Gå til innhold
Hundesonen.no

FURminator


Recommended Posts

Jeg tok tre tak med dingsen over pelsen til min hannhund, som da røytet. Det var mange, sorte, glinsende, friske og fine dekkhår i pelsen som kom av. Jeg vil ikke bruke den på hunder som skal stilles, i hvert fall.

Han skal ikke stilles, mangler nok en testikkel for å kunne gjøre det, men det er en så simpel regel som at lapphunder ikke skal klippes e.l. og dette må vel da gå under det samme! Valpepelsen er på vei av og han ser helt ****** ut uansett, men jeg tenkte å gjøre det lettere for meg så jeg slipper å ha hår OVERALT i leiligheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Han skal ikke stilles, mangler nok en testikkel for å kunne gjøre det, men det er en så simpel regel som at lapphunder ikke skal klippes e.l. og dette må vel da gå under det samme! Valpepelsen er på vei av og han ser helt ****** ut uansett, men jeg tenkte å gjøre det lettere for meg så jeg slipper å ha hår OVERALT i leiligheten :P

Jeg liker at mine hunder ser pene ut i pelsen selv om de ikke stilles, og jeg frykter at den saken vil skjære for mye i dekkhårene og slite for mye, så jeg vil ikke bruke furminator på mine hunder. Fordi JEG vil ha de pene i pelsen hele tiden.

Men jeg ville gitt EZ'en som jeg skrev om en sjanse, da tar du med deg hunden og børsten i skogen, og slipper at alt havner innendørs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt medium til en dalmatiner. Large er det kanskje litt vanskeligere å komme til overalt med?

Den er bare for hunder med underull så vidt jeg har forstått i alle fall. Det er jo de som røyter. laugh.gif

Hunder uten underull røyter også, mange av dem røyter hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige romvenninna mi hadde to mops som røytet noe inn i granskauen. Hun la beslag på furminatoren min og den gjorde livene våre mye enklere. Mer hår i børsten = mindre hår på gulvet/ i sofaen.

Virker for meg som om den bare tar de løse håra (hvis man ikke grer for hardt, men da sier jo gjerne voffsen ifra). Kan ikke se for meg en røyteperiode uten min kjære furminator <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker for meg som om den bare tar de løse håra (hvis man ikke grer for hardt, men da sier jo gjerne voffsen ifra). Kan ikke se for meg en røyteperiode uten min kjære furminator <3

Man skal jo ikke gre hardt, da grer man feil! Det er derfor bruksanvsiningen er med, men skal ikke bruke kraft i heletatt ned, man skal bare dra den over ved å holde i håndtaket, må man bruke kraft ned så kutter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...