Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Bergen


shyn

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...

Skjedd noe mer på treff-fronten?

Min vofs er øyeblikk ferdig med løpetiden så da fortjener hun virkelig å få treffe andre hunder igjen :ahappy:

Jeg syns vi burde få til et fast treff enten hver 14. dag eller en gang i måneden.

Har sett på canis.no at det er noen der som prøver å få til fast treff i Kanadaskogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd noe mer på treff-fronten?

Min vofs er øyeblikk ferdig med løpetiden så da fortjener hun virkelig å få treffe andre hunder igjen :lol:

Jeg syns vi burde få til et fast treff enten hver 14. dag eller en gang i måneden.

Har sett på canis.no at det er noen der som prøver å få til fast treff i Kanadaskogen.

Ingen dårlig ide! :ahappy: Men det kan vi jo diskutere på neste treff.

Hva med søndag som kommer? :) Er folk ledig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke på førstkommende søndag, da er jeg på ferie.. Egentlig skal jeg reise mye de to neste ukene, så jeg kan i grunnen ikke så mye før sånn i september... men ja.. jeg kan i morgen eller onsdag.. så er jeg borte fram til den 21. så da kan jeg den 22. eller den 23. før jeg reiser igjen og er tilbake 31. august eller 1. september.

Travle tider... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kender desværre ikke til andre ingærdede områder her i bergen, da de er lidt af en mangelvare, samtidig med at de udvider båndtvangen.

Mener at Langeskogen og Canadaskogen falder under samme regler som nordnesparken her.

Er egentlig utrolig at det ikke finnes et slikt område her i Bergen.. det finnes jo i alle andre "storbyer" i dette landet.. Jeg blir så provosert :wub:

Er nesten sånn at man føler seg uglesett som hundeeier i sentrum.. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig utrolig at det ikke finnes et slikt område her i Bergen.. det finnes jo i alle andre "storbyer" i dette landet.. Jeg blir så provosert :wub:

Er nesten sånn at man føler seg uglesett som hundeeier i sentrum.. :console:

Ja indført i loven pr 3. juli må man nu kun slippe hunden i parker, Langeskoen, Canadaskogen og et par flere til, efter 20.00 og før 06.30, udenfor sommer båndtvangen.

Er greit nok hvis de så gad at tænde lyset i parken, er ritigt sjovt at gå der i belravende mørke om vinteren, hvor 2 ud af 10 gadelamper er tændt der, for det er jo kun hundejere der går der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja indført i loven pr 3. juli må man nu kun slippe hunden i parker, Langeskoen, Canadaskogen og et par flere til, efter 20.00 og før 06.30, udenfor sommer båndtvangen.

Er greit nok hvis de så gad at tænde lyset i parken, er ritigt sjovt at gå der i belravende mørke om vinteren, hvor 2 ud af 10 gadelamper er tændt der, for det er jo kun hundejere der går der.

Ja.. er utrolig kjipt.. men men.. her borte i nedre del av Nygårdsparken har det blitt sånn at en del hundeeiere samles på kvelden.. og det er jo ganske kos da.

Før kl 06:30 er derimot hverken jeg eller Bea noe særlig våkne.. Er det noen som er våkne da? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er med på treff. Må bare se ann formen til Shira. Ho har vært litt gruggi i halsen. En liten forkjølelse.

Vil jo ikke smitte dere andre.

Bare si ifra når og hvor, så skal vi prøve å komme.

Har ikke akkurat bil no, men det går jo buss. He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har da letet etter denne tråden/siden igjen så nå da jeg endelig har funnet den skal jeg jammen legge den under favoritter. Vesle tassen vår er blitt nesten 4 mnd nå og vi blir veldig gjerne med på treff :) Kjekt for både to- og firbente. Noen som kan i uken evnt neste uke?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...