Gå til innhold
Hundesonen.no

Faste fellestreninger i Klepp-/Bryne-/Sandnesområdet?


kath583

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jeg har en bretonhann på ca 1,5år, som jeg prøver å få litt oppdragelse på. Han er kjempegrei og flink inne, men blir altfor giret når han er ute og treffer andre hunder og mennesker. Hadde vært kjekt om noen av dere andre hadde vært interessert i å ha fellestreninger en gang i uken eller noe, slik at vi får trene litt på å holde fokus selv med andre rundt oss. Bor på Klepp, men er villig til å møte andre steder dersom det passer bedre. :ahappy:)

Noen som er med?

hilsen

Kine og Nello

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii!

Det hadde vert utrolig gøy om jeg fikk være med. Har også en BC-frøken som kunne trengt trening. Hehe.. Så blir det litt stysselig å trene mutters alene hele tiden.

Har sett litt rundt etter kurs eller lignende, men fant ingenting ;/.

PS: Jeg bor forøvrig på Tu/Kåsen (Mellom bryne og klepp). Min mor er arbeidsledig, så jeg har "taxi". Og forresten så vet jeg hvor kleppelunden er. =). Kan dere i morgen? Hadde vert fint å komme skikkelig i gang med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Da er vi ihvertfall tre. Vet du hvor Kleppelunden er? Er en park som er fin til å gå tur i. Er en grusplass i nærheten av den ihvertfall. Når passer det for dere da?

vi vil gjerne være med, særlig om det blir trening og ikke frislipp av hunder. :rolleyes: Dessuten har jo klepp brukshundklubb både kurs og treninger. I alle fall utover høsten, akkurat imorgen jobber jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi vil gjerne være med, særlig om det blir trening og ikke frislipp av hunder. :rolleyes: Dessuten har jo klepp brukshundklubb både kurs og treninger. I alle fall utover høsten, akkurat imorgen jobber jeg.

Jeg vil også være med om det blir trening :D

Kan kanskje i morgen, men passer bra for meg i helgene hvertfall :-) Dere får bare avtale, så hiver jeg meg på om det passer, hvis det er greit :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så kjekt at så mange vil bli med! Jeg er også kun iteressert i treningsbiten. Plassen ved Kleppelunden er rett ved hovedveien og egner seg dårlig til fri slepp av hunder. Dessuten er en av tingene jeg ønsker å trene på at Nello skal lære seg å forholde seg til meg selv om det er andre hunder tilstede. Altså vil jeg egentlig at han skal ha minst mulig med de andre hundene å gjøre..ihvertfall under trening. Tanken min var at vi kunne hjelpe hverandre litt og kanskje gjennomføre noen øvelser der vi bruker noen av hundene til å "distrahere" hunder i dekk, sitt, lineføring og lignende. Min hund piper bare og overser meg helt når jeg er med andre hunder. Oppfører seg helt tulling! hehe. Så vi trenger ihvertfall denne typen trenging ;o) Hvis folk er ute etter fri slepp og lek så foreslår jeg at vi heller tar det på en tur i hundeskogen eller lignende en annen dag. :D)

Når det gjelder tidspunkt så er jeg på jobb fram til kl16 i morgen. Etter det er jeg fri til å være med. Hvor mange kan møte kl18? Var borte på den nevnte grusbanen i dag og trente litt. Banen er veldig ujevn og egner seg egentlig dålig til trening. Noen som vet om et bedre sted? Kanskje en skole eller fotballbane i området?

Alle som vil kan bare møte opp! Bare kjekt å være mange! :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje i morgen kveld ja, men det er kun trening og ikke frislipp, det er uaktuelt. For trening er det en helt OK plen ved klepp stasjon, ganske stor men ganske ujevn den også. Vi kan jo og dra til Øksnevad, der hvor klepp brukshundklubb trener, der er det flotte områder- men på asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan (Usikker på hvor ting er da) =). Skal vi si i 6-7 tiden..? (Jeg kan møte klokken 6)

Ja, jeg vil også bare trene hunden, slik at den fokuserer mer på meg. (Kan kanksje være med på et lite frislepp til slutt kanskje. Men får se.)

Hmm.. Jeg vet om Kåsen (fotballbane, men er usikker på om fotballfolk trener der eller ikke). Ellers så vet jeg om Tu skule (Har en grusbane). Øksnevadskule vet nok foreldre hvor er. Ellers så vet jeg hvor kleppelunden er :D. Og jeg vet hvor kleppelunden er :P

Hvor er denne plenen ved klepp stasjon?

----

Så da er spørsmålet: Hvem blir med, og hvor trener vi, og hvilket klokkeslett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Da foreslår jeg at de som ønsker det møter meg ved Kleppelunden klokken 18 i dag, og så ser vi hvor mange vi blir og hvordan det er å trene der. Dersom det er pyton finner vi et annet sted neste gang. :D) Er en ganske fin grusbane midt i Kleppelunden også, men er kanskje best om vi treffes på parkeringen.

ps: Jeg er den med en vilter, muligens skrikende av glede og hoppende liten rødbrun og hvitflekket hund. ;o) Gleder meg til å treffe dere!

Kine og Nello

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen fortsatt sliter med å finne fram kan dere ta utgangspunkt i jærhagen. Dersom dere passerer med jærhagen på venstre side vil dere komme til en rundkjøring der dere krysser den nye veien til egersund. i denne rundkjøringen fortsetter dere rett fram. Etter noen meter kommer dere til enda en rundkjøring der dere skal svinge til venstre (ligger en kiwi på høyre side av runkjøringen. Etter noen meter til kommer dere til et kryss og der skal dere også til venstre. Så følger dere bare veien videre inn (relativt smal vei) frem til dere ser skiltet til Kleppelunden. Håper mange kommer! :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens! Og takk for sist til dere som møtte opp! Var utrolig kjekt å få trene litt sammen med dere andre. Selv om Nello hadde mer enn nok med å bare klare å fungere i nærheten av de snertne tispene rundt ham. :D

Passer det for noen med trening på mandag kl20 ved Kleppelunden?

Hilsen Kine og Nello

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit for meg. Men det hadde vert fint om vi fant en fast dag og klokkeslett som passer for folk. Torsdag eller Tirsdag funker bra for meg i alle fall =)

jeg har veldig lyst å være med framover, torsdag er beste dagen for meg, tirsdager holder jeg kurs.

Denne uken jobber jeg, men fra og med neste uke er jeg fri på ettermiddagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...