Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel


Heidi

Recommended Posts

Noen som har prøvd og ha hunden sin på kennel? Var dere tilfreds eller er det noe dere IKKE vil gjøre igjen?

Vi har overvejet at Rocky kanskje engang skal på kennel hvis vi skal noe. Tror bare at jeg vil være ute av meg selv og tænke på han hele tiden, da jeg ikke kjenner folkene der han er. Hehe.

Men ville lige høre om andre har hatt hunden sin på kennel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :D Vi hadde den forrige hunden vår på kennel, det gikk veldig bra, forutenom at han fikk kennelhosten! Etter han fikk den var det som om hele hunden ble mye eldre på kort tid, det reduserte han rett og slett!

Husker at foreldrene mine angret på at han var der! 1,5 uker satt han der, de som jobbet med han var svært dyktige, men kennelhosten fikk han!

Siden jeg ikke kan noe særlig mer om dette, vil jeg ikke si noe særlig mer heller, bare at det skjedde med vår kjære tarco som aldri ble kvitt det :D

Hilsen Michelle & Askepott !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hmm vet dere ikke hva kennelhoste er?

kennelhoste er det samme som en forkjølelse hos oss mennesker så forde om hunde blir vaksinert mot det så kan de altså få dette.

Altså Kennelhoste = luftveis innfeksjon.

har selv hatt det på mine hunder noen ganger (den verste gangen var vell når vi fikk det på alle hundene pluss et valpekull).

men det finnes medisiner mot dette hvis hunden får kennelhoste.

mine hunder har pleid å få Synolux (tror jeg det heter hvis de blir veldig plaget av dette og da forsvinner hosten veldig fort.

steder hvr det er lett å få kennelhoste er på utstillinger, og steder hvor du kan treffe mangen hunder, samme som med lus de finner du også der det er mye andre hunder.

kannelhosten kan utarte seg på forskjellige måter, den mest vanlige er jo hosten også kan det være noen hunder som bare nyser når de har dette (selv har vi vært borti begge deler). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hmm vet dere ikke hva kennelhoste er?

kennelhoste er det samme som en forkjølelse hos oss mennesker så forde om hunde blir vaksinert mot det så kan de altså få dette.

Altså Kennelhoste = luftveis innfeksjon.

har selv hatt det på mine hunder noen ganger (den verste gangen var vell når vi fikk det på alle hundene pluss et valpekull).

men det finnes medisiner mot dette hvis hunden får kennelhoste.

mine hunder har pleid å få Synolux (tror jeg det heter hvis de blir veldig plaget av dette og da forsvinner hosten veldig fort.

steder hvr det er lett å få kennelhoste er på utstillinger, og steder hvor du kan treffe mangen hunder, samme som med lus de finner du også der det er mye andre hunder.

kannelhosten kan utarte seg på forskjellige måter, den mest vanlige er jo hosten også kan det være noen hunder som bare nyser når de har dette (selv har vi vært borti begge deler). :wink:

Hvordan finner man ut om hunden har kennel hoste? Begynner den og hoste mye og sånn eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan vell si det sånn, hosting og nysing og gjerne litt snørrete snute.

men som sagt hvis hunden din nyser mye (og ingenting annet) så kan også dette være kennel hoste(i hvertfall i følge de dyrelegen vi bruker).

fikk dette på e hund en gang og da sa dyrelegen at det kan være kennelhoste men du merker vell fort det for det er jo så smittsomt, og det tok ikke mere enn en uke så gikk vi rundt med 4 hunder som nøs noe grusomt men det gikk fort over, dyrelegen sa at det var en lettere variant, mens første gangen så gikk hundene og hostet noe grusomt gjerne så mye at de kastet opp, og det var da vi fikk medisiner forde at den ene hunden som fikk dette var 13 år gammel så det slet litt på han. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarco hadde det kjempefint i kennel, for ikke å si godt tror jeg, han fikk være med andre hunder og lære litt hehe ! Men angående hosten, så merket vi det ikke bare på selve hostinga, men også på at han ble så "fort" gammel pga. den. Generelt så ble han litt slappere, og mer lei enn vanlig! Vi mener iallefall at var pga. kennelhosten, ettersom dette forekom kort tid etter keneloppholdet :D

Ikke noe gøy nei... :D

Hilsen Michelle & Askepott :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...