Gå til innhold
Hundesonen.no

Ensjø dyreklinikk


Raksha

Recommended Posts

Snuppis må ha vaksine før min preferte vet. er tilbake fra ferie. Så da tenker jeg å gjøre det enklest mulig, og dra til en annen vet. Ensjø er den som ligger enklest til. Men jeg har aldri vært der - syns å huske jeg har hørt positive ting om dem, men jeg husker ikke hvem og hva. Noen her som har brukt dem? Tar gjerne i mot eventuelle dårlige erfaringer på pm om dere ikke ønsker å legge det ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil vel enhver veterinær (og klinikk) greie å vaksinere en hund uten noe særlig problemer, da. Ensjø (dvs. Oslo Dyreklinikk) er selvsagt intet unntak. Dessuten er det vel en av de klinikkene i Osloområdet (tja, i Norge faktisk) med høyest kompetanse hos sine veterinærer - dvs at de er fabelaktige "når det gjelder".

I alle fall før var prisen litt stiv der (så en liten ringerunde for å sjekke akkurat dèt anbefales), men ellers vil jeg uten problemer kunne anbefale dem til alle og enhver. Med timebestilling kommer man raskt inn til vet'en, det er lyst, rent, pent og hyggelig å være der - og jeg har alltid følt at de har tid å høre på det man har lyst til å snakke om.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. :) Jeg er jaggu ikke overbevist om at enhver klinikk er flinke nok til å vaksinere MIN valp. :) Med min erfaring med veterinærer og syke hunder, så er jeg hønemor delux. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært uheldig med utrolig mange veterinærer før.. Men Oslo dyreklinikk er faktisk de som reddet Mike da vi holdte på å miste han i fjor sommer, og jeg har brukt de i ettertid.. De har alltid funnet ut hva som feiler Mike, tar seg god tid til deg og hunden, lyse trivlige lokaler, alltid rent og veldig hyggelige folk. Joda.. stive priser er det kanskje, men jeg betaler heller litt ekstra for at jeg skal føle meg "trygg" egentlig...

Anbefaler de på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvaslags veterinærer det finnes som ikke greier å vaksinere en hund - men uansett de greier det også på Ensjø.

Jeg har vaksinert en "åker" hunder der opp igjennom årene, og de har greid det hver gang..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser alltid til Oslo Dyreklinikk når det dreier seg om litt større problemer (f eks når Orry ble "mystisk" syk, Norma ble angrepet av en annen hund osv), og har alltid vært veldig fornøyd med behandlingen vi har fått der. Litt stive priser er det nok sammenlignet med andre steder, derfor har jeg alltid gjennomført "småting" som vaksiner o.l. hos andre klinikker.

Uansett så har jeg ingenting negativt å utsette på Oslo Dyreklinikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg slipper å sette mine bein i Oslo Dyreklinikk igjen.

Megga bak disken var nok for meg, å bli behandlet som om man er til bryderi blir for drøyt.

Vi hadde kun en vaksinering der, og det holdt.

Senere har jeg brukt Groruddalen Dyreklinikk på Stovnersenteret, de er fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser et mønster i hvem som er fornøyd og hvem som ikke er fornøyd. Det er dårlig. Men det er nå engang slik at man vel alltid finner noen som er misfornøyd med en veterinær. Anyway, stikker ned dit for vaksine om det drøyer lenge før veterinæren min er tilbake fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Til vaksine spiller det vel ikke så stor rolle? Oslo Dyreklinikk har jeg ikke erfaring med,men jeg ville valgt billigste sted hvis det bare er snakk om vaksine. Hihi forøvrig har jeg opplevd at en vet fikk vaksina til å sprute ut på andre siden av en katt en gang. Hadde bare stikki tvers igjennom skinnet, men på andre forsøket kom vaksine inn i katta der og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, til bare vaksine spiller det ikke så stor rolle annet enn at jeg ønsker at valpis skal få en fin opplevelse med hele greia. Så kundebehandling betyr endel. Men jeg har etterhvert blitt så voksen at om jeg ser ting jeg ikke liker hos vet. så sier jeg i fra og går. Siden oslo dyreklinikk er veldig lett tilgjengelig slik jeg bor nå, vurderte jeg å bytte til dem som fast veterinær, det har jeg slått fra meg, jeg går heller til en veterinær jeg kjenner og stoler på. :)

Ser at det virker som jeg har dømt klinikken nord og ned, jeg har ikke det! Tipper de er flinke og dyktige som de fleste andre er. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg skjønner hønemortendensene - en tror at en vaksine er rutine, men jeg fikk meg en støkk etter at en veterinær holdt på å avlive en ung bernerhanne som skulle vaksineres. Veterinær skulle få inn en ung schäferhund som skulle avlives pga gemyttet, og forvekslet en berner med en schäfer. Utrolig bra gjort... Berneren fikk den første beroligende sprøyta, og veterinær var klar med den siste, da en meget uerfaren eier lurte på hvorfor den skulle ha to vaksiner (de fikk bare beskjed om å sitte og vente litt, av en kort og forretningsmessig og SENIL veterinær). Det ble avverget, men skrekk og gru...

Ellers har jeg bare vært én gang hos Oslo dyreklinikk, da jeg følte behov for en akuttime. Jeg måtte vente to timer, men jeg var hønemor og ba om akuttime på noe som ikke var så akutt - derfor fikk de med bestilt time og reelle akutte behov gå foran meg. Og det er fair. Hunden dør ikke av mistanke om lus, og jeg sørget for at ingen fikk hilse på henne mens vi var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd Petvett Ekeberg? Har kun vært der en gang for vaksine på hun lille fres. Men vi ble møtt med jubel og kos av to dyrepleiere med en gang vi kom inn døra og lille fres badet i lykke før hun kom så langt som inn til veterinæren. Veterinæret tok god tid så vi fikk kjørt bordet opp og ned ordentlig med godbiter og styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hønemortendensene - en tror at en vaksine er rutine, men jeg fikk meg en støkk etter at en veterinær holdt på å avlive en ung bernerhanne som skulle vaksineres. Veterinær skulle få inn en ung schäferhund som skulle avlives pga gemyttet, og forvekslet en berner med en schäfer. Utrolig bra gjort... Berneren fikk den første beroligende sprøyta, og veterinær var klar med den siste, da en meget uerfaren eier lurte på hvorfor den skulle ha to vaksiner (de fikk bare beskjed om å sitte og vente litt, av en kort og forretningsmessig og SENIL veterinær). Det ble avverget, men skrekk og gru...

Hadde noen gjort noe slikt på min hund er det fare for at veterinæren selv hadde fått sprøyte nr. 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd Petvett Ekeberg? Har kun vært der en gang for vaksine på hun lille fres. Men vi ble møtt med jubel og kos av to dyrepleiere med en gang vi kom inn døra og lille fres badet i lykke før hun kom så langt som inn til veterinæren. Veterinæret tok god tid så vi fikk kjørt bordet opp og ned ordentlig med godbiter og styr.

Nei, jeg inbiller meg at det er fryktelig klønete å komme seg dit med kollektivt fra meg?

Fikk forøvrig kommentaren "Har du jobba mye med den hunden? Hun er så utrolig grei og enkel å håndtere." Tror dere jeg vokste en liten meter da, eller. :blink::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg inbiller meg at det er fryktelig klønete å komme seg dit med kollektivt fra meg?

Fikk forøvrig kommentaren "Har du jobba mye med den hunden? Hun er så utrolig grei og enkel å håndtere." Tror dere jeg vokste en liten meter da, eller. :blink::)

Nja, ikke nødvendigvis. Du kan ta 79 bussen (mot Holmlia) og gå av ved Sæterkrysset, ta trikken derfra til Sørli, så er det bare opp bakken og så er du fremme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke nødvendigvis. Du kan ta 79 bussen (mot Holmlia) og gå av ved Sæterkrysset, ta trikken derfra til Sørli, så er det bare opp bakken og så er du fremme :blink:

Oki, men det er er like klønete som å komme seg til nordstrand dyreklinikk, hvor Zoe er. Men veldig greit å vite om. :=) Oslo dyreklinikk er jo bare t-banen rett ned til ensjø og 30 sek gange, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, men det er er like klønete som å komme seg til nordstrand dyreklinikk, hvor Zoe er. Men veldig greit å vite om. :=) Oslo dyreklinikk er jo bare t-banen rett ned til ensjø og 30 sek gange, eller noe sånt.

Jepp, det blir litt hipp som happ, egentlig... Som du vet så har jeg litt varierende erfaring med PetVett, men de har vært veldig hyggelige og greie i det siste. Jeg har også brukt Oslo Dyreklinikk en del i det siste, selv om de er dyre så er de flinke der. Da Josie brått ble dårlig, og ikke ville belaste det ene bakbeinet var det dit vi dro med henne og de tok røntgen, blodprøver, the works, pluss at de faktisk hørte på det jeg sa om sykdomsbildet hennes ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig positivt intrykk av Oslo Dyreklinikk. Minstejenta mi var innlagt der en uke i begynnelsen av mai, og resten av måneden var vi der mer eller mindre annen hver dag.

Vi ble alltid møtt på en god måte, uansett om vi hadde time eller ikke, og når på døgnet vi kom. Om venteværelse var fullt, tok de seg allikevel god tid inne på undersøkelsesrommet.

Siden Melis var der en hele uke, og mye ut og inn etterpå, så rakk vi å bli godt kjent, og det var skrekkelig hyggelig å bli gjenkjent av assistene som var der, og som ville komme og hilse og kose med valpen min. Så selv om Melis egentlig har opplevd ganske mye vondt der, så var hun allikevel hoppende glad hver gang vi skulle inn av dørene der.

All honnør til dem fra meg iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble alltid møtt på en god måte, uansett om vi hadde time eller ikke, og når på døgnet vi kom. Om venteværelse var fullt, tok de seg allikevel god tid inne på undersøkelsesrommet.

Det var jeg og imponert over, han tok seg god tid, forklarte og svarte på alle spørsmål jeg hadde, og hadde ingenting i mot å gi henne vaksine, selv om jeg glemte å nevne det på telefonen. Vi gikk frem og tilbake i gangen så han kunne se på bevegelser i en hel liten evighet. :blink:

Jeg foretrekker min faste veterinær, henne kjenner jeg og hun vet hvordan jeg er som hundeeier. Men jeg etter besøket i dag har jeg ikke noe annet enn godt å si om oslo dyreklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...