Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en


SFX
 Share

Recommended Posts

Det er på tide at X'en får en egen tråd, og nå som hun har passert året kan det være på sin plass med en liten bildekavalkade.

X'en er en fantastisk berner sennenhundtispe, født 160807. Da jeg fikk vite av hennes oppdretter, som jeg har fulgt i "alle" år, at hun hadde parret Lina og Ola visste jeg at dette var kombinasjonen jeg hadde ventet på, her ville "min" valp garantert dukke opp. Jeg var akkurat ferdig med studiene da parringen ble foretatt, og klar for å skaffe meg valp. Jeg var innstilt på å bruke tid og ha tålmodighet for å finne det jeg mente var bra nok, men lykken sto meg bi. 16. august ble det født tre tispevalper, og fra første stund var det X'en jeg "så", X'en jeg peilet meg inn på, bildene av henne som tiltrakk seg min oppmerksomhet, hun som stadig havnet i fanget når vi var på besøk. Jeg hadde ikke førstevalget i kassa, så gleden var enorm da oppdretter sa at det var X'en vi skulle få.

X'en er en super hund, og har bragt mer glede og lykke til livet mitt enn jeg trodde var mulig - til tross for at jeg er født og oppvokst med en bernerflokk. Men hun er den første jeg har eneansvaret for, og hun er så mye mer enn jeg drømte om. Så langt har det vært mye moro i utstillingsringen, med juniorverdensvinner som et udiskutabelt høydepunkt, men det er bare en del av livet med X'en. Hun har lovet meg å bli riktig, riktig gammel, og glede meg med sitt herlige oppsyn, sine snåle påfunn, sin yre livsglede og sitt suverene temperament.

Valpebilder:

4 uker:

4uker015.jpg

6 uker:

6uker013.jpg

Første natta, veeeldig lite søvn:

8ukeroghentethjem023.jpg

Andre natta, vil helst sove der vi sover:

8ukeroghentethjem078.jpg

8 uker:

9uker026.jpg

8 uker, og meget stresset valp:

8ukeroghentethjem069.jpg

8 uker, sosialiseres på grønnsaker:

8ukeroghentethjem050.jpg

9 uker og nyter høsten:

9uker018.jpg

10 uker, på jobb, fortsatt samme sovestilling:

10uker021.jpg

13 uker:

13uker057.jpg

13 uker, har fått lekekamerat på jobben:

13uker146.jpg

13 uker, og begynt på valpekurs:

13uker150.jpg

15 uker, og første snøen:

15uker022.jpg

15 uker og tannfellingen er godt i gang:

15uker036.jpg

16 uker, lærer å sette pris på skogsturer...

16uker032.jpg

16 uker, og et av mange bilder som ikke ble julekort:

16uker083.jpg

16 uker, stor stas å leke med de voksne:

16uker136.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Holy schmock, X'en har blitt gammel! Hennes sønn i Australia har blitt travel bleieskiftarbeider, med 11 fødte valper i går. Og det? Det betyr jo at X'en er BESTEMOR! Men ikke si det til henne...

SFX! SFX! Åååh! O' glede. O lykkelige gjensyn! Stor klem, diger klem, BERNERklem! X'en er fin, ja det er hun. Men selv fin som hun er, så er det rent sekundært, for SXF for f**n! SFX, folkens!

Nå var det jaggu lenge siden jeg har oppdatert om bæssmora! Hun er fremdeles verdens beste lille X, hvis det var noen tvil om det: Fra "kløvtur" i påska, hun elsker å jobbe, så da fikk hu

Fire til åtte måneder:

Første jula, i lenke fordi nissen var litt skeptisk til valper - og ikke motsatt!

Jula2007029.jpg

Fire måneder, og lærer stadig mer på kurs

4mnd047.jpg

Fire måneder, og pen i skogen:

4mnd020.jpg

Fire måneder, og moro i skogen:

4mnd012.jpg

4mnd006.jpg

4mnd002.jpg

Firemånedersportrett:

17uker004.jpg

Fem måneder, og vi løper fra BIM til BIM på valpeshow, pokkers pene halvbrødre som slår oss:

55mnd01_ly.jpg

Fem måneder og hverdagsdressurkurs - kontakt er lettest rett foran:

5mnd083.jpg

Fem måneder, og kengurutjuvparringen begynner å synes:

5mnd023.jpg

Fem måneder, og noen ting endrer seg ikke...

5mnd002.jpg

Fem måneder, og dekk med forstyrrelser fungerer enn så lenge bra:

6mnd101.jpg

Fem måneder, og kosestund med sambo

6mnd051.jpg

Seks måneder, og vi har for lengst innsett at det også er pinnedyr i stamtavla:

6mnd025.jpg

Syv måneder, og plutselig var det snø igjen:

7mnd006.jpg

pske034.jpg

7mnd018.jpg

pske088.jpg

8 måneder, vårens sjarm, og vi kjøper superføhner...

8mnd107.jpg

8mnd067.jpg

8mnd060.jpg

8mnd039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X'en er herlig hun :D Grattis med alle gode resultater, og lykke til i fremtiden! Vi håper selvfølgelig på å treffe snuppa igjen snart :D

Takk for det - og i lige måde! Jeg så dere på flere valpeshow, og det er vel ikke mange dagene som skiller disse to?

Fineste, snåleste, morsomste pelsklumpen :P

Ja... ;)

åh, sorry :lol:

Utrolig kult navn hun har :P

Hvordan kom du på det navnet? :)

Hehe, de aller fleste mener det må være hannhund pga navnet.

På stamtavla heter hun Xkumle X-Faktorer av Hiselfoss. Hun er fra X-kullet. Jeg vil ha unike og spesielle navn på mine hunder, så det var litt vanskelig å finne et bra X-navn. Det er en vanskelig bokstav... Mens vi ventet på å finne navnet hun skulle ha, kalte vi henne bare for X'en. X'en som i bokstaven, som i det ukjente navnet. En dag datt stamtavlenavnet ned i hodet mitt - hun måtte bare hete Xkumle X-Faktorer, fordi det er en hund det ligger mange drømmer, ambisjoner, forhåpninger og planer for - men det er en del x-faktorer som skal klaffe for at alt blir som en ser for seg i ville fantasier. Og disse faktorene er jo litt skumle, sant? Så dermed ble det navnet. Jeg ville ikke kalle henne X-Faktorer, og ikke Xkumle. Jeg lette og lette, men innså til slutt at hun jo allerede het X'en, det var jo det vi hadde kalt henne i fem-seks uker allerede.

Men det er veldig få som er klar over at det er en bokstav i alfabetet, alle tenker forhenværende kjæreste.

Så herlig bamse :P

Takk - det synes jeg og! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det - og i lige måde! Jeg så dere på flere valpeshow, og det er vel ikke mange dagene som skiller disse to?

Norma er født 19. august, så da er det vel hele 3 dager som skiller jentene i alder :) Nå ble jeg litt flau da, siden du tydeligvis har sett oss på flere valpeshow, mens jeg ikke har sett dere :lol: Men jeg kan jo skylde på at jeg ikke visste hvem jeg skulle se etter, siden du tidligere var anonymitetens mester? *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma er født 19. august, så da er det vel hele 3 dager som skiller jentene i alder :) Nå ble jeg litt flau da, siden du tydeligvis har sett oss på flere valpeshow, mens jeg ikke har sett dere :lol: Men jeg kan jo skylde på at jeg ikke visste hvem jeg skulle se etter, siden du tidligere var anonymitetens mester? *flir*

Kjempefornærmet over at du ikke har lagt merke til oss, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig :D:D

For en herlig herlig hund du har. :whistle: Jeg elsker denne rasen!

Nydelige x'en. Jeg er forelsket :D

Fiine x'n :D

Aww.. Så skjønn!

For en good bamse jente :ermm:

Tusen takk!

9-12 måneders bilder kommer når jeg har litt bedre tid... Litt mindre bamsete nå, men fremdeles verdens vakreste!

Nydelig hund!

Skimtet en korhåret Collievalp lenger oppe i tråden ... Hvor er denne fra?

Hun er fra kennel Cinnaberry i Finland. Jennie, aka Cinnaberry's Pretty in Blue.

Pen. Jeg så henne i Drammen, for hun hadde kommet seg løs og sprang bortom meg. Jeg som trodde du hadde Yorkshire Terrier, Emma...

Hehe, yorkshire, det var nesten!

Beklager forstyrrelsen, hun benytter av og til anledningen når jeg åpner buret til å hilse på verden hvis jeg sover litt... For verden er kul, og den er hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...