Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Iago

Recommended Posts

  • Svar 447
  • Created
  • Siste svar
Næmmen, så moro at du også skal stille på Hamar! Det er ikke ofte jeg har muligheten til å treffe soniser eller andre hundefolk fra den kanten av landet, så da gleder jeg meg veldig til å hilse på dere ;) Men certet vil jeg ha, Tulla kan få komme på plassen etter ;)

Og du er ikke den eneste med nerver, hver gang jeg venter på min tur i ringen tenker jeg at "Hvorfor i svarte melder jeg på?! Jeg vil jo ikke dette!"

Selvfølgelig må vi hilse på! ;) Men jeg er ikke heeelt enig i hvordan det derre certet skal fordeles, det er vel ikke mulig å transplantere noen baller på en av hundene, så kan vi få ett hver? :rolleyes:

Nervene skal amputeres før jeg reiser hjemmefra, sånn er det med den saken! :closedeyes:

(Man skulle tro jeg hadde sett en sykehus-serie på tv, men det har jeg altså ikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må vi hilse på! ;) Men jeg er ikke heeelt enig i hvordan det derre certet skal fordeles, det er vel ikke mulig å transplantere noen baller på en av hundene, så kan vi få ett hver? :rolleyes:

Nervene skal amputeres før jeg reiser hjemmefra, sånn er det med den saken! :closedeyes:

(Man skulle tro jeg hadde sett en sykehus-serie på tv, men det har jeg altså ikke.)

Da må nesten Tulla få ballene altså, Norma er altfor liten og sped til å kunne hevde seg blant hannhundene ;) Men hey, kanskje Norma utvikler seg til å bli stor og tøff om hun får mer mellom beina, hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma blir 15 måneder 19. november, så jeg har vært litt usikker på om jeg skal melde henne på i junior eller unghund. Det er gjerne færre hunder i unghund, men på den annen side spørs det om Norma er godt nok utviklet til å hevde seg der uansett. Junior er kanskje greiest litt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma blir 15 måneder 19. november, så jeg har vært litt usikker på om jeg skal melde henne på i junior eller unghund. Det er gjerne færre hunder i unghund, men på den annen side spørs det om Norma er godt nok utviklet til å hevde seg der uansett. Junior er kanskje greiest litt til?

Var det ikke Emma som sa at det stort sett alltid er best å være mest utviklet, ergo stille i den yngste klassen mulig? Men jeg skjønner dilemmaet ditt, når det er så stor forskjell på antall hunder i hver klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer kanskje. Husker (som vanlig) ikke hvilken dag.

Gruppe 2 går på lørdag, om du har lyst til å droppe innom da... ;)

Norma blir 15 måneder 19. november, så jeg har vært litt usikker på om jeg skal melde henne på i junior eller unghund. Det er gjerne færre hunder i unghund, men på den annen side spørs det om Norma er godt nok utviklet til å hevde seg der uansett. Junior er kanskje greiest litt til?

Jeg har samme dilemma - junior eller unghund. På samtlige utstillinger vi har stilt i år har det vært 10-12-14 juniorer og tre-fire unghunder. Men i går, på NKK Kongsvinger, var det brått fire juniorer og fem unghunder. Hvis det passer med påmeldingsfristen, er det mulig at jeg venter med å bestemme meg til etter Letohallen om tre uker, for å se fordelingen der.

Yodel mener det er best alltid å være eldst, jeg mener det også avhenger av konkurransen. Så må en også på NKK-utstillinger huske på at det er CACIB å oppnå hvis en ikke er junior. Hvis hunden er så god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppe 2 går på lørdag, om du har lyst til å droppe innom da... ;)

Jeg har samme dilemma - junior eller unghund. På samtlige utstillinger vi har stilt i år har det vært 10-12-14 juniorer og tre-fire unghunder. Men i går, på NKK Kongsvinger, var det brått fire juniorer og fem unghunder. Hvis det passer med påmeldingsfristen, er det mulig at jeg venter med å bestemme meg til etter Letohallen om tre uker, for å se fordelingen der.

Yodel mener det er best alltid å være eldst, jeg mener det også avhenger av konkurransen. Så må en også på NKK-utstillinger huske på at det er CACIB å oppnå hvis en ikke er junior. Hvis hunden er så god.

Mjo- ikke alltid. Som du sier må en også ta hensyn til konkurransen- og på int. utstillinger må man også tenke på om man tror man har en sjangs på Cacibet.

Hadde jeg hatt et valg på Mille på denne utstillingen ville jeg definitivt valgt åpen unghund- da jeg vet at konkurransen i JK vil være mye tøffere, samt at jeg tror Mille lille er klar for Cacib jakt snart. Det valget har jeg dessverre ikke, så da blir det Jk på oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppe 2 går på lørdag, om du har lyst til å droppe innom da... ;)

Jeg har samme dilemma - junior eller unghund. På samtlige utstillinger vi har stilt i år har det vært 10-12-14 juniorer og tre-fire unghunder. Men i går, på NKK Kongsvinger, var det brått fire juniorer og fem unghunder. Hvis det passer med påmeldingsfristen, er det mulig at jeg venter med å bestemme meg til etter Letohallen om tre uker, for å se fordelingen der.

Yodel mener det er best alltid å være eldst, jeg mener det også avhenger av konkurransen. Så må en også på NKK-utstillinger huske på at det er CACIB å oppnå hvis en ikke er junior. Hvis hunden er så god.

På utstillingene vi har vært på hittil har det stort sett vært 6-9 juniorer og 1-2 unghunder. I og med at Hamar er NKK-utstilling ville jeg kanskje tro at flere ønsker å kjempe om CACIB, men det vet man jo aldri. Jeg tviler sterkt på at vi har sjansen til å raske med oss CACIB, og med tanke på at Norma fremdeles har mye å gå på når det gjelder utvikling, så er det nok like greit at vi melder oss på i junior (og krysser fingrene for at ikke så mange andre gjør det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ligge an til at vi kommer ja. Fikk sånn delvis tilbud om overnatting her om dagen, og hvis det går i boks så kommer vi. Det betyr jo at jeg må få av henne endel pels de nærmeste dagene, men det skal gå greit. Hun har jo ikke annet valg enn å gå i junior, siden hun nettopp har fylt et år når vi kommer dit. Fridde til WheatenMali om å stille henne for meg, om ikke det går tror jeg at jeg må snakke med reisefølget mitt. Har ikke knær jeg kan sitte på, og det blir for teit om jeg skal ødelegge inntrykket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma blir 15 måneder 19. november, så jeg har vært litt usikker på om jeg skal melde henne på i junior eller unghund. Det er gjerne færre hunder i unghund, men på den annen side spørs det om Norma er godt nok utviklet til å hevde seg der uansett. Junior er kanskje greiest litt til?

Hatt samme på datteren til Aris i år. Kjempe mange i JK og få i AUK. Men noen kan jo ha blitt eldre til Hamar, og dessuten kommer det jo antakelig mange flere der og. Men vanskelig nøtt den der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armani fyller 15 mnd. den dagen vi stiller på Hamar, altså søndag... :) Men her er det ingen tvil.. Jeg stiller han i unghundklassen... :)

Mulig jeg har det litt for lettvint da jeg også har en juniorhanne her hjemme som skal stilles.. :closedeyes: For at jeg skal kunne stille han selv, MÅ jeg rett og slett sende Armani over i unghundklassen...

Men jeg syntes man skal se ann utviklingen til hunden.. And that`s it! Konkurransen i hver klasse syntes jeg har liten betydning.. Egentlig.. ;) Og det er jo bedre å hevde seg blant unghundene, enn blant juniorene da..

Så for min del er jeg ikke redd for å kaste Manimanen min over til de litt større gutta... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armani fyller 15 mnd. den dagen vi stiller på Hamar, altså søndag... :) Men her er det ingen tvil.. Jeg stiller han i unghundklassen... :)

Mulig jeg har det litt for lettvint da jeg også har en juniorhanne her hjemme som skal stilles.. :closedeyes: For at jeg skal kunne stille han selv, MÅ jeg rett og slett sende Armani over i unghundklassen...

Men jeg syntes man skal se ann utviklingen til hunden.. And that`s it! Konkurransen i hver klasse syntes jeg har liten betydning.. Egentlig.. ;) Og det er jo bedre å hevde seg blant unghundene, enn blant juniorene da..

Så for min del er jeg ikke redd for å kaste Manimanen min over til de litt større gutta... :whistle:

Hvis han fyller 15 måneder på søndag, har han faktisk ikke lov til å stille i unghund - hunden må ha fylt på utstillingens første dag, som er på fredag for denne utstillingen. Så da har du nok to juniorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spøker det stygt for hamar.... Roma er totalt nedrøytet... kunne omregistrert henne til malle på flekken, og Gigi sine papirer ble sendt til NKK for 1,5 uke siden.... Ringte igår for å høre om de hadde noen form for formening på hvor lang tid det ville ta å få henne omregistrert.-.. - .. Damen svarte så skarpt hyggelig hun kunne; "jeg har vært vekk noen dager, så 4-5 ukers behandlingstid" ...

Så vi får se... har iallefall hotellrom lørdag-søndag, 3 min ifra skipet, og om noen skulle mangle rom rundt tiden påmeldingsfristen går ut, send meg en PM, så sender jeg svar dersom jeg ikke skal ha det allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han fyller 15 måneder på søndag, har han faktisk ikke lov til å stille i unghund - hunden må ha fylt på utstillingens første dag, som er på fredag for denne utstillingen. Så da har du nok to juniorer

Æsj... Men mener da bestemt at en vennine av meg stilte på en nkk utstilling hvor hunden ble 9 mnd på søndag, den dagen vi stilte, og fikk lov å stille den der.. Hm.. Det må jeg finne ut av...

Jæ Jæ.. Ellers dør jeg ikke av å vente til nyåret... :rolleyes: Er bare at jeg får en hund mindre å stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig usikker....

Jeg har evt bare Talli å stille, og hun er fortsatt litt dårlig satt. Blaze er antagelivis drektig på 6 uken.

Og ettersom det alltid er endel smitte på slike steder så vet jeg ikke om jeg tar sjangsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Men mener da bestemt at en vennine av meg stilte på en nkk utstilling hvor hunden ble 9 mnd på søndag, den dagen vi stilte, og fikk lov å stille den der.. Hm.. Det må jeg finne ut av...

Jæ Jæ.. Ellers dør jeg ikke av å vente til nyåret... :rolleyes: Er bare at jeg får en hund mindre å stille...

Nope, en slik dispensasjon vil hunden ALDRI ha fått.

Men hvorfor kan du ikke stille den i junior?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, en slik dispensasjon vil hunden ALDRI ha fått.

Men hvorfor kan du ikke stille den i junior?

CACIB-jakt kanskje?

Nå lærte jeg forresten noe nytt i dag og, jeg visste ikke at hunden må være gammel nok på utstillingens første dag. Greit å vite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CACIB-jakt kanskje?

Nå lærte jeg forresten noe nytt i dag og, jeg visste ikke at hunden må være gammel nok på utstillingens første dag. Greit å vite! :)

Vel, da får hun stille i Bø i februar, i Göteborg i januar, eller dra til Stora Stockholm i desember, for den helga er hunden junior. Så da får hun stille i junior, eller la være. De er veldig, veldig strikte på det i NKK.

På en utstilling hadde arrangør misforstått, slik at en hund stilte som valp på lørdagens valpeshow, og ble BIR. Dagen etter var den ni måneder, og fikk jaggu være med i junior også - og fikk cert'et. Fordi arrangør søkte om utstilling hele helga, stilte hunden ulovlig i junior, og ble fratatt cert'et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da får hun stille i Bø i februar, i Göteborg i januar, eller dra til Stora Stockholm i desember, for den helga er hunden junior. Så da får hun stille i junior, eller la være. De er veldig, veldig strikte på det i NKK.

På en utstilling hadde arrangør misforstått, slik at en hund stilte som valp på lørdagens valpeshow, og ble BIR. Dagen etter var den ni måneder, og fikk jaggu være med i junior også - og fikk cert'et. Fordi arrangør søkte om utstilling hele helga, stilte hunden ulovlig i junior, og ble fratatt cert'et.

Men i alleste dager?? Trenger DU å ta så på vei eller? :rolleyes: Du trenger ikke ta av liksom.. Sett deg pent ned i stolen, og pust ut og inn flere ganger.......

Grunnen til at jeg vil ha han over i unghund fortest mulig er cacib-jakt, ja... OG at jeg har en juniorhanne til jeg vil stille selv første gangen han skulle i ringen... Trodde jeg hadde uttrykt meg bra nok for deg over her!

Og bare sånn for å ha sagt det så skal jeg både på NKK Bø, Gøteborg OG mest sannsynelig til Stora Stockholm... Så det så!

Og ja, Anette.. Det var cacib-jakten som endelig skulle begynne.. Jeg gleder meg masse, og bra det er noen som skjønner "problemet" mitt her.... (som egentlig ikke er noe problem, for jeg bare driter i å melde på den andre junioren min... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alleste dager?? Trenger DU å ta så på vei eller? :rolleyes: Du trenger ikke ta av liksom.. Sett deg pent ned i stolen, og pust ut og inn flere ganger.......

Grunnen til at jeg vil ha han over i unghund fortest mulig er cacib-jakt, ja... OG at jeg har en juniorhanne til jeg vil stille selv første gangen han skulle i ringen... Trodde jeg hadde uttrykt meg bra nok for deg over her!

Og bare sånn for å ha sagt det så skal jeg både på NKK Bø, Gøteborg OG mest sannsynelig til Stora Stockholm... Så det så!

Og ja, Emma.. Det var cacib-jakten som endelig skulle begynne.. Jeg gleder meg masse, og bra det er noen som skjønner "problemet" mitt her.... (som egentlig ikke er noe problem, for jeg bare driter i å melde på den andre junioren min... :) )

Jeg tar overhode ikke på vei, jeg bryr meg faktisk minimalt - om noe - om du stiller, og i hvilken klasse, men det hørtes ut som om du trodde du kunne få disp til å stille i unghund, og derfor prøvde jeg å være snill å forklare at det ikke går. Og det er jo mange sjanser til å få CACIB bare uker etterpå, så da kan vi jo begge sitte i en stol og slappe av`inntil da?

Lykke til, er hunden din bra nok kommer CACIB'ene før eller senere uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaah, vurderer jo veldig å melde på Bridie da. Hmm, hmm og sånn. Men da tror jeg at jeg trenger noen som kan sitte ved siden av meg og fortelle meg om hun har vunnet eller ikke :) Jeg skjønner jo ikke en dritt av sløyfer eller whatever, og kommer sikkert til å juble/grine på HELT feil tidspunkt :) Så får jeg bare håpe handler'n min (haha, personlig handler!) skjønner mer enn meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...