Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 490
  • Created
  • Siste svar

Takk takk alle sammen :)

Desverre fikk jeg ikke tatt noe bilder av dem sammen, men kan fortelle at dem er ganske så type like. Det blir ikke noen AK av den grove modellen, men med lette fine kropper.

Ikke minst kropper som holder, gamle gutten hadde fortsatt bra bevegelser faktisk. Altså litt forandringer var det: Korte steg i bakbena og blitt litt slapp i mellomhånden, men det skal nå bare mangle liksom :rolleyes:

Men gamle gubber blir slitene av å løpe etter små piker *ler* så det ble bare liggende bilder på ham.

2008_10090008.jpg

2008_10090010.jpg

Måtte duppe litt av også. :)

2008_10090011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var nå skikkelig sjarmis alikevell da, og med det rette "glimtet i øyet" :) Håper det blir noe utav det lille kjærlighetsbesøket da :) Ikke lenge til det kommer AK valper her i nærheten heller nå...

Jack er faktisk Bestefar til det kullet :D Og Kylie har begynnt å gjøre seg klar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart du ikke var på trening på Trandum på torsdag da, du har jo eggløsninger og timing å bekymre deg over, hehe. Får håpe det blir en spennende tråd å følge med på.. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart du ikke var på trening på Trandum på torsdag da, du har jo eggløsninger og timing å bekymre deg over, hehe. Får håpe det blir en spennende tråd å følge med på.. *S*

Du får gi beskjed om du har planer om å dukke opp igjen da, jeg er litt overalt å trener jeg og til forsjellige tidspunkt (jobber turnus)

Noen har da lurt på hvordan farge arves hos AK. Det er ikke min sterkeste side, men jeg skal gjøre ett tappert og veldig enkelt forsøk.

Svart er domenant hos AK.

Helfarge er domenant over tan, altså må begge foreldre være bærer av tan for å få tan valper.

"Fullfarvet", Brun/rød og svart, er domenant over dem dilute fargene blå og fawn. Dermed må begge foreldre værer bærer av dilut for å få blå eller fawn valper.

Så hva med dette kullet jeg skal ha da?

Blaze er rød. Blaze har rødt eller sjokoladebrunt 2 generasjoner bakover, men det fins blå-dilute i 3 generasjon. Tan og svart på 5 generasjon. Tan har faktisk dukket opp på nære slektninger av Blaze.

Jack er svart fra en "hel" svart parring. Moren er svart og faren er blå. Så vidt vi har funnet ut så fins det ikke tan, men det er vanskelig å sjekke farger opp mot australia da dem ikke har noen. Eieren av Jack mener det ikke fins tan dem 5 nærmeste leddene.

Så i teorien bør det komme overvekt av svarte valper (men jeg har sett at ikke alltid det er tilfelle og det brått blir flere brune enn svarte). Og det er strengt tatt ikke en umulighet at det kan dukke opp dilute, men jeg har ikke sett noen av slektningene hennes få det, mulig tan er sterkere? For det har dukket opp ved flere tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gi beskjed om du har planer om å dukke opp igjen da, jeg er litt overalt å trener jeg og til forsjellige tidspunkt (jobber turnus)

Om du vanligvis er på Trandum og trener på torsdager, så er det et veldig greit utgangspunkt. Jeg kommer nok antagelig til å svippe bortom der de neste torsdagene, så treffes vi kanskje der? *S* Men ikke føl du MÅ reise, vi kan sikkert finne en annen tid og dag det passer deg bedre eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke har gått nå.

Blaze sover litt mer enn normalt (tror jeg) eller jeg bare studerer henne mer *ler*

Hun er fortsatt hoven bak, det skal jo være ett "tegn" så jeg håper selvsagt hun er drektig.

Har lest igjennom hva som skjedde sist parring når hun ble drektig og da var hun kvalm og matvegret ved 2-3 uke, så nå er det bare å vente å se om det tegnet dukker opp :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :lol:

Sånn rent genetisk så er vel ikke fargen til Blaze rød, men brun? Hvis ikke hadde hun jo hatt svart pigmentering på nese/lepper/øyelokksrender.

Genetrisk så er det brun ja, men innen brun så er det flere sjateringer. Blaze er registrert rød, fargene på AK er i rasestandaren rød og sjokoladebrun. Selv om begge vist nok er samme gen. Alle AK som er brun/rød kan ikke få svarte pigment.

Jeg får nesten holde tradisjonen oppe fra forje runde.

En ukes bilde av Blaze, hun er også målt rundt magen til 46.5 cm (men jeg tror det har mer med pelsen å gjøre at hun er 1,5 cm mer enn for en uke siden)

Blaze syns også denne gangen at sånnt bilde er kjempe teit :rolleyes:

DSCF1547.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke har gått nå.

Blaze sover litt mer enn normalt (tror jeg) eller jeg bare studerer henne mer *ler*

Hun er fortsatt hoven bak, det skal jo være ett "tegn" så jeg håper selvsagt hun er drektig.

Har lest igjennom hva som skjedde sist parring når hun ble drektig og da var hun kvalm og matvegret ved 2-3 uke, så nå er det bare å vente å se om det tegnet dukker opp :rolleyes:

Dina var ikke like kvalm andre gangen selv om hun matvegret første gangen, altså. Så noe sikkert tegn er kanskje ikke kvalmen allikevel? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina var ikke like kvalm andre gangen selv om hun matvegret første gangen, altså. Så noe sikkert tegn er kanskje ikke kvalmen allikevel? :lol:

Måtte du komme å ødelegge morroa for meg. Bikkja skal bli kvalm og ha valper! Det er ikke noe å diskutere *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du komme å ødelegge morroa for meg. Bikkja skal bli kvalm og ha valper! Det er ikke noe å diskutere *ler*

Hun får valper, og det var ikke meningen å ødelegge noe *ler* Jeg prøvde bare å trøste på forhånd her - om Blaze ikke blir kvalm, så er hun er drektig allikevel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, bare lurte på en ting jeg (henger meg alltid opp i detaljer). Hvor gammel er Jack egentlig? Du sier jo gamlingen hele tiden, så jeg ser for meg en nesten haltende sak som er på barnerov *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes godt at tiden frem til ultralyd kan gå fort, for jeg er nysgjerrig ;) Blir spennende!

Da har løpetiden kommet og kanskje blir det parring om 14 dager. ;)

Den hannhunden som nå er bestemt at skal bli Blaze sin utkårete er en svart hannhund på hele 13år, som er importert fra Australia.

Hm, bare lurte på en ting jeg (henger meg alltid opp i detaljer). Hvor gammel er Jack egentlig? Du sier jo gamlingen hele tiden, så jeg ser for meg en nesten haltende sak som er på barnerov *flire*

Står i startinnlegget: 13 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, bare lurte på en ting jeg (henger meg alltid opp i detaljer). Hvor gammel er Jack egentlig? Du sier jo gamlingen hele tiden, så jeg ser for meg en nesten haltende sak som er på barnerov *flire*

Han er jo en gamling når han er 13år og parres med en ungjente på under 5 *ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiaiai, snakk om parring i siste liten.

Jack fikk sovne inn i går, han mistet apetitten iløpet av helgen (han har alltid vært ekstremt matglad) fant ikke noe på prøvene hans eller ikke noe feil. Men da følte eieren at tiden var inne for ham å få slippe. 13 år er ingen dårlig alder! ;)

jack15.jpg

Og jeg er egentlig ganske sikker på at Blaze er drektig jeg, men vil ikke håpe for mye for da blir jeg så forferdelig skuffet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...