Gå til innhold
Hundesonen.no

Pinscher!?!


Zeagle

Recommended Posts

Noen som har noen erfaring med pinschere??? Både på godt og vondt? Titter litt på rasen og lurer på om noen vet noe... Har selvfølgelig lest masse om rasen på nettet, men av og til er det beste å høre det fra folk selv hva de har opplevd!! :D Vi er et ungt par, og dette blir vår første eide hund! Men vi er oppvokst med hunder da! (dobberman, rottweiler og cocker spaniel!! :D ) Håper noen vet noe, eller har noen meninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi likte det vi så vi og, :D men vi har jo aldri sett pinscheren i levende live så... :? Bare den ikke er virrete og distre.. Hmmm vanskelig å forklare, men liker de litt roligere hundene. Ikke type fuglehunder osv. (Ikke vondt ment mot de som mener motsatt!! :wink::D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke sett denne rasen på orntlig. Hvis denne raser har likt gemytt som dobermann, kan jeg tenke meg til at den er en liten ivrig og aktiv hund. Så tror man må regne med en aktiv hund, men hvis dere ønsker en rolig hund, så kan alle hunder bli vant til det behovet dere har. Det er bare å passe på mosjonen og aktiviteten. Har jo en stor dobbermann selv, og det går helt grei, selv om jeg kunne ha hatt godt av en st.bernard :D Er ikke en av de mest aktive folkene så. :oops: Men kunne absolutt ha tenkt meg en pincher!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... :D aktive hunder er greit det! Vi har vel noenlunde samme tanken tror jeg... Er oppvokst med dobberman og rottweiler så er vel derfor jeg falt litt for pinscheren! :wink: Pinscheren passer litt bedre med det vi har i dag, har nok ikke plass til en stor dobberman!! :D Men min far har tidligere hatt en dalmantiner (bare for å sammenligne noe), og han sa den var litt mer "stresset" type. Kan jo også være personligheten da!?! :? Poenget er vel at aktive hunder går bra så lenge det ikke ligger i deres natur å være hyperaktive!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...