Gå til innhold
Hundesonen.no

Facebook


Kristiin

Hvor manger er medlem på facebook?  

134 stemmer

  1. 1. fackebook-medlem?

    • Ja
      108
    • Nei
      26


Recommended Posts

Blir kanskje veldig OT, men nettby har blitt til en gjeng fjortiser som hyler etter oppmerksomhet ved å legge ut 57 bilder av seg tatt fra ulike vinkler.

Så enig, så enig! Har aldri hatt nettby, og har aldri tenkt å få det heller..

Har Facebook, men legger bare ut noen bilder av meg selv. Er heller ikke venner med alle, er bare venner med de jeg faktisk snakker med.. Hva er vitsen med å ha 100-300 venner, der du ikke kjenner halvparten, og/eller aldri snakker til de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar
facebook er gøy : )

*ler* Jeg er iaf periodevis enig med deg. I noen perioder ligger FB brakk og i andre, er jeg veldig "engasjert". Men det går veldig opp og ned. Akkurat nå er det "opp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er der!

Legger ut bilder som bare det. mest av bikkja seff. hehe.

Har også startet gruppen Belgisk Fårehund ;)

Profilen blir aldri SLETTET.

Det som lønner seg er å endre navn, slette bildene osv.

Jeg la ut et bilde på et forum, av meg, men slettet det fra facebook. Det ligger på forumet enda.. Ergo, bildene blir aldri sletta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

medlem og glad for det, har fått mye bedre kontakt med en del av venna mine, litt fordi jeg har ikke tid til å pleie dem så mye som jeg ønsker og ikke økonomi til det heller(flytta mye rundt) Er så ufattelig deilig å vite at det er bare skrive noe der så svarer dem etterhvert ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlem, men jeg er så ukul at jeg nesten bare har bildene av bikkjene der. Og når jeg tenker meg om, så bruker jeg facebook mest som "holde kontakten"-greie med folk jeg bor langt unna. Sånn sett er det greit :)

At man kan snike på folk man ikke har møtt på lenge og folk man har kjent tidligere er bare et pluss. LOL :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, er på facer'n... Men kun av nysgjerrighet over hva gamle kjente driver med nå om dagen.. :)

Det med at profilen aldri blir slettet har det jo vært mye skriverier om for en tid tilbake. VG lagde vel "oppskrift" for hvordan slette/fjerne best og mest mulig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg tror jeg er avhengig av face'en... :rolleyes: Tenker liksom "Shit - nå har jeg vel jeg gått glipp av en hel del" dersom jeg ikke har fått sjekket "statusen" der inne på en dag eller to...! Også blir jo alt mye mer interessant når fyren du er forelsket i har 189 bilder av seg selv som du kan sikle over...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppretta facebookprofil for en stund siden, bare for å se hva alt maset dreide seg om. Gjorde ikke noe særlig ut av profilen min, og tenkte egentlig ikke så mye mer på det. Men så plutselig begynte det å dukke opp gamle venner og bekjente som jeg ikke har hatt kontakt med på 15-20 år! Flere av dem bor andre steder i verden, så da er det liksom ikke bare å gå ut og ta en pils eller kaffe, og da er det jo kjekt med facebook.

Men jeg bretter ikke ut hele livet mitt der bl.a pga dette:

http://consumerist.com/5150175/facebooks-n...ith-your-conten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Ikke registrert på Facebook (eller Nettby), så jeg er ikke en av de "kule".

Fikk argumentet "da kan du holde kotakt med de du har gått på skole sammen med". Hvorfor i blomsterpotte skal jeg nå ha kontakt med de, når jeg ikke har hatt kontakt med noen av de siden vi gikk ut ungdomsskolen/vgs? Det har vel passert 15 (og kanskje 20) år siden jeg gikk ut de skolene, så interessante er ikke de personene. :sint_01:

De som kjenner meg har mitt mobilnr/tlfnr. og mailadresse, det får holde :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som ikke kom inn på politiskolen siden han hadde satt hele sitt liv ut på internett. :closedeyes:

Det er det dummeste jeg har hørt!

Ikke registrert på Facebook (eller Nettby), så jeg er ikke en av de "kule".

Fikk argumentet "da kan du holde kotakt med de du har gått på skole sammen med". Hvorfor i blomsterpotte skal jeg nå ha kontakt med de, når jeg ikke har hatt kontakt med noen av de siden vi gikk ut ungdomsskolen/vgs? Det har vel passert 15 (og kanskje 20) år siden jeg gikk ut de skolene, så interessante er ikke de personene. :icon_confused:

De som kjenner meg har mitt mobilnr/tlfnr. og mailadresse, det får holde :blink:

Helt enig!

Nå har jeg en profil der, men det er fordi vi bruker den for å kunne kommunisere med andre studenter. Klassen har opprettet en egen gruppe - men jeg får stadig "kjeft" fordi jeg aldri er der :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Det er det dummeste jeg har hørt!

Helt enig!

Nå har jeg en profil der, men det er fordi vi bruker den for å kunne kommunisere med andre studenter. Klassen har opprettet en egen gruppe - men jeg får stadig "kjeft" fordi jeg aldri er der :rolleyes:

*puh* :icon_confused:

Bra det ikke bare er meg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg på facebook jeg.

Sjekker hva dagene bringer hos de jeg ikke ser for ofte, vanner blomstene mine i Fairygarden, sender noen gode karmaer og redder litt regnskog.

Ser på det som ett godt redskap til å holde kontakt med mange jeg ikke har så lett for å treffe ellers :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...