Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 490
  • Created
  • Siste svar
Så spennende! Lykke til med kullet! Det er noe spesielt med disse gamle hundene. Og når han har klart å bli så gammel og fortsatt er forholdsvis sprek så har ihvertfall han helsa i behold :) og gamle avkom til og med. Ikke dumt det.

Hun som trente (trener?) i FBK? Artig hund :)

Hun trener i FBK enda. + NRH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det neste steget tatt i prosessen.

Vi har nå vært å tatt blodprøve som skal sendes til Veterinær høyskolen for analyse. Hun er nå på dag 10 i løpetiden så jeg håper hun har noen dager til på seg (helst 5) før hun har eggløsning.

Jeg har sjekket dem to andre gangene hun parret. Første gangen var på dag 13 og 14, da fikk ikke hannhunden fullføre. Hun sto, men fikk "blikket" når han traff.

Andre gangen, altså forje kull, parret hun på dag 15, 16 & 17. Selv om hun også da begynnte å stå for hannhunden dag 10. (og gjor oss alle veldig bekymret)

Nå er det bare til å vente til i morgen og håpe hun evt ikke er klar før over helgen. *krysse fingre, for jeg har jobb helg*

Edit:

Må legge til litt om prisen på denne blodprøven. Sist jeg tok dette mot parring så var den svindyr, syns jeg. Svarer var det, på en beryktet Oslo klinikk, at det var analysen som var veldig omfattende. Jeg betalte 1037,- for den da. (Har kvitteringen i mappen til Blaze av en eller annen grunn).

Nå betalte jeg 500,- og noe :icon_redface: Snakk om prisforsjell!

Samme var når jeg skulle ta ultralyd sist kull, Klinikken i Oslo skulle ha dobbelt så mye som Din Veterinær på Kløfta. SÅ det lønner seg å undersøke!

Ikke nok med det, dem er mye trivligere på Kløfta: Dem hører på det du sier, dem tar seg tid og dem kjenner meg og hunden igjen ;) Jeg syns det er trivlig da! Dem husker t.o.m forje kull liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Må legge til litt om prisen på denne blodprøven. Sist jeg tok dette mot parring så var den svindyr, syns jeg. Svarer var det, på en beryktet Oslo klinikk, at det var analysen som var veldig omfattende. Jeg betalte 1037,- for den da. (Har kvitteringen i mappen til Blaze av en eller annen grunn).

Nå betalte jeg 500,- og noe :) Snakk om prisforsjell!

Samme var når jeg skulle ta ultralyd sist kull, Klinikken i Oslo skulle ha dobbelt så mye som Din Veterinær på Kløfta. SÅ det lønner seg å undersøke!

Ikke nok med det, dem er mye trivligere på Kløfta: Dem hører på det du sier, dem tar seg tid og dem kjenner meg og hunden igjen :) Jeg syns det er trivlig da! Dem husker t.o.m forje kull liksom :P

Shit! Visste de var dyre, men å ta dobbelt så mye som andre vetrinærer er jo sinnsykt. Men det er vel en grunn til at de kan gjøre det.

Blir forresten morsomt med Blazebabyer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Edit:

Må legge til litt om prisen på denne blodprøven. Sist jeg tok dette mot parring så var den svindyr, syns jeg. Svarer var det, på en beryktet Oslo klinikk, at det var analysen som var veldig omfattende. Jeg betalte 1037,- for den da. (Har kvitteringen i mappen til Blaze av en eller annen grunn).

Nå betalte jeg 500,- og noe :) Snakk om prisforsjell!

Samme var når jeg skulle ta ultralyd sist kull, Klinikken i Oslo skulle ha dobbelt så mye som Din Veterinær på Kløfta. SÅ det lønner seg å undersøke!

Ikke nok med det, dem er mye trivligere på Kløfta: Dem hører på det du sier, dem tar seg tid og dem kjenner meg og hunden igjen :) Jeg syns det er trivlig da! Dem husker t.o.m forje kull liksom :)

Men når du betalte 1037 kr var det inkl svar regner jeg med. Nå betaler du kr 500 hos veterinæren så kommer honoraret fra vet høy skolen i tillegg regner jeg med, og da er du omtrent på samme sum. Det er når man bor så nærme oslo, mer lønnsomt å kjøre inn og ta utstryk og blodprøve direkte hos vet.høyskolen reproduksjon. Der betalte jeg ca 600kr for første test også ble det billigere på neste test i samme løpetid, ca 500kr. Ultralyd varierer veldig, men jeg liker meg på vet.høyskolen jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du betalte 1037 kr var det inkl svar regner jeg med. Nå betaler du kr 500 hos veterinæren så kommer honoraret fra vet høy skolen i tillegg regner jeg med, og da er du omtrent på samme sum. Det er når man bor så nærme oslo, mer lønnsomt å kjøre inn og ta utstryk og blodprøve direkte hos vet.høyskolen reproduksjon. Der betalte jeg ca 600kr for første test også ble det billigere på neste test i samme løpetid, ca 500kr. Ultralyd varierer veldig, men jeg liker meg på vet.høyskolen jeg..

Det sa dem faktisk ikke noe ting om. Dem skal ringe svaret til meg i morgen, så da tenker tipper jeg egentlig at det er betalt alt.

Dem tar nok ikke 500kr for en hund opp på bordet og to glass blod, ingen helsesjekk, ingen vaksiner, ingen utstryk e.l.

Da må dem evt sende en faktura fra vet.høyskolen, noe jeg ikke ser så veldig mange gjør lengre egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Det sa dem faktisk ikke noe ting om. Dem skal ringe svaret til meg i morgen, så da tenker tipper jeg egentlig at det er betalt alt.

Dem tar nok ikke 500kr for en hund opp på bordet og to glass blod, ingen helsesjekk, ingen vaksiner, ingen utstryk e.l.

Da må dem evt sende en faktura fra vet.høyskolen, noe jeg ikke ser så veldig mange gjør lengre egentlig.

Hmm jeg vet ikke, men jeg fikk ihvertfall faktura fra vet.høyskolen når jeg hadde vært direkte der. Det er fint å vite, hvis det er tilfellet så er det jo billigere å gå til din vet enn direkte på høyskolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg vet ikke, men jeg fikk ihvertfall faktura fra vet.høyskolen når jeg hadde vært direkte der. Det er fint å vite, hvis det er tilfellet så er det jo billigere å gå til din vet enn direkte på høyskolen :)

jeg og fikk faktura når jeg var direkte på vet høgskolen, for "jobben" de hadde der

Da får jeg nå bare vente å se om det dukker opp noe i posten en dag da, eller om dem sier det sammen med svaret. Uansett syns jeg 500kr for blodprøve uten helsesjekk e.l. høres mye ut for denne klinikken t.o.m, så da lurer jeg på hva evt tilegg blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på blodprøve en kommet og den viste 17 i går :)

Det betyr at jeg er veldig stresset akkurat nå og driver å fikser og ordner. Med det nivået på blodprøven burde vi vært hos hannhund i dag, eller i mrogen. Senerest Søndag, mandag er uaktuelt i følge veterinær :)

None avgjørelser må taes med jobben... Dere får krysse fingrene for oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

6,5 timers kjøring. Leke i 10 min (Blaze løpte 10 runder rundt hagen når gamlingen var kommet på halvveis på første runden ;) ) Prøve litt, 5 min pause på gamlingen og Blaze i bilen. Gamlingen ble med til bilen for å ta ut Blaze. HUn kom 2 meter ut av bilen så var det heng på 20 min. Og gamlingen var totalt utslitt :punk:

6,5 timer kjøring hjem igjen, og jobb om 7 timer. (og ett stk hyper Talli som bare har lagt i bilen).

Så da får vi håpe at det klaffer, og det gjør det nok siden han skal ha noe å skyte med og Blaze var på eggløsnings dag *krysser fingrene for at det var verdt turen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...