Gå til innhold
Hundesonen.no

FURminator


Recommended Posts

Konklusjon: Til en røytende labrador som aldri stilles fungerer en Furminator veldig, veldig bra?

*titter ned i lommeboka og sukker over manglende innhold i den*

Ja, den fungerer veldig veldig veldig bra :) er kjempe fornøyd. Kom hjem sent igår, men måtte jo bare prøve den og så ikke før i dag morges hvor mye pels jeg faktisk hadde fått av. I ett par timer hadde jeg en ikke røytende labrador :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar
Jeg får såå lyst til å prøve den, men har jo ikke bruk for den. *sutre for at je har ikke-røytende hund*

Vi prøver å få tatt dem inn på jobben nå, men jeg fikker ikke ut hvem som fører dem. Noen i bransjen som vet?

krusee eller hva de heter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg penger, og tenkte jeg skulle kjøpe furminator. Gidder IKKE petandplay for der var den rådyr (440 kr for medium!). Alternativet er da voffen.no - men kathja hadde en del dårlige erfaringer med den nettbutikken?

Gleder meg, luna røyter som en labrador med skikkelig ****** pels (jeg vet ikke hva som røyter verre enn det :P ), og hun driter jeg i hvordan pelsen ser ut på, så lenge jeg slipper et sort lag over HELE stua bare dag etter dag, uansett hvor mye jeg støvsuger :P:):P;)

Andre tips til hvor de selger den? Cavalita - skulle de ta den inn hos tropehagen over hele landet? Som fast sortiment?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Wretch

Grunnen til at jeg fikk dårlig erfaring er i følge firmaet at de holdt på med omredigering av hele butikken/nettet.Og at nettsiden ikke ble oppdatert slik at kundene kunne se at varer var sendt ut.De stod oppført som bestillt men ikke mer.Etter noen mailer frem og tilbake fikk jeg da beskjed om at de hadde sendt varen og at de ville etterlyse den gjennom Posten.Men flaks var at akkurat den dagen dukket en hentelapp opp i postkassa. Så om du ser bort ifra de start problemene jeg hadde,så ville jeg nok bestillt fra voffen igjen.

Må bare legge til : fytti katta så mye hår den tar! Zhigan ser nesten ribba og tynn ut nå som han røyter som værst.Men furminatoren funker helt utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg bestilt furminator ;) *glede seg* Gikk for størrelse small jeg, så kan jeg bruke den på Emma også. Tar vel litt ekstra tid med My, men det er ikke SÅ ofte jeg setter meg ned for å ta "pelsstellet" så da kan jeg likegodt sitte en time eller to når jeg gjør det. Er jo for å bruke i røyteperiodene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er imponert! Fikk denne saken i posten i dag, så nå har jeg "flådd" en border collie og ei katte, HERLIG! Får nesten litt kick av å se all pelsen som havner i en haug UTE og ikke i sofaen/gulvet/klær... :lol: Tørr ikke bruke den på de 2 andre pga utstilling snart. Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at BUDDY har tilbud på furminators denne uken (tror kanskje det varer ut mnden). Jeg solgte en del sånne i går, og sa jeg hadde hørt masse positivt om dem fra dere "doggiser". Så kundene sa de skulle komme tilbake med tilbakemeldinger. :P Det blir spennende, da det er et helt nytt produkt i vår butikk i alle fall. Jeg får dessverre ikke brukt den selv, den funker vel ikke på hunder uten underull? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har den største..Synes egentlig den var liten jeg..til en Leon..Men funker det gjør den!

Okei, da bør nok stor være passe til oss - takk for svar! Ser at de er utsolgt for medium på canis nå uansett.

Har ikke tålmodighet til å vente - merker at forventningene er store etter å ha lest denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner har fått furminator til goldenen sin, gleeder meg til å prøve den altså! Så kan jeg se den i aksjon før jeg evnt kjøper en selv.

Hadde tenkt å kjøpe fra canis, men er jo utsolgt for medium som nevnt lenger opp. Var det billigste stedet jeg fant den og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min fra Canis i dag. Medium. Og ikke så lenge siden jeg bestilte det, så de får nok varer inn fortløpende...

Og den var i hvert fall effektiv, og mye av Nirm og Vida ligger igjen i skogen idag... :)

Samme her!

Kjøpte den minste jeg, men bare den var super-effektiv! Jeg dro av My så mye pels igår at jeg satt og nøys i en time etterpå, og jeg dro av ca. halvparten av det jeg fikk av igår så det er tydelig at den funker! Blir å bruke den hver eneste røytetid fremover!

Den funket til og med på Emma som jeg ikke trodde røytet noe i det hele tatt. Og den kutter ikke pels, den tar det som er LØST og dødt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...