Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken


Recommended Posts

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Back on track er utviklet gjennom en kombinasjon av kinesisk erfaring og moderne vitenskap

Måtte le litt, er dette seriøst, eller en dårlig unnskyldning for stor "MADE IN CHINA" påskrift? :blink:

Men men, Kineserene er vel kjent for ekstrem kulde og utvikling av kroppsvarmereflekterende greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde eg og.

Men eg vil ikke ta noen sjanser med tanke på frost på vinterstid. Han stiger raskt i temp under aktivitet, og synker raskt når han er i ro. Dette er kun til bruk under Ag trening. Siden eg nå har merket at han er litt stiv og støl etter trening, vil eg prøve å se om det er noen funksjon i dekkenet. Samtidig å tøye han ut etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltså. Det spelar ingen roll vad för slags päls min hund hade. Efter hård träning är täcke ett måste om de inte kommer in i värmen. Varför ta sådana risker och låta dem bli kalla? Mina har gärna på sig back on track-täcket inne efter träning och det gör en stor skillnad, har de varit lite ömma i ryggen får de gärna sova med det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!! Det fungerer!! :blink:

Jeg har Back on track til Chicka og flere av pasientene våre har det og det er virkelig forskjell på BOT og andre dekken.

Det er virkelig verd prisen å investere i et BOT dekken dersom man har en stiv og støl hund eller bare vil holde blodsirkulasjonen i gang på sin friske hund, det er alltid nyttig å forebygge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du tar et fleecedekken under så forsvinner effekten, du må iallefall ha det over :blink:

Chikca har brukt sitt på det kaldeste i fjor, hadde det da på på turer hvor hun var i bevegelse heletiden, la ikke merke til at hun frøs noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate: Vil dette kunne fungere "terapeutisk" for en hund med forkalkninger i ryggen, som tidvis går mer anspent? Det er ingen jevne smerter, plager eller ubehag, men en gang i mellom går han mer anstrengt, krummer ryggen litt og har mer stolprete gange - typiske tegn på forkalkninger. Vil et slik dekken ha noen lindrende effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette dekkenet i forhold til Obtrack-dekkenet? Vesla trenger nytt dekken, men jeg er litt usikker på hvilket jeg skal velge. Har inntrykk av at Obtrackdekkenet sitter bedre på en dachs(det har jo egne dachsestørrelser), enn det Back on track gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette dekkenet i forhold til Obtrack-dekkenet? Vesla trenger nytt dekken, men jeg er litt usikker på hvilket jeg skal velge. Har inntrykk av at Obtrackdekkenet sitter bedre på en dachs(det har jo egne dachsestørrelser), enn det Back on track gjør...

Obtrack er et kjempe tynt dekken

Så det kan umulig varme noe særlig. Jeg så på dette på en messe og det satt tight, men kan ikke tro det varmer så mye. Fint når hunden løper kanskje, men det varmer ikke hunden så mye når den er rolig.

Det jeg synes er en ulempe med de fleste varmedekken er at innerforet er i fleece. For oss med jakthunder så er dette dumt, da det på vinters tid fester seg masse snø i fleece foret. Noen med erfaringer med BOT og snø ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate: Vil dette kunne fungere "terapeutisk" for en hund med forkalkninger i ryggen, som tidvis går mer anspent? Det er ingen jevne smerter, plager eller ubehag, men en gang i mellom går han mer anstrengt, krummer ryggen litt og har mer stolprete gange - typiske tegn på forkalkninger. Vil et slik dekken ha noen lindrende effekt?

Ja det vil hjelpe godt, Chicka har også tider hvor hun er mer anspent i ryggen, når hoften er stiv.

Vi har mange pasienter med "rygger" som har fått god hjelp av BOT dekken, det anbefales å brukes jevnlig som forebyggende, da vil ikke de stive periodene komme så "hardt" inn, mange slipper faktisk også stive perioder ved jevnlig bruk :)

NB. det finnes også flere hesteprodukter innen BOT også.

Jeg pleier å anbefale å kjøpe ryggvarmeren til hest som et 1x1m og legge i sengen til hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg fått dekkenet!

Fikk prøvd det med en gang. Trodde gjerne det var litt for stort, men etter andre øyekast, ble det passende likevel. Har vel noe med at eg aldri har brukt eller hatt noe dekken på han. :rolleyes:

I allefall, brukte det i går etter trening, når han hadde pauser. Så når eg kommer hjem i dag får vi se om han er stiv og støl. Fikk tøyet han ut i går også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...