Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken


Recommended Posts

NB. det finnes også flere hesteprodukter innen BOT også.

Jeg pleier å anbefale å kjøpe ryggvarmeren til hest som et 1x1m og legge i sengen til hunden :whistle:

Hvor mye koster denne "ryggvarmeren" ? Har lenge lett etter noe som reflekterer varme til å ha i buret til My på soverommet om vinteren, allerede nå begynner det å bli rimelig kaldt og My ligger nærmest vinduet så samvittigheten er litt svart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Hvor mye koster denne "ryggvarmeren" ? Har lenge lett etter noe som reflekterer varme til å ha i buret til My på soverommet om vinteren, allerede nå begynner det å bli rimelig kaldt og My ligger nærmest vinduet så samvittigheten er litt svart..

Her er link til et sted som selger det, litt nede på siden :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at det er verd pengene ;)

Har to magnetmadrasser i sengen til Chicka som er på soverommet og hun søker ofte til den sengen når det er dårlig vær ute eller hun er sliten i kroppen sin, kommer til og med koselyder selvom jeg ikke er nær hun :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg ikke på :icon_redface: Men tror nok jeg skal få invistert i et BOT-dekken til lille Emma før jeg kjøper et sånt liggeunderlag. Emma har enda mer bruk for et dekken siden hun blir så lett stiv og kjip i formen på vintertid. My er jo ung og sprek enda hun, og jeg tror ikke hun har noen vondter i kroppen sin så hun klarer seg sikkert på X antall tepper en stund til. Emma derimot trenger virkelig noe nå som det begynner å bli kaldt...

Emma er en sånn hund som blir en helt annen hund på vinterstid. Om sommeren løper hun rundt med et smil om munnen hele tiden, mens på vinterstid er hun "nedfor" og virker nesten deprimert... Men jeg merker jo utrolig lett på gangen hennes at hun faktisk blir stiv og støl, så det er nok det som gir den store humør-forskjellen. Såklart blir man i dårligere humør når man har au i den lille kroppen sin! ;)

Noen som vet hva et BOT-dekken kommer på hvis man skal ha i størrelse 30cm (rygglengde) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga rundt 500 for Spike sitt. BOT-dekkene har en helt håpløs passform til papillons, så om Emma er bygget som en så må du sy. Jeg har bare sydd "midlertidig" foreløpig, og ser det kan bli vanskelig å få tilpasset det slik at han kan bevege seg fritt med det feks i skogen. Tenkte det var greit å si i fra om. Jenny Damm sa jo at det ikke gikk an å få tak i BOT-dekken til papillons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga rundt 500 for Spike sitt. BOT-dekkene har en helt håpløs passform til papillons, så om Emma er bygget som en så må du sy. Jeg har bare sydd "midlertidig" foreløpig, og ser det kan bli vanskelig å få tilpasset det slik at han kan bevege seg fritt med det feks i skogen. Tenkte det var greit å si i fra om. Jenny Damm sa jo at det ikke gikk an å få tak i BOT-dekken til papillons.

Har du prøvd både det blå og sorte? Begge var like håpløse i passformen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare prøvd det sorte. Men det må jo være en grunn til at de sier at det ikke passer til papillons? Når jeg kommer ned til mammas symaskin igjen så blir hele dekkenet demontert og sydd slik at det passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så irriterende? Hvilken del av dekkenet er det som sitter dårlig om du skjønner? De fleste dekkene jeg har til Emma syns jeg kunne sittet bedre på kroppen hennes, men de fungerer jo OK alikevel.. Men f.eks mageplatene er veldig teite når de henger og slenger langt under buken på hunden slik at den trokker labbene igjennom en av hullene hele tiden, og det føles jo ikke særlig "vits" i å ha et dekken som ikke ligger ordentlig over ryggen slik at det ikke kommer så mye snø, vind og regn inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt dekken og teppe her jeg; http://www.tahorseware.se/?gclid=CNiusc36l5YCFRqH1Qod9Wer5g, ble jo litt dyrere pga frakt og moms, men det blir likevel en kr eller to billigere.

Husk å være forsiktig og gi dyra en tilvenning. Jeg glemte at jeg satt med teppet i ryggen og jeg var helt ødelagt dagen etter, mannen har også gjort den samme tabben med det teppet, så nå har vi lært. Z'n får på sitt når jeg går han ned etter fysisk trening + en halvtime når han er i ro. Han bruker det ikke som vanlig dekken, har ett annet når jeg skal holde han varm i bilen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at det er verd pengene ;)

Har to magnetmadrasser i sengen til Chicka som er på soverommet og hun søker ofte til den sengen når det er dårlig vær ute eller hun er sliten i kroppen sin, kommer til og med koselyder selvom jeg ikke er nær hun :icon_redface:

Tro om saueskinn/ullskinn kan fungere like bra som underlag i bur? Mener å ha lest at medisinsk saueskinn skal være så bra. Reflektere varme, være godt for ømme ledd etc.

Jeg har kjøpt dekken og teppe her jeg; http://www.tahorseware.se/?gclid=CNiusc36l5YCFRqH1Qod9Wer5g, ble jo litt dyrere pga frakt og moms, men det blir likevel en kr eller to billigere.

Husk å være forsiktig og gi dyra en tilvenning. Jeg glemte at jeg satt med teppet i ryggen og jeg var helt ødelagt dagen etter, mannen har også gjort den samme tabben med det teppet, så nå har vi lært. Z'n får på sitt når jeg går han ned etter fysisk trening + en halvtime når han er i ro. Han bruker det ikke som vanlig dekken, har ett annet når jeg skal holde han varm i bilen ;)

Hvorfor trenges det tilvenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt mitt hos Jenny Damm sammen med andre fra Tromsø. Har i tillegg bestilt nackskydd til meg selv.

Skulle gjerne vært med på den, men er blakk på ubestemt tid så jeg turte ikke.. tenkte heller, hvis jeg fant det litt billig, at jeg skulle legge det inn på ønskelista til jul :icon_redface: Men først skal vesla få 1000-metringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt en mail til damen som du linket til Renate, og hørt om de har blå dekken i størrelse pittesmått. :icon_redface: *venter spent på svar*

Hadde jo vært sååå herlig om jeg hadde funnet noe som kan gjøre vinteren LITT hyggeligere for lille Emmaen vår. *husker med skrekk hvordan Emma lå i -10 grader med bobledekken og fleecepledd utpå der igjen i baggen sin og skalv i vinter*

Emma er egentlig ikke hunden man burde ta med seg på scootertur på grensa i det hele tatt stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spike bruker vanligvis str 30-32, BOT-dekkenet er 26 cm. Og da har jeg tråklet inn mageplaten, tråklet rett over ryggen så det er rett OG sydd fast kragen så han klarer å se rundt seg :icon_redface: Jeg ville prøvd dekkenet på om mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenges det tilvenning?

Kopierte og limte litt jeg (http://www.tahorseware.se/default.aspx). Det var en mer utfyllende borsjyre når jeg fikk dekkenet og teppet... så beklager dårlig tilbakemelding på det der. Slik jeg har forstått det så er ikke dette et "vanlig" dekken.

Användningsråd rygg: täcken, ryggvärmare, schabrak

Hur börjar jag?

Alla Back on Track-produkter ska börja användas gradvis. Börja med produkten under max 4 timmar de första 2-3 dagarna. Hästen får då möjlighet att vänja sig vid den effekt som tyget ger.

Det går att använda liniment i kombination med det keramiska tyget, men det kan i värsta fall leda till blistring. Vi rekommenderar att produkten får ersätta liniment. Vi har aldrig fått någon rapport om blistring när enbart Back on Tracks produkter för hästrygg använts.

Hur länge ska jag använda Back on Track?

Vid behandling av ryggproblem bör man efter introduktionsperioden öka användningen till minst 8 timmar per dygn, gärna längre. Fortsätt dagligen att använda produkten under 4 veckor. Därefter ska man göra uppehåll i 1 vecka innan man åter använder produkten i 2 veckor. Fortsätt sedan behandlingen med uppehåll var tredje vecka, så att läkningsförloppet kan följas. Om man inte gör uppehåll i behandlingen finns risken att man börjar träna hästen för hårt i tron att den blivit helt frisk när man inte känner de vanliga varningssignalerna i form av svullnad, stelhet och smärta, som minskar vid användning med Back on Track.

Back on Track kan användas förebyggande med regelbundna uppehåll. Vi rekommenderar användning 2 veckor i taget med 1 veckas uppehåll däremellan.

Varför föreslår vi uppehåll när du använder Back on Track?

Anledningen till att vi rekommenderar uppehåll i behandlingen med Back on Track, är att det är välkänt att kroppen vänjer sig vid användning av vissa läkemedel och att man måste ta högre dos hela tiden för att uppnå samma effekt, om man inte gör uppehåll i behandlingen. Känsligheten för denna tillvänjning är individuell, men vi vill uppmärksamma att denna möjlighet finns. En annan anledning är att hästen har mindre symptom i form av svullnad, stelhet och smärta när man använder Back on Track. I samband med uppehållet kan hästens rygg observeras, om symptomens orsak fortfarande finns kvar. Då kan träningen av hästen anpassas efter detta, alternativt veterinär tillkallas för att bedöma en underliggande skada. Vi föreslår därför uppehåll var tredje vecka i behandlingen med Back on Track.

Tvättråd

Back on Track-produkterna kan tvättas i maskin 30˚C med vanligt tvättmedel. Lufttorkas. Notera: Använd inte blekmedel eller mjukmedel, torktumla ej. Strykning av produkten kan göras vid en temperatur av max 50˚C. Det keramiska pulvret är insmält i trådarna av polyester/polypropylen och separeras inte vid tvättning. Textilen försämras dock med tiden vid långvarig användning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spike bruker vanligvis str 30-32, BOT-dekkenet er 26 cm. Og da har jeg tråklet inn mageplaten, tråklet rett over ryggen så det er rett OG sydd fast kragen så han klarer å se rundt seg ;) Jeg ville prøvd dekkenet på om mulig...

Åh, synd att du inte bor närmare. Då hade du kunnat få sy i Shejpas täcke också. Det sitter väldigt dåligt över bröstet och halsen :icon_redface: Men jag kan inte sy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, synd att du inte bor närmare. Då hade du kunnat få sy i Shejpas täcke också. Det sitter väldigt dåligt över bröstet och halsen :icon_redface: Men jag kan inte sy.

Det kan hende det er likegreit, jeg kan nemlig ikke sy jeg heller. Men naken papillon tvinger eier til å prøve eller noe sånt... Prøv å lure noen i nærheten som kan sy til å fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer noen å fortelle meg hva som er forskjellen mellom greyhounddekken og vanlig hundedekken? Se her: http://www.backontrack.no/prod021.htm

Klarer liksom ikke å se den store forskjellen.

Lengden på hvor "flappen" som skal over ryggen er? Ser for meg ut som om den ligger lengre bak enn på det "vanlige". Mynder er jo gjerne dypere i brystkassen og mer opptrukket i buken, kanskje det er det som er hensyntatt så ikke "flappen" skal ligge midt under magen liksom?

*guuu så klønete forklart...*

Og "flappen" på det "vanlige" har refleks, det har ikke Greyhound-dekkenet.

Jeg prøvde et "vanlig" på mine salukier idag og det satt helt fint :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...