses råvarer som blir brukt i fôret, hvis dem hadde brukt rent kjøtt så hadde det vært reklamert for. Istedet blir det brukt nebb, klør og alt avfall som du ALDRI ville fått i f.eks Precept, Pro Plan eller Eukanuba for den saks skyld. Jeg kommer aldri til å prøve dette fôret på mine hunder, da jeg har hatt altfor mange kunder både på klinikken og dyrebutikken min som har hatt store problemer med pels og avføring etter å ha brukt LABB. Dessuten fungerer det ikke hvis du har en hund som brukes mye, de trenger tross alt kjøtt og animalske proteiner! Ikke ku-fôr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... du får jo mene akuratt som du vil!

Jeg kommer til å bruke foret fremover på hunden til foreldrene mine!

Det er et fint for som passer til han! Han er aktiv hund!

Jobber du i dyrebutikk eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. det er ikke snakk om å "mene" at LABB er et møkka-fôr, det ER et møkkafôr! Og til det siste: Jeg har jobbet i tre forskjellige dyreforretninger siden jeg var 17 år, og den siste har jeg drevet på vegne av dyreklinikken som jeg har jobbet hos som veterinærassistent på si. Har solgt ca alt av fôrmerker og fått opplæring og kurs hos alle de seriøse aktørene på markedet samtidig som jeg har fått min egen erfaring og hørt på kundene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. det er ikke snakk om å "mene" at LABB er et møkka-fôr, det ER et møkkafôr!

Men så lenge det er mange hunder som fores med dette, og med gode resultater, så kan det umulig være helt forferdelig for hunden.

Oppdrettern til hunden min har alltid foret med Labb, og de driver med BC, ikke den roligste hunden på markedet akkurat :lol:

Så lenge hver enkelt har funnet en fortype som både eier og hund er fornøyd med, så er vel typen hundefor i grunn ubetydlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan den være så forferdelig når det er også MANGE som er fornøyd me FORET!!

Det er alltid mange som er miss fornøyd med alle for i hele verden Og det er mange som er førnøyd.

Det kan ikke være så dårlig når den lå på 2 plass i den konkurangsen Ina hadde link til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...