Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 490
  • Created
  • Siste svar
Hvis hun er drektig nå, så må det jo bare være men to be! Vil Jack's eiere ha valp hvis Blaze er drektig nå da?

Eieren til Jack driver å leker litt med tanken nå som han er borte, men har ikke tatt noen avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått to uker. Jeg er fortsatt ikke sikker på om hun er drektig. Hun har litt mer "spennstige" og hun har noe hvit luktfri utflod.

Men det begynner jo å bli kortere og kortere tid til ultralyd :D

DSC_4119.jpg

Bildet er tatt av Siri, Blaze er også nybadet og veldig fluffy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skravler videre for meg selv her jeg :icon_redface:

Blaze har nå "mye" hvit og luktfri utflod. Dette skal jo, ifølge lærebøkene, være ett posetivt tegn på drektighet :)

Så når får vi håpe det stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skravler videre for meg selv her jeg :icon_redface:

Blaze har nå "mye" hvit og luktfri utflod. Dette skal jo, ifølge lærebøkene, være ett posetivt tegn på drektighet :)

Så når får vi håpe det stemmer!

Vi krysser fingrene for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare skravle du Jeanette, vi er innom og sjekker vet du! :D

Det er bra dere holder ut med skravlingen min, for i dag skal jeg være sikkelig ekkel og vise dere hvit utflod på bilde *ler*

Blaze har så pass med hvit utflod nå at hun faktisk ikke har klart å vaske alt og er litt klebrig på halen og rundt sine private deler.

Under dagens tortur minutter, kloklipping, så syns jeg faktisk hun har lagt seg litt ut i bredden over magen. Så da er det nok enten valper eller hun begynner bli feit :rolleyes:

2008_10300004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2008_10300004.jpg

Du vet du er hundenerd når...

:D Seriøst, vi er noen rare rare mennesker. Legger ut bilder av de verkende pirogene til bikkjene våre liksom, og jeg reagerte ikke nevneverdig engang.

Lykke til med valpene, Jeanette! Jeg er en smule valpesjuk for tiden så dette er jo på grensen til farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med valpene, Jeanette! Jeg er en smule valpesjuk for tiden så dette er jo på grensen til farlig!

*flir* Mari med kelpievalp er antageligvis like morsomt som tanken på Mari med belger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekkblandet fryd?

:lol: Næsj, du bor jo langt unna meg, så jeg får jo bare gleden av å lese om deres strabaser her eller i hjemmeside/bloggen din ;) Tenk så morsomt det ville vært for deg å ha en liten ekornkelpie som kan hoppe opp på skuldrene til folk flest fra stillestående? Og som kommer i lav høyde med sikte på knærne til folk? Eller, tenk ihvertfall på hvor morsomt det ville vært for oss som fikk lese om sånt etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Næsj, du bor jo langt unna meg, så jeg får jo bare gleden av å lese om deres strabaser her eller i hjemmeside/bloggen din ;)

Nåh. I would hunt you down. ;)

Tenk så morsomt det ville vært for deg å ha en liten ekornkelpie som kan hoppe opp på skuldrene til folk flest fra stillestående? Og som kommer i lav høyde med sikte på knærne til folk? Eller, tenk ihvertfall på hvor morsomt det ville vært for oss som fikk lese om sånt etterpå?

En miniTöddel jo! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh. I would hunt you down. ;)

Nåååh.. Vettu, da lover jeg å ikke gjemme meg så godt ;)

En miniTöddel jo! :lol:

Jah! En liten, lett og veldig spretten mini-Töddel! Du bare må ha en? *ler*

Før jeg rakk å se hva det var, slo vaniljekrem meg som første tanke. ;)

Okay, nå syns jeg vi begynner å bli en anelse perverse her :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, nå syns jeg vi begynner å bli en anelse perverse her :shocked:

Keh?? Jeanette legger ut bildet og JEG er den perverse? *ler*

Synes forøvrig det er spennende med disse kulltrådene når dere som har kullene legger ut sånn info, for da lærer man jo faktisk litt også og det blir ikke bare sånn 'ååå så spennde og ååå så søte'-tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keh?? Jeanette legger ut bildet og JEG er den perverse? *ler*

Synes forøvrig det er spennende med disse kulltrådene når dere som har kullene legger ut sånn info, for da lærer man jo faktisk litt også og det blir ikke bare sånn 'ååå så spennde og ååå så søte'-tråd.

*ler så krampen tar meg* Første jeg tenkte når du skrev det var faktisk "æsj, også vaniljasaus da!" Så jeg kan være enig i at det er du som er pervers. *ler masse enda*

Bra du lærer noe av mine usensurerte bilder. Er vel rett før jeg får moderatorene på nakken :rolleyes:

Lykke til med valpene, Jeanette! Jeg er en smule valpesjuk for tiden så dette er jo på grensen til farlig!

Du får komme på besøk når dem er født da. Da blir du sikkert kurert fra sykdommen ;)

Evt så kommer jeg på besøk med alle valpene. Jeg får jo vinter valper så da må jeg nesten finne noen som vil ha besøk av sånne bebiser som tisser på gulvet og kan miljøtrenes samtidig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah! En liten, lett og veldig spretten mini-Töddel! Du bare må ha en? *ler*

Ta en kelpie. Ta fire, ta åtte, ta alle!

Første jeg tenkte når du skrev det var faktisk "æsj, også vaniljasaus da!"

LOL! :lol:

Du får komme på besøk når dem er født da. Da blir du sikkert kurert fra sykdommen ;)

Evt så kommer jeg på besøk med alle valpene. Jeg får jo vinter valper så da må jeg nesten finne noen som vil ha besøk av sånne bebiser som tisser på gulvet og kan miljøtrenes samtidig ;)

Du er en ufin fristerinne, Jeanette! Men jeg er ikke snau og sier åpenhjertig at døra alltid er åpen for valper her i gården! ;) Huseier har forøvrig flere hundeglade barn. To fluer i et smekk, lett som en plett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker har gått!

Og det krever jo selvsagt bilder!

1 uke

DSCF1547.jpg

3 uker

2008_10310046.jpg

Jeg ble jo selv litt nyfiken på hvordan hun så ut sist ved 1 og 3 uker, så jeg måtte jo titte:

februar07065-1.jpgfebruar07097.jpg

Ser en liten ting som jeg også la merke til sist: Hun blir liksom "rundere" rundt ribbene og dermed ser hun litt mer opptrukket ut i buken.. får håpe det er rett :P

Ta en kelpie. Ta fire, ta åtte, ta alle!

Jeg anbefaler ikke mer enn to, med mindre en av dem er over 10år, da kan du ha 3 stk :P

Du er en ufin fristerinne, Jeanette! Men jeg er ikke snau og sier åpenhjertig at døra alltid er åpen for valper her i gården! :P Huseier har forøvrig flere hundeglade barn. To fluer i et smekk, lett som en plett.

Brått har jeg tatt deg på ordet og står der med 15 bebiser. 10 blir igjen hjemme hos deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...