Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken


Recommended Posts

Nå har jeg kjøpt dekkenet, og lurer på et par ting...

Det står at en skal venne den til dekkenet- men etter det- kan hunden gå med det døgnet rundt inne også- blir ikke dette fryktelig varmt for hunden???

Og tåler det litt? eller er det kun til rolig bruk?

og kan en gå med sele på hunden over dekkenet? eller kløv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
  • 4 weeks later...
Jeg har kjøpt dekken og teppe her jeg; http://www.tahorseware.se/?gclid=CNiusc36l5YCFRqH1Qod9Wer5g, ble jo litt dyrere pga frakt og moms, men det blir likevel en kr eller to billigere.

Husk å være forsiktig og gi dyra en tilvenning. Jeg glemte at jeg satt med teppet i ryggen og jeg var helt ødelagt dagen etter, mannen har også gjort den samme tabben med det teppet, så nå har vi lært. Z'n får på sitt når jeg går han ned etter fysisk trening + en halvtime når han er i ro. Han bruker det ikke som vanlig dekken, har ett annet når jeg skal holde han varm i bilen :)

Margrete, hva betyr det "helt ødelagt" etter å ha sittet med teppet i ryggen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite tips.

BOT butikk i sverige, dem selger også en helt annen type dekken. Jeg ble anbefalt det av AG og Bruks folk da det ikke er så tett og varmt. Hunden kan fint ligge inne med det (Talli gjor det i går etter kløv tur)uten å bli for varm.

For meg som belaster hundene mye mer den varme halvdelen av året, og bruker ikke dekken på tur e.l. så er dette bedre. Og når jeg belaster dem på vinteren og dem ligger i bilen så kommer jeg bare til å kaste på dem bobledekkenet over.

2008_11180003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite tips.

BOT butikk i sverige, dem selger også en helt annen type dekken. Jeg ble anbefalt det av AG og Bruks folk da det ikke er så tett og varmt. Hunden kan fint ligge inne med det (Talli gjor det i går etter kløv tur)uten å bli for varm.

For meg som belaster hundene mye mer den varme halvdelen av året, og bruker ikke dekken på tur e.l. så er dette bedre. Og når jeg belaster dem på vinteren og dem ligger i bilen så kommer jeg bare til å kaste på dem bobledekkenet over.

2008_11180003.jpg

Dette har ikke jeg sett før, kjempe lurt med tynnere dekken som man kan ha inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel det nye dekkenet som har kommet ut, som erstatter det gamle sorte Greyhound dekkenet, så man får det i Norge også :)

Det dukkert helt sikkert opp, men foreløpig har jeg ikke sett det noen steder i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg bruker både dekkenet og belegg til å ha rundt beina på hesten hennes. Dette fungerer veldig bra, spesielt hvis hun har jobbet mye på hardt underlag eller belastet seg mye.

Så dette må jo være supert for Agility-hunder. Det finnes jo også benbeskyttere som også kan brukes på fjelltur når det er mye skare og en krevende tur ellers.

Kommer nok selv til å gå til innkjøp av et sånt dekken men da ikke før valpen blir fullvoksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite tips.

BOT butikk i sverige, dem selger også en helt annen type dekken. Jeg ble anbefalt det av AG og Bruks folk da det ikke er så tett og varmt. Hunden kan fint ligge inne med det (Talli gjor det i går etter kløv tur)uten å bli for varm.

For meg som belaster hundene mye mer den varme halvdelen av året, og bruker ikke dekken på tur e.l. så er dette bedre. Og når jeg belaster dem på vinteren og dem ligger i bilen så kommer jeg bare til å kaste på dem bobledekkenet over.

Takk for tipset! Syntes de tykke BOT dekkenene er litt for tykke til å ha under andre dekken, og samtidig litt tynne når det er skikkelig vinter og vi sover i telt;) Et sånt tynt et hadde vært perfekt for gutten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestillt to sånne tynne BOTdekken, til den nette sum av 60 kr :D Mye tyder på at det var noe feil som ikke var helt riktig der.. Får helt sikkert beskjed om det når menneskene kommer på jobb imorgen, men jeg har nå fått ordrebekreftelse om at jeg kun skal betale 60 kr i frakt :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestillt to sånne tynne BOTdekken, til den nette sum av 60 kr :D Mye tyder på at det var noe feil som ikke var helt riktig der.. Får helt sikkert beskjed om det når menneskene kommer på jobb imorgen, men jeg har nå fått ordrebekreftelse om at jeg kun skal betale 60 kr i frakt :rolleyes2:

Er det ene dekkenet til Tequila? I såfall hadde det vært fint om du kunne fortelle hvilken størrelse du har kjøpt og hvordan det sitter på henne. Vurderer å kjøpe til Isak, og regner med at om det sitter bra på Teq, så burde det passe til Isak også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ene dekkenet til Tequila? I såfall hadde det vært fint om du kunne fortelle hvilken størrelse du har kjøpt og hvordan det sitter på henne. Vurderer å kjøpe til Isak, og regner med at om det sitter bra på Teq, så burde det passe til Isak også :D

Ja de er jo ca like store i str de :rolleyes2: Kan si i fra når jeg får de.

Fikk forresten mail idag om at bestillingen min inte blev klar. Det var overraskende *flirer* Får slenge inn en ny bestilling og satse på at det går litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...