Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken


Recommended Posts

Til begge på deling... hehe! 17 og 20 kgs hunder... Men 55 i nettingdekkenet ER for trangt til Amira og Kiter er en god del lenger i ryggen enn henne. Det MÅ passe! Ble sendt fra canis igår, så er nok her innen et par dager. Bilde loves!

Tro meg, Grumpy så ut som et beltedyr i 55 dekkenet sitt :D Hvis det sier deg noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Jeg har 60 cm i nettdekkenet til min bc på 19 kg, og det er romslig, men subber ikke i bakken :) kjøpte 55 i vanlig bot, og synes det passer perfekt, ikke for stort, og ikke for lite. 54 cm er det vell, hadde størrelsen over før, og det ble for stort i vanlig bot. Nettdekkenet er jo litt mer "pakke venlig" rundt kroppen, og er det litt stort, ligger det godt til kroppen alikevell. Magefester er litt langt bak er vell det eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er altså BOT str 62 på 20 kg BC hannhund. Tror jeg med fordel kunne hatt myndedekkenet, da det er litt breit (stort rundt magen), men lengden er fin! Til Amira var det alt for stort. Konklusjon: det ER forskjell på størrelsene i nettingdekkenet og det vanlige. Det vanlige er større.

IMG_6663.jpg

IMG_6661.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettdekken i str 49 til jentene mine. Tok å målte de akkurat nå for jeg har hatt en større størrelse før til de og da solgte jeg det.

Årsak: Når jeg måler de fra skulderbladene til "sitteknuten"/noen cm forbi haleroten så er det 55 cm lange.

Så jeg gikk ned en str, det som var en str opp ble rett og slett alt for stort syns jeg. 49 henger fortsatt godt ned på lårene deres og sitter fint og tett på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka har str. 57-59 i det tynne dekkenet. Det hadde kanskje ikke gjort så mye om det hadde vært en størrelse større, men samtidig har jeg det først og fremst for ryggens del, og da er det viktigere at det ikke blir for stort og subbete (hun bruker det ikke bare når hun skal ligge stille) enn at det nødvendigvis dekker lårene nøyaktig så mye som det egentlig skal.

6531881669_23d9c3bd98_z.jpg

Til sammenligning har hun str. 55 i det tykke Hurtta-dekkenet, og det sitter atskillig bedre enn BOT-dekkenet gjør. Jeg tror egentlig ikke BOT-dekkenet har særlig god passform for Tinka i det hele tatt, men det gjør nytten sin, så da får det så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 64-67 netting, og det er faktisk litt stort til Qui som bruker 70 i det vanlige og veldig stort til Indiana som har 62 i det vanlige (ikke mynde dekkenet). Det passet fint til Margrete sine sjæffiser. Nå er det noen år siden jeg kjøpte dem, kanskje str er mere tilpasset i str nå, hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at man ikke skal bruke BOT dekken når hunden har fått kreft er at celledelingen er raskere da de har fått kreft og sirkulasjon som BOT hjelper til å sette opp setter igjen opp celledelingen som ikke er å foretrekke.

Alle sirkulasjonsfremmende "behandlinger" er kontraindiksjon ved kreft (Massasje, BOT produkter, ristegulv osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har vinterdekkenet i 63 cm, og er superduperhappy med det! Euro var stiv og rar i ryggen, men er blitt veldig bra etter å litt massasje og dekken :)

DSC03406.JPG

Bestiller et som er en str. mindre nå, av nett-typen. Greit å kunne hive det under et annet dekken, og at han kan bruke det inne uten å smelte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vinterdekkenet i 63 cm, og er superduperhappy med det! Euro var stiv og rar i ryggen, men er blitt veldig bra etter å litt massasje og dekken :)

DSC03406.JPG

Bestiller et som er en str. mindre nå, av nett-typen. Greit å kunne hive det under et annet dekken, og at han kan bruke det inne uten å smelte :)

Hi hi hoppende glad hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi hoppende glad hund :)

Absolutt! Han var ALT annet enn hoppende blid for en uke siden, da var han lat, stiv og sur :P Nå har han blitt massert med Arnica og brukt BOT-dekkenet sitt en del, og brått er han ung, frisk, dum og rask igjen! :D Så nå er jeg verdens største BOT-fan, og følger bl.a. din anbefaling (tidligere i tråden) og kjøper ryggteppe til hest som han får ha på sengen sin i tillegg til nettingdekken :) Alt som hjelper faller veldig, veldig i smak!

EDIT;

Her er altså BOT str 62 på 20 kg BC hannhund. Tror jeg med fordel kunne hatt myndedekkenet, da det er litt breit (stort rundt magen), men lengden er fin! Til Amira var det alt for stort. Konklusjon: det ER forskjell på størrelsene i nettingdekkenet og det vanlige. Det vanlige er større.

* Klipper bilder*

DET var interessant å vite! Jeg lurer på om jeg skal betale 59 eller 63 cm i nettingdekkenet til Euro. 63 er litt stort, men hvis det er en forskjell på størrelsene, bør vi gjerne kjøre det igjen - selv om det er litt stort i vinter-edition? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Han var ALT annet enn hoppende blid for en uke siden, da var han lat, stiv og sur :P Nå har han blitt massert med Arnica og brukt BOT-dekkenet sitt en del, og brått er han ung, frisk, dum og rask igjen! :D Så nå er jeg verdens største BOT-fan, og følger bl.a. din anbefaling (tidligere i tråden) og kjøper ryggteppe til hest som han får ha på sengen sin i tillegg til nettingdekken :) Alt som hjelper faller veldig, veldig i smak!

Akkurat det samme gjør jeg, Arnica + BOT = Gal gamling på tur :)

Utrolig gøy å se at han ble så fort frisk igjen :bananas: :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme gjør jeg, Arnica + BOT = Gal gamling på tur :)

Utrolig gøy å se at han ble så fort frisk igjen :bananas: :bananas:

Litt OT, men her i huset har det vært fest etter vi shoppet litt greier altså! Euro har kommet seg noe vannvittig, og ser ikke lenger ut som en whippet (slik han gjorde for bare en uke siden). Mamma, som alltid har slitt med ryggen, ligger med BOT teppet til Euro (når han har pause liksom, her går det i ett :lol:) over seg etter en kjapp Arnica-massasje, og løper hoppende rundt i snøen sammen med hunden :lol: Hun har vært SÅ negativ til mine "teite" hunde/heste-remedier som hun alltid har trodd BARE var placebo, men nå har hun altså krøpet til tidenes største kors og bestilt Arnica og BOT-plate til ryggen sin på Hooks :bananas: At det funker - det er det pent lite tvil om! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nettdekkenet til gamlehunden og det funka fjell, han var mye lösere i bevegelsene og kom seg raskere igjen etter lange turer.

Og har en tröje til meg selv og man merker helt klart at den fungerer - förste gangen jeg tok den på meg fikk jeg ståpels på begge armene etter ca 10 sek og ble kald og varm om hverandre også sovnet jeg etter 15 min (jeg sovner ellers aldri i sofaen). Nå har jeg mindre reaksjon på tröja, men merker det fremdeles og dagen etter kan det kjennes ut som om jeg har trent, men sånn god treningsverk på en måte.

Men etter at jeg fikk min egen tröje så var jeg mer forsiktig med hvordan jeg brukte det til hunden, hvis hunder kan få like sterk reaksjon som jeg fikk så tror jeg man skal väre veldig nöye med tilvenningstiden! Men at det fungerer er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusern har jo noe rart med ryggen, samt begynnende forkalkning i ene hoften (til tross for Ahofter ved 18mnds alder), så tenker på BOTdekken til henne. Men usikker på størrelsen. Hadde ett til henne som ble borte, men husker jo ikke hvilken størrelse det var, og mener å huske det var skrekkelig stort.

Hun bruker 65-70 i vanlige dekken. Er 64 til halerota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men her i huset har det vært fest etter vi shoppet litt greier altså! Euro har kommet seg noe vannvittig, og ser ikke lenger ut som en whippet (slik han gjorde for bare en uke siden). Mamma, som alltid har slitt med ryggen, ligger med BOT teppet til Euro (når han har pause liksom, her går det i ett :lol:) over seg etter en kjapp Arnica-massasje, og løper hoppende rundt i snøen sammen med hunden :lol: Hun har vært SÅ negativ til mine "teite" hunde/heste-remedier som hun alltid har trodd BARE var placebo, men nå har hun altså krøpet til tidenes største kors og bestilt Arnica og BOT-plate til ryggen sin på Hooks :bananas: At det funker - det er det pent lite tvil om! :D

Jeg er så glad for at vi hestejenter overfører remedier fra hesteverden til hundeverden så de får samme goden som hestene.

Har drevet med galopp og travhester i all tid og sittet noen timer ved hesten og behandlet, da jeg fikk Chicka så tenkte jeg at det kan da ikke skade å prøve på hun også og det unker som bare det.

Chicka blir til og med longert når jeg skal se på bevegelsene hennes og ikke har noen andre til å mønstre henne, går helt fin det så lenge de lærer seg til å løpe volter og vi bytte vei innimellom (fin måte å få trent en hund på når eier ikke er i form til å trene, mange som ikke tenker på det).

Har også hatt en hund til behandling som har gått med leire til hestebein på beina sin pga vonde sener, ble helt frisk han ;)

Kjempe gøy å høre at moren din har så fin effekt av BOT, syntes jeg ser hun i "hoppende glad" bildet :bananas: :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men her i huset har det vært fest etter vi shoppet litt greier altså! Euro har kommet seg noe vannvittig, og ser ikke lenger ut som en whippet (slik han gjorde for bare en uke siden). Mamma, som alltid har slitt med ryggen, ligger med BOT teppet til Euro (når han har pause liksom, her går det i ett :lol:) over seg etter en kjapp Arnica-massasje, og løper hoppende rundt i snøen sammen med hunden :lol: Hun har vært SÅ negativ til mine "teite" hunde/heste-remedier som hun alltid har trodd BARE var placebo, men nå har hun altså krøpet til tidenes største kors og bestilt Arnica og BOT-plate til ryggen sin på Hooks :bananas: At det funker - det er det pent lite tvil om! :D

Litt mer OT, men bruker dere bare vanlig arnica gel til hest? For det er den som øker sirkulasjonen, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer OT, men bruker dere bare vanlig arnica gel til hest? For det er den som øker sirkulasjonen, sant?

Jepp, jeg bruker helt vanlig Arnica (kjøpt på Horze) til både meg selv, hunder og hester :P Det er helt latterlig hvor god effekt det har altså - i tillegg til at man ikke dør av lukten. Jeg tror jeg er Arnica sin største fan, og jeg er hellig overbevist om at det har løst mange kriser for alle typer rygger og bein :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan jo være det! Frøken har 30-32 i nettdekkenet og det er litt lite, men hun har 28 i det vanlige og det er litt stort igjen.

Jeg kjøpte det vanlige back on track dekkenet til Mini i størrelse 28 for noen år siden(da var det den minste størrelsen de hadde),og det var altfor stort..Nå tenkte jeg å kjøpe et nettdekken til han,men usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe...Han er bare 22-23 cm. fra skuldrene til halen,men litt redd størrelse 23 blir for trangt i halsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg bruker helt vanlig Arnica (kjøpt på Horze) til både meg selv, hunder og hester :P Det er helt latterlig hvor god effekt det har altså - i tillegg til at man ikke dør av lukten. Jeg tror jeg er Arnica sin største fan, og jeg er hellig overbevist om at det har løst mange kriser for alle typer rygger og bein :wub:

Takker :)

Har selv brukt arnica MYE på hest med veldig bra resultat. Har også brukt den litt på hund, men liksom "glemt" den bort litt. Også har jeg en ganske stor flaske igjen, så da får vel hundene nyte litt godt av den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...