Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykling med valp?!?


Yakine

Recommended Posts

Uff da... :D

Men hvordan bygger du opp kroppen hans igjen da?? :oops:

Han må masseres langs ryggen,jeg må vippe bakparten hans frem og tilbake flere ganger daglig for å få han til å "ta seg for" med bakbeina for det virker som han ikke helt har styringa eller følelse i bakbeina.Jeg må presse hasene hans bakover for å gi han gripefølelse eller noe (dyrlegens ordre,jeg har ikke helt greie på dette :roll: ) og han må ha gradvis lengre turer i variert terreng og svømme så mye som mulig.

Egentlig skal han gå mest mulig i bånd og,men der synder jeg stort *kremt* :oops:

Han har blitt bedre,men har fortsatt mye vingling igjenn.Omtrent som en schæfervalp med mye vinkling :)

Bare at han er ikke schæfer og ikke valp...

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh :wink:

Får nå håpe at han blir bra tilslutt da :)

Går bare og gleder meg til vi får valpen i hus jeg :D

Det skjønner jeg godt :D Og så søt da...

Men det er ofte en grunn til at de er så søte,overlevelsesstrategi pleier jeg å kalle det :P

De kan være små monstre og da er det kjekkt å være søt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om slik sykling med filletøsa mi da. Det er snakk om 5 minutter til og fra jobb hvor hun ikke får noen belastning på noen måte. De fleste skjønner vel at man ikke skal sykle med valp/unghund som mosjon? Her er det kun et lite stykke hvor hun traver fint ved siden av, på lik linje som når jeg jogger. Hun blir ikke mer belastet om jeg sykler enn om jeg jogger. Sykkelen har ikke usynelig leddskadende kraft i deg liksom :P

Man bør aldri sykle med hund som mosjon før den er ferdig utvokst. Men en liten tur i ny og ne er ikke farlig, så lenge man gjør det i riktig tempo :)

Ikke sykle med valp! :-o

Loke ble syklet med fra han var 9 mnd og jeg sliter fortsatt med å rette han opp [-X .Han har betennelse langs ryggraden og har skeiv muskulatur.Vi brukte 2 timer på å ta tøntgenbilder av hoftene og ryggen hans fordi hele hunden var skeiv!

Han sleper på det ene beinet sitt.

Han løfter heller ikke bakbeina ordentlig som følge av asfalt traving.

Jeg må massere Loke hver dag og gjøre bøye øvelser med han (særlig lett med en hyper belger!)og gå mest mulig i variert terreng slik at han kan få byggd opp muskulaturen ordentlig.

Takk og pris for at han er en smal type av en lettbygd og robust rase,hvis ikke kunne det faktisk ha ødelagt skjelletet hans...

Ingen sykling før både skjellett og muskulatur er på plass er regelen.Og muskler bygger vi ved å gå i skogen...ikke ved å trekke,bære eller sykle.Det kan vi gjøre senere.... :P

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør være veldig forsiktig med hunden før skjelettet er ferdig utvokst. Hunden kan få broblemer med hoftene sone. Man bør ikke sykle med hunden før den er ferdig utvokst. Dette varierer fra rase til rase da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...