Gå til innhold
Hundesonen.no

Rotrening


TrudeM

Recommended Posts

Er i ro, rett og slett. Det er veldig kjedelig, hilsen Siri :rolleyes2:

Vi har noen økter med dette på valpekurset, og har gjort det på forskjellige steder. Setter oss da ned og lar valpen ha lengden på båndet. Så er vi rolige frem til valpen finner ut at det er ikke noe som skjer, og at det ikke er noen vits i å surve eller prøve å bryte seg løs.

F. eks kan man også ta med seg et blad eller en bok og sette seg på en benk og lese litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en valp (som min) som begynte å grave opp hele plenen hvis du satt deg i ro der, spiste opp hele grusmatta om du satt på fotballbanen, spiste småsteinene på asfalten som min, eller fant ut at tregulv kan skrapes opp eller bites på - så er det beste å bare holde den i ro :rolleyes2:

Fra å være den verste hundeturboen jeg har møtt har hun blitt rolig og sover store deler av dagen på soffaen sammens med meg :huh: Sette seg v/ kjøpesenter inngangen og øve på å bare sitte der kan også være flott (ro i en "stressende" situasjon) sammens med å bare sitte i ro med andre hunder. Har ikke hatt tilgang til valpekurs, men har heldigvis hatt endel venner med hunder som man kunne ha trent med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Tulla satt/stod jeg et sted og bare hang. Gjorde ingenting, rett og slett. Med Aynï trener jeg ikke ro-trening.. Vil ikke ha en rolig hund jeg nemlig, og syns hun er rolig nok som hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Tulla satt/stod jeg et sted og bare hang. Gjorde ingenting, rett og slett. Med Aynï trener jeg ikke ro-trening.. Vil ikke ha en rolig hund jeg nemlig, og syns hun er rolig nok som hun er.

Bare jeg som har hund som ønsker seg jobb som proff piercer innimellom? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som har hund som ønsker seg jobb som proff piercer innimellom? :lol:

Haha! :P Neida, hun har vært der kråkebollen også! Men nå har hun roet seg med bitingen, så jeg har ikke så mye å roe ned liksom.. :huh: Nei, jeg vil heller jobbe med over-gira voksen hund enn en under-gira voksen hund, så uansett forutsetninger hun har for å bli hva hun nå blir, vil jeg ha en hund med futt og fart og fres og f***skap! :P Ro er for pyser..! :P

Fra spøk til revolver; hun er veldig grei. Slipper mye tull, og sjelden jeg føler behov for å "rette" på noe. Joda, hun har raptuser hun også, men ellers gjør hun lite "galt" som kunne vært fikset med mere ro. Vil ha masse energi i denne hunden, og vil helst ikke dempe så mye. Men miljøtrening og sånt er jo klart hun får.. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Siri er bajas og jeg ønsker at hun skal være i ro, så roser jeg henne når hun har lagt seg ned et par sekunder. Sier bare et rolig og hyggelig "bra", hvis jeg lager julaften fyker hun jo rundt igjen :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :P Neida, hun har vært der kråkebollen også! Men nå har hun roet seg med bitingen, så jeg har ikke så mye å roe ned liksom.. :huh: Nei, jeg vil heller jobbe med over-gira voksen hund enn en under-gira voksen hund, så uansett forutsetninger hun har for å bli hva hun nå blir, vil jeg ha en hund med futt og fart og fres og f***skap! :P Ro er for pyser..! :lol:

Fra spøk til revolver; hun er veldig grei. Slipper mye tull, og sjelden jeg føler behov for å "rette" på noe. Joda, hun har raptuser hun også, men ellers gjør hun lite "galt" som kunne vært fikset med mere ro. Vil ha masse energi i denne hunden, og vil helst ikke dempe så mye. Men miljøtrening og sånt er jo klart hun får.. :rolleyes2:

Hehe betryggende. Har lite sånt å jobbe med vi og, jeg vil også ha en spinnvill hund med masse futt og f*enskap, men jeg vil helst ikke pierce puppene mine med valpetenner. Er nemlig nada problem for min 13 uker gamle valp å hoppe opp og bite meg i puppen. Takk gud for polstra bh. :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe betryggende. Har lite sånt å jobbe med vi og, jeg vil også ha en spinnvill hund med masse futt og f*enskap, men jeg vil helst ikke pierce puppene mine med valpetenner. Er nemlig nada problem for min 13 uker gamle valp å hoppe opp og bite meg i puppen. Takk gud for polstra bh. :):huh:

Ooo, shit! Nei da skjønner jeg godt du vil ha litt "ro" innimellom! :P Nå kan jeg føye enda en ting til på lista over ting som er bra med liten hund, hihi..! :lol::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noen ro- trening jeg, har ikke visst at man skulle det heller.

Og ikke er det nødvendig, for stopper jeg midt i et lyskryss kan Casper gjerne legge seg ned der. På utekafe slanger han seg i veien for alle sammen, snorksover og er trygg som bare det. Midt i gågata, på bussen, 7 timer med tog, rolig som en gammel sliten hund omtrent. Slik har han vært siden jeg fikk ham, han er 5.mnd nå. Helt fantastisk deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...