Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder


Zoey

Recommended Posts

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Nå er jeg ingen ekspert, men vil tro at han er litt overstilt foran, hodet burde vært en smule høyere opp, og halen lengre ned.

Eller så er dette kanskje utstillingsposisjon for golden?

*fnis* Tenk om det hadde vært det da... komisk

nyyydelig halsbånd da.

(og hund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er min hannhund, hvordan er vinklene hans bak??

NSuchKeansAlex.jpg

Bakbeina står veldig fint, flotte vinkler på bakbeina. Men forbeina burde vært noe lenger frem, de skal gå rett ned, og nå er de litt under hunden, noe som ødelegger fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan dsg skal stilles, men i mine øyne kunne han kanskje vært strekt litt lenger? Over her i tråden står det jo også at de ikke skal være høyere bak, og det er han jo på dette bildet.

Jeg og så synes han ser litt understilt ut bak.. Men nå har jo heg en tendens til å strekke for mye ut bak, så hva vet jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sto hun bra :P Eneste er halen. vet ikke om den bruker å være holdt opp???

Nei. Vi holder ikke halen oppe på vår rase :P

Vet ikke om du kunne tenkt deg og utdypt deg litt i kritikken din, om du ville ville jeg blitt veldig glad :)

Veldig fin oppstilling, dere er veldig dyktige ! :D

Takk.. om den var til meg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstillingen er flott. Men hunden er kanskje ung? Tenker på at hunden er litt høy bak, men oppstillingen er jo ganske close til perfekt så du har vel gjort det du kan ;)

Jo, hunden er ung. Har akkurat blitt 10 mnd, så hun er nok i sin siste vokse fase før løpetiden kommer :P Er nok derfor hun e høy bak. Jeg legger ikke sånn merke til det, for jeg er vandt med at hun er MYE høyere bak jeg , en det hun er nå ;)

Hun har vokst veldig ujevnt, av og til er hun høy over rumpa, andre ganger er hun høyere forann, også har hun en tendens til å vokse ifra hodet ... haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sto hun bra ;) Eneste er halen. vet ikke om den bruker å være holdt opp???

vi holder ikke opp halen til vår rase...

Nei. Vi holder ikke halen oppe på vår rase :P

Jeg tror kanskje hun spurte om at det var vanlig at hunden holder halen sånn (altså verken opp eller ned, egentlig), og at hun derfor ikke lurte på om handleren står og løfter opp halen på DSG. Om det ikke var det hun mente, så lurer i alle fall jeg på hvordan en DSG ideelt sett skal holde halen sin når den er oppstilt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje hun spurte om at det var vanlig at hunden holder halen sånn (altså verken opp eller ned, egentlig), og at hun derfor ikke lurte på om handleren står og løfter opp halen på DSG. Om det ikke var det hun mente, så lurer i alle fall jeg på hvordan en DSG ideelt sett skal holde halen sin når den er oppstilt. ;)

For å være ærlig, så vet jeg ikke.. Må nesten høre litt rundt tror jeg.. to sek ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje hun spurte om at det var vanlig at hunden holder halen sånn (altså verken opp eller ned, egentlig), og at hun derfor ikke lurte på om handleren står og løfter opp halen på DSG. Om det ikke var det hun mente, så lurer i alle fall jeg på hvordan en DSG ideelt sett skal holde halen sin når den er oppstilt. :)

Jeg hadde bare forestilt meg at man sto å støttet opp halen på en DSG ja :) Ser jo litt strammere og gladere ut med halen opp. Den går vel normalt med høyt hevet hale, så da så det litt rart ut når den sto med halen ned.. Så litt trist/kuet ut liksom :o

(nei jeg mener ikke at Betty er kuet.... men at rasen ser litt trist ut med halen ned :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ikke bilder, men en film.

Jeg sliter litt med hvordan jeg skal stille Talli som har ett litt dårlig kryss. Det er litt for fallende og jeg syns hun veldig fort blir seende karperygget ut pga dette. Noen tips?

(Se bort i fra Blaze som jeg holder på med, men hun ville ikke gi seg med å blande seg før jeg hadde lekt litt med henne først :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bilder, men en film.

Jeg sliter litt med hvordan jeg skal stille Talli som har ett litt dårlig kryss. Det er litt for fallende og jeg syns hun veldig fort blir seende karperygget ut pga dette. Noen tips?

(Se bort i fra Blaze som jeg holder på med, men hun ville ikke gi seg med å blande seg før jeg hadde lekt litt med henne først :rolleyes: )

Jeg vet ikke hva du kan gjøre med krysset, men har ett annet tip :)

Still opp fremmbena før du stiller bakbena, da er det større sansynlighet for at du får stillt korrekt uten at hunden flytter på noen ben:) Enklere og mer effektivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du kan gjøre med krysset, men har ett annet tip :o

Still opp fremmbena før du stiller bakbena, da er det større sansynlighet for at du får stillt korrekt uten at hunden flytter på noen ben:) Enklere og mer effektivt:)

Nå stiller jeg faktisk frambena først gjennom hele videoen av Talli da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...