Gå til innhold
Hundesonen.no

Faste fellestreninger i Klepp-/Bryne-/Sandnesområdet?


kath583

Recommended Posts

Egentlig passer alle dager, utenom fredag for meg akkuratt nå. Jeg tenkte å trene AG på SBK, men da er jeg nesten avhengig av at noen kjører meg (Og det passer dårlig). Så jeg tenkte i alle fall å prøve å trene AG en gang i uka. AG trening på SBK er visst mandager og onsdager (Om jeg ikke husker feil.)... Så dersom det ikke går tirsdager og torsdager, så kan jeg strekke meg til mandag eller ondag. Men hadde passet bra om vi hadde en fast dag liksom, så vi slipper å planlegge hver bidige gang. =)

Er det noen som vet om det er AG trening litt nermere Klepp forresten? PM meg visst dere vet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Silje, det er ikke noen muligheter for å trene ag nærmere klepp så vidt jeg vet. Dessverre. Pga turnusjobbing kan nok verken jeg, "Lord" eller "Fantasia" faste dager, men hvis dere bestemmer en dag så kommer vi nok når vi kan! (Hihi, jeg snakker litt for dere og jeg, L og F).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med :) Nå er jeg avhengi av buss/tog da, så en plass det var lett å komme seg til hadde vært litt praktisk kanskje. :D Jeg er ikke helt sikker på hvilke dager og slikt jeg kan, men SBK har ag-treninger på mandag og torsdag hvis de ikke netopp har byttet. Men jeg kan jo se hvis dere blir enige om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Det eneste stedet som jeg kommer på som ligger nerme Togstasjonen, er Santangen. Ligger ved Frøylandsvatnet med Bryne. Det er ofte mye folk der som går tur da, men det er det jo også på kleppelunden.

Det er et stort gressområde mitt i Sandtangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens!

Kjekt at du vil være med også Wigdis! Jeg vet ikke helt hvor Sandtangen er, men det gjør jo absolutt ikke noe om det er folk som går tur der. Hele poenget er jo at hundene skal lære å høre på oss uansett hvor mange hunder og lignende som dukker opp. Er dette stedet så nært tog/buss at man kan gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens!

Kjekt at du vil være med også Wigdis! Jeg vet ikke helt hvor Sandtangen er, men det gjør jo absolutt ikke noe om det er folk som går tur der. Hele poenget er jo at hundene skal lære å høre på oss uansett hvor mange hunder og lignende som dukker opp. Er dette stedet så nært tog/buss at man kan gå?

Ja =). Eller det et lite stykke da. Men det er overkommelig :o. Du tar tog/buss til Bryne. Så går du fra toget/busen til Kinoen (Storståva). Deretter følger du veien innover forbi Storstova, så vil du komme til ei bru, som du går over :P . Da er du med Frøylandsvannet. Deretter følger du bare stien rett frem til du kommer til vannet (Du må da gå et lite stykke). Da er du fremme i Sandtangen. Ganske lett egentlig. Så lenge du finner Storstova og bare følger den veien innover. Så er det beine vegen. :P Rett frem . Men jeg kan sikkert møte folk på togstasjonen/bussplassen. :icon_confused: .

EDIT: Kom på at det er sånn båntvangsskilt der.. båndtvang hele året. :S .. Så dersom folk har tenkt å trene innkalling eller lignende så vet ikke jeg. Bare sånn at folk vet om det. Men det er en ypperlig plass å trene hund tror jeg. Det er en lysløype som er veldig fin å gå tur på også :P .

Det er en Stor gressplen. Jah. Hmm.. Kan se om jeg finner et bilde/kart av vegen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå gidder jeg ikke å lese gjennom hele tråden... :P Men er dere blitt enige om noe :P? Jeg vil hvertfall møte "soniser" og trene hund ;) Har ikke mulighet til å kjøre så må lett å komme til med buss/tog :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nei. Seriøst. Vi må få til noen fellestreninger. Jeg får ikke trent noen ting. Er så mye lettere om vi er litt fler, slik at jeg kan spørre om råd og lignende. Ellers kommer jeg jo aldri i gang!

Ja. Kan folk på onsdager eller torsdager? Skal vi se om vii får noen folk til 26/27 november? Da har vi i alle fall god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Seriøst. Vi må få til noen fellestreninger. Jeg får ikke trent noen ting. Er så mye lettere om vi er litt fler, slik at jeg kan spørre om råd og lignende. Ellers kommer jeg jo aldri i gang!

Ja. Kan folk på onsdager eller torsdager? Skal vi se om vii får noen folk til 26/27 november? Da har vi i alle fall god tid.

torsdager e ein fin dag for meg. hu med de andre hundane jobber til 20.00 så då er det jo snakk om i 20.30 tiden. men syns du det blir for seint kan ivertfall eg før...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Seriøst. Vi må få til noen fellestreninger. Jeg får ikke trent noen ting. Er så mye lettere om vi er litt fler, slik at jeg kan spørre om råd og lignende. Ellers kommer jeg jo aldri i gang!

Ja. Kan folk på onsdager eller torsdager? Skal vi se om vii får noen folk til 26/27 november? Da har vi i alle fall god tid.

Kan bli med dersom det blir på onsdager.

Noen som vil i morgen? Onsdag 19?

Jeg kan bli med i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...