Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 490
  • Created
  • Siste svar
hvordan går det med henne nå?

hvordan takler hun det at det ikke er noen valper der sånn egentlig?

Dakar. får helt vondt jeg! Dette var virkelig ufortjent!

Det at hun ikke har noen valper går greit. Hun var delvis komatøs når jeg fjernet valpen, og slikket bare litt på den i natt før hun sovnet. Når jeg fant ut at valpen var død så fjernet jeg den stille og rolig.

Så når hun kviknet til så var den ingen valp der rett og slett.

Men hun ble brått litt hysterisk i sted når hun så Talli bære rundt på en bamse :lol: "MIIIIIIIN" og måtte løpe bort til Talli, når hun fant ut det var en bamse så var det greit.

Blaze er fin nå, fortsatt trøtt. Men "normal" i oppførsel. Virker også som hun slapper av og ikke har noe vondt ettesom hun ligger sånn.

2008_12140006.jpg

Og litt må man ofre.. Jeg satt faktisk imellom dem to. Iblandt tror jeg at offeret mitt er litt for stort for jentene *ler*

Blaze har også ommøblert to tepper og sine to varmejakker som hun hadde over seg før i dag.

2008_12140007.jpg

Tror alt blir bra, sitter nå å tenker på rehab av henne. Få en time til fysio for henne i romjulen eller rett over nyttår. Om noen har noen å anbefale i Oslo øst og oppover mot Gardermoen område så er jeg taknemlig for det. (etter forje keisersnitt så ble ting litt stramt og bekkenet litt skjevt. Så jeg tenker sjekke henne oppmot det ganske fort)

Tenkte også finne noe basseng greier til henne slik at hun får kondis igjen og uten å anstrenge muskelaturen for mye i buken. Talli må jo også få lov da :D Men det blir ikke før over nyttår når jeg vet alt er grodd og slusene "tettet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, dette var virkelig ikke den solskinnshistorien jeg håpte på når jeg åpnet tråden... Fryktelig trist og urettferdig :)

Godt at Blaze er bedre, fortsatt god bedring! Og en klem til dere begge er på sin plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig da... Kan en hund med 2 keisersnitt ha flere valper? :)

Lykke til med Blaze. :)

Kan: ja, fysisk vil hun fortsatt være fertil. Livmoren er der, løpetid vil komme osv.

Bør: Nei.

Det går utover all form for anbefaling, ingen forsikring vil dekke det heller.

Kommer Blaze til å få flere kull: ALDRI så lenge jeg lever.

Standal Hundepensjonat har motstrømsbasseng. Kanskje de kan kontaktes ang. rehabilitering?

Takk, kan titte på det senere. Det er uansett ikke aktuelt før alle sår har grod og det er sikkert at hun er "tett" igjen.

veldig leit at det gikk sånn.Har vært der selv, og vet akkurat hvor ****** det er! Kanskje alle de som tror at oppdrett er bare solskinn og timotei har godt av å lese en sånn tråd..

Det tror jeg også. Det er ikke den inntjeningen av penger mange tror det er, det er ikke bare smil og latter (men også snørr og tårer), og selv en rase som normalt føder normalt kan få store problemer (x2 faktisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet tråden der jeg slapp sist og da var forventningene på nivå med resten her inne..Og jeg ble veldig lei meg på dine vegne da jeg så hvordan slutten snudde seg.Huff.Det gikk fra gledes/forventningstårer til tårer for deg.

Håper det er bra med Blaze.Trist at det gikk slik denne gang.Kondolerer så mye med valpene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer man hjem fra julebordhelg og så er det denne triste lesningen man får når man er hjemme igjen..?

Det var da utrolig trist utgang på en i utgangspunktet spennende tråd. Det ble altfor spennende dette, med ulykkelig slutt. Synd med valpene, men det er nå i hvertfall bra at Blaze kom seg velberget gjennom denne gangen også.

Trøsteklem og -klapp til deg og Blaze, eller hvilken som helst rekkefølge.. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan: ja, fysisk vil hun fortsatt være fertil. Livmoren er der, løpetid vil komme osv.

Bør: Nei.

Det går utover all form for anbefaling, ingen forsikring vil dekke det heller.

Kommer Blaze til å få flere kull: ALDRI så lenge jeg lever.

Takk, kan titte på det senere. Det er uansett ikke aktuelt før alle sår har grod og det er sikkert at hun er "tett" igjen.

Det tror jeg også. Det er ikke den inntjeningen av penger mange tror det er, det er ikke bare smil og latter (men også snørr og tårer), og selv en rase som normalt føder normalt kan få store problemer (x2 faktisk)

Kryss fingrene for at det ikke skjer * 2 her da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryss fingrene for at det ikke skjer * 2 her da..

Hva mener du? Det har jo skjedd *2 her, det er derfor hun skreiv "X2, faktisk". Første kullet til Blaze måtte og taes med keisersnitt, selv om det endte godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Det har jo skjedd *2 her, det er derfor hun skreiv "X2, faktisk". Første kullet til Blaze måtte og taes med keisersnitt, selv om det endte godt..

Åh, jeg tolket det som om det har skjedd en gang hos toya og at hun håper at ikke hun også får reprise.

Synd det skulle gå sånn med Blaze, hun virker jo ellers å være en hund som kunne tilført noe i avlen. Men tror nok sikkert det er lurt å si at nok er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg tolket det som om det har skjedd en gang hos toya og at hun håper at ikke hun også får reprise.

Synd det skulle gå sånn med Blaze, hun virker jo ellers å være en hund som kunne tilført noe i avlen. Men tror nok sikkert det er lurt å si at nok er nok.

Korrekt tolket belgerguri..

Kjenner jeg blei litt sånn svett når jeg leste om marerittet til Jeanette H, sitter her med nyparret tispe, som har hatt snitt før... med rimelig likt utfall som her, alt av valper døde :S

Selvom de levde når de blei forløst.. frister ikke til gjentakelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...