Gå til innhold
Hundesonen.no

Salza og Fasit


minstemann
 Share

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fasit og jeg har gått klasse en lydighet idag, og fikk 161,5 poeng og klarte akkurat opprykk til klasse 2.

Fasit har vunnet Dalane hundeklubbs vintercup i klasse en Flinke lille fasiten det!

ut på tur, aldri sur Fasiten har ENDELIG lært å svømme han. Men siden han ikke svømmer så godt enda, så er det greit at Salza kan hente dummyer som havner for langt ut på vatnet for han ...

formiddag6.jpg

Jeg mener: Går det overhode an å være så søt? ;)

formiddag3.jpg

Næmmen :wub: Se der er jo verdens vakreste hunder faktisk! Også begge to da -og i min hage :wub: Tenk for en tilfeldighet!

Det er en helt vanvittig SYKT stor forskjell på de bikkjenes beinbygning! ;) Helt vilt!

Det som er så flott med små spanielvalper; man kan sannsynligvis ikke finne noe som er søtere enn de.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt vanvittig SYKT stor forskjell på de bikkjenes beinbygning! :ahappy: Helt vilt!

Det verste er at fram til nå, har jeg faktisk syns at Salza har noen svære, klumpete bein... hun har jo ikke det. :) Jaja, her er bilder av bikkjedyra som leker:

LEK3.jpg?t=1272318940

lek.jpg

lek1.jpg

lek2.jpg

lek4.jpg

og her er en liten film av Fasit som lærer å lære:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så skjønn han er! :ahappy: Hvordan er han i leken?

Han er lett å engasjere i jaktlek, leker med hva som helst så lenge det beveger seg :) Kommer fint tilbake og bytter også.. Er ikke lenge før jeg kan begynne å bruke det som belønning. Når det kommer til kamplek så syns jeg han er forsiktig engasjert -han biter litt langt ute og er ikke så "med" som jeg syns å huske at Salza var.. men han var og lekte med Synne og Bernt på søndag mens jeg var skriver, og tror Synne var mye mer fornøyd med kampingen hans enn jeg er. Jeg tror jeg har litt lett for å glemme hvor liten han er, for han er jo tross alt bare ni uker -men han er jo større og tyngre alt enn den voksne hunden min, så jeg forventer liksom litt at han skal legge litt mer tyngde i det når han leker på grunn av størrelsen sin, men det er jo bare teit! Lille bebissen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så herlig å se bilder og ikke minst FILM! :) Synes han har vokst jeg.. :ahappy: Han var jo pitteliten da jeg vinket farvel til han, nå er han jo ikke såå liten lenger. Møtte forresten en springervalp på 3,5mnd i går, og den var SVÆR! I alle fall i forhold til mine, haha, så jeg må jo bare innse at de neste månedene kommer til å medbringe en god del voksing. :)

Jeg går litt i samme fella som deg når det gjelder lek; forventer at de kamper mye mer enn de antageligvis er moden til. Aynï kampet heller ikke så hardt da hun var liten, men jeg fikk det fort opp med å være litt "heftig" i leken selv; dulte litt hardt borti, gni henne hardt nedover ryggen, dytte imot på brystet, være litt grov i stemmen og dra henne helt opp i ansiktet mitt og utfordre litt. Ser at Nenya reagerer på samme måte, dvs hun blir mer intens (måtte jo prøve på henne selvsagt), så det kan jo være noe å vurdere kanskje? Men joda, det hender jeg nøkker til i leken, og så kjenner jeg at uuups - her var det jo bare spisse små valpetenner, de kan umulig tåle så røff lek i lengden? :) Og så må du forresten ikke glemme å si at han har mye lyd når han leker da, det har du i alle fall sagt til meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Huhei som tiden flyr.. Jeg og bikkjene er i eksil på sunnmøre -hos mamma og pappa. Det er travelt å være sesongarbeider, så denne tråden -og mitt sonenliv forøvrig- er kraftig forsømt.. men her kommer noen bilder:

mai028.jpg

Fasit prøver "sånnderre" bading -han er ikke overbevist om at det er noe særlig -virker lovende i forhold til min drøm om å delta på spanielklubbens vannapporttreninger til høsten det der!

fasit050.jpg

Salza på tur -er vanskelig å finne gode turområder her. Ferdselsforbud og båndtvang og anna elendighet -men noen perler finnes!

fjelltur066.jpg

Fiiine lånehunden min, som jeg er temmelig sikker på at blir med hjem til høsten.

fjelltur038.jpg

Fjelltur :-)

havna.jpg

Fasit forsøker få papillonører, sånn at han matcher..

Stine060.jpg

Til tross for iherdig opplæring av Huldra, så er visst dette mitt beste forsøk på å stille opp en spaniel..

Fasit er 16 uker i helga han, om jeg har regnet riktig. Og av og til er han superflink og gå spor, og av og til er han superflink til å sitte, ligge eller gå rundt i ring -som tydeligvis er partytrikset over alle andre partytriks. Men aller mest er han bare supervalpete og søt!

Salza virker til å ha fått en liten allergioppblomstring igjen, så hun klør og klør og klør for tida -regner med at det blir noe medisinering om hun ikke blir bedre straks :-( Ellers koser hun -og vi- oss med turer og sånn, siden det ikke er så kjekt å trene når man klør og klør. Og hun ble såååå glad for å treffe Gulli igjen. De to henger sammen som erteris altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du har fått instruks-video er vi veldig spente på hvordan denne oppstillingen har utviklet seg siden sist? Nytter ikke å legge ut et "gammelt bilde" og tro at oppdretter ikke gjennomskuer det! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...