Gå til innhold
Hundesonen.no

Kasko, Lupin og Emmy


Raksha
 Share

Recommended Posts

Skumleste Kasko på løvejakt :)

Skumsleste lille løven! :D

:)

Husk han er monsteret under senga di' (ref. avataren til raksha!) Sånne monstre er jeg villig til å ta på strak arm må jeg si!

Fantastiske bilder, og de velvalgte tekstbeskrivelsene gjør det ikke noe mindre morsomt! Må jo si at hele trioen er jo til å le seg fillete av (Truls har jo de øya, Kahlo er en slags merkelig hårete Alien med masse liv&røre og til slutt lille helt-til-å-spise-opp Kasko -men han begynner å bli stor gutt ja! Ser jo som han har vokst når man ser fra de første bildene til de siste!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 683
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter åtte år med min fantastiske Lupin så var det slutt. Takk for alt min fantastiske Lupilu       Noen ganger tar livet noen vendinger som man ikke helt klarer å henge med i. Pga samlivsbr

Ett helt år er gått etter at vår umistelige Hottie forlot oss. Ett år, det føles som en dag og det føles som 10 år. Savnet er fremdeles vanvittig stort. Jeg savner henne så det kjennes som det revner

Kan en moderator vææær så snill og endre tittelen på tråden (jada, jeg har rapportert - twice)    --------------- Vi dro på tur til Nordersjøen i går, og for en gangs skyld hadde jeg me

Posted Images

Å få kurert den skrekken er et høyt ønske for å si det mildt. Det er lite kult å få noia når det kommer en riesen imot som jeg i ettertid skjønner at egentlig bare ville hilse, men for meg ser det ut som den skal fly i fjeset på meg. Går i store buer rundt dem vett :P Er ikke lenge siden jeg og sambo var ute da det kom en svær riesen mot oss, heldigvis hadde sambo valpen da, så ikke jeg frika ut helt med hu armene! Men jeg fløy forbi vett og står ca 10 meter unna og ser sambo og valpis hilse på den råsnille hunden liksom :P Og det er eneste rasen jeg er redd... Kjipt! Vil kureres på søteste Kahlo en dag :P

Huff, må være kjipt å være så redd dem. Kahlo er ikke den beste å møte enda, vente noen år tror jeg. Hun er ikke sint eller noe - hun er bare veldig mye. :P Og veldig mye riesen er veldig mye hund, og det kombinert med redsel er ikke spesielt vellykket.

Husk han er monsteret under senga di' (ref. avataren til raksha!) Sånne monstre er jeg villig til å ta på strak arm må jeg si!

Fantastiske bilder, og de velvalgte tekstbeskrivelsene gjør det ikke noe mindre morsomt! Må jo si at hele trioen er jo til å le seg fillete av (Truls har jo de øya, Kahlo er en slags merkelig hårete Alien med masse liv&røre og til slutt lille helt-til-å-spise-opp Kasko -men han begynner å bli stor gutt ja! Ser jo som han har vokst når man ser fra de første bildene til de siste!)

Takk, han er verdens beste monster! Selv om han somregel er under dyna, ikke under senga - han har egne meninger om hvor monstre skal være, nemlig. Man er ikke Basenji for ingenting. :icon_confused:

Nå har jeg hatt Kasko i drøye to mnd, og kunne virkelig ikke vært mer fornøyd. Han driter stort sett i folk, de er ikke interessante. :P Men om han absolutt mååå hilse på dem, så er det greit og han kan til nød sove på fanget dems.

Andre hunder er så som så - best på avstand, han har Kahloen sin han, det mener han holder lenge. Veldig artig å jage Truls sammen med Kahlo da. Nå er ikke Aremark verdens beste plass å sosialisere valp, så han får bare være sær. :icon_redface:

Kahlo, oh min kjære, rampete, tullete, fjollesnuser. :D Jeg tror jeg kan skrive bok om henne altså - men skal nøye meg med å si at hun er den mest irriterende hunden jeg har kjent, samtidig som verdens beste pelsterapi, er få hunder som virkelig klarer å pushe de riktige knappene så til de grader som hun gjør, både på godt og vondt.

Min bror sier alltid at hun er ute etter verdensherredømmet, og eneste som står mellom henne og verdensherredømmet er meg og mangel på bevegelige tomler. :P

Det er en helt utrolig sær kombinasjon med Riesen og Basenji, men de passer så utrolig godt sammen, de utfyller hverandre. Det går virkelig over all forventning. I dag tidlig mente Kasko at det var på tide å vekke både meg og snusern, så han ruslet ned og la seg i fotenden hos Kahlo. Så hører, og kjenner, jeg kahlo skru på v8'ern og løfter på huet for å se - da ligger Kahlo med huet oppå Kasko og prøver å sove - mens Kasko fisker etter skjegg og bein med labber og tenner. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Alt er bra med Kasko. :rolleyes2: Han blir bare mer og mer basenji og mindre og mindre valp. Kahlo er mer valp enn Kasko er...

Han forvandler seg fremdeles til et hvesende lite monster når han er trøtt - og passer jeg ikke på da så flakser han på Kahlo. At hun er 30kg og han er 7 kg - det glemmer han. Kahlo er snill, så hun legger han bare ned i bakken med labbene og kjefter opp i lufta, er ikke i nærheten av han med tennene, mens han fekter med tenner og hveser videre. Å gi seg finnes ikke i vokuabularet hans, gitt. :lol: Men resten av tiden er de bestevenner. Kahlo er fin å sove på, leke med, tygge på, gjemme seg bak om det er noe skummelt.

Han hater at ting er vått, så hver gang jeg har dusjet, eller vasket hender så vil han helst slikke og slikke så de er helt tørre. Eller håret mitt, han blir helt salig om han får lov til å slikke på håret mitt når det er vått. Trenger jeg å si at jeg får noia og han ikke får lov? Samme prøver han på Kahlo når hun har drukket vann, da henger han på som en klegg og skal slikke skjegget hennes tørt. Must not be wet!

Valpetennene er på vei ut, han har fremdeles hjørnetennene oppe igjen, men her i går plukket jeg en jeksel opp av gulvet, så nå er det ikke mange bebitenner igjen.

Han er helt perfekt. Akkurat sånn han skal være. :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne tråden er forsømt, igjen.

Kort oppdatert, vi har flyttet og Jodlern har fått seg en ny firbent venn - Lady.

Jodlern er et ekte matvrak, jeg er nesten sikker på at det må være smuglet litt labrador inn i han altså - for makan til matvrak har jeg faktisk ikke vært borti. :) Der man finner mat, finner man også Jodlern. Hestemat, kyllingmat, hundemat eller kattemat – kan det spises, så går det ned. For anledningen så er det fruktbiter til Lady som er målet:

4805538077_b98b7915ce.jpg

Kasko på epleslang:

4806161562_b1b5370d52.jpg

Tror Lady lurer litt på hvorfor det er en hund i maten hennes...

4805539147_cdecbd4b2f.jpg

Best å sette seg med ryggen til for å nyte fangsten:

4805539675_5b67af6c7a.jpg

Yammy! Hestesikkel og eple - delikatesse!

4805540127_ff86caa9ca.jpg

Jodlern har også møtt pusekatter for første gang:

4804412617_b3b7ce9f6b.jpg

"Hva i allverden er det der?!"

4805043552_00a390f1d0.jpg

:)

4805057574_65309abe09.jpg

Snusern har det også bra, hun leker vakthund, hestejager, kyllingvokter og nå også kattepasser. Har ikke så mange nye bilder av henne nå, men noen er det da:

Man må ALLTID orientere seg om hvor hesten er:

4805534761_783ba71c80.jpg

Hun har hatt herrebesøk:

4783270302_c2971f0f8c.jpg

Det var fryktelig artig:

4783271112_efa43bfefb.jpg

Hun er like fjollete som alltid:

4732903494_8e10916449.jpg

Og like søt:

4732903682_6bf2ac8a01.jpg

:)

Hun har forresten omsider lært seg at barnegrinder kan man bare hoppe over, så jeg vurderer seriøst å sette to i høyden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sikkel over hele seg er da ingenting mot matbelønning...

Og hestesikkel med fruktsmak er sikkert mat det og!

Men jeg flirte stort av de bildene, og det ble veldig åpenbart hvorfor Rak skrev i altmulig-tråden at saftig pære+hest+basenji ikke alltid var en like god ide! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Jeg er virkelig bortskjemt med verdens beste dyrehage. :)

*fnis* Jeg har hatt noen bikkjer etterhvert, men seriøst, Kasko setter seg i haugen med høy og gumler, fordi Lady spiser det jo - så da er det jo mat! :) Men ja, ganske sikker på at jeg kan få han til å gjøre alt for en matbit. :)

Er min hest, ja - og ja jeg ble overrasket over hvor greie begge to var med kattungene. Kasko ble fektet litt etter og frest på, han prøvde å invitere disse rare skapningene til lek etterhvert, mens Kahlo syns at man må være kjeeeempeforsiktig og virkelig liste seg rundt, og snike inn et slikk her og der.

I skrivende stund har Fuji (mammakatten) og Kahlo inngått våpenvile, Fuji ligger på hylla under bordet og later som hun ikke ser Snuseren, mens Snuseren ligger i sofaen og smugtitter på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasko kunne nok tenke seg å leke litt med kattungene, men han får ikke sjansen. Ellers går det overraskende bra. Lady og Kahlo diskutere litt innimellom - Kahlo brøler på Lady og Lady napper etter Kahlo. Men heldigvis bare halvhjerta fra begge to, så går fint så lenge jeg passer på. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Søteste Kasko bror altså :P Han har vokst seg stor og fin, nydelige bilder av alle sammen ;) Krona er også et matvrak så det holder etter! Hun sluker sin egen mat, løper så bort til de andre for å prøve å spise opp deres. Det verste jeg har opplevd var på en trening en kveld, vi slapp hundene så de fikk løpe rundt å leke litt. Jeg skravler ivei å aner fred og ingen fare, regner med Krona løper rundt et sted med de andre hundene. Så skal den ene hunde damen gå i bilen for å hente noe, hun kommer frem til bilen, brøler ut i latter, å roper på meg. DER er Krona nemlig :P Damen hadde latt bagasjeluka på bilen stå åpen, noe de fleste gjør faktisk. Krona hadde hoppet ubemerket inn i bagasjerommet og funnet en pose med deilig tørket lever, en pose med sånne tygge sticks eller hva de heter, og en pose med ostebiter, så hun lå der hun å gomlet i seg det som var, er da ikke basenji for ingenting :P:P Der det er mat finner man Krona, så matlyst og nesebruk skal man virkelig ikke klage på :P Sporkurs neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. juli 2010 kom det 7 salukibebiser til verden hos Kennel Biscotti. Kullet er et Noor Inca-kull, og er et samarbeidsprosjekt mellom de to oppdretterne.

Mamma Zeta

zeta_nesbyen1.jpg

og pappa Niam:

naim_4_1.jpg

Produserte dette vakre kullet:

IMG_0013.jpg

Saluki er en gammel drøm hos meg, men det passet jo slettes ikke, hverken tidsmessig i forhold til alder på de andre hundene mine eller økonomisk.

Så begynte de å vokse, og jeg klarte stadig ikke å holde meg unna valpetråden...

blackmale22.jpg

Fireukersbildene kom, og der var jeg solgt.

black_male_2_standing.jpg

Egoistiske tanker begynte å spre seg inni hodet mitt, og med god hjelp av en valpepushende tøfflus så hadde jeg brått lovet å være avlastningshjem for han om han ikke ble solgt. Galskap? Åja. Med to hunder fra før, en 9mnd gammel sinnaveps av en basenji og en 2 år gammel hyper snuser, et ukjent antall katter, to hester og noen høns. Galskap. Men valpene var fremdeles bare 4 uker. Klart favoritten min kom til å bli solgt.

7ukers bilde:

Svart_gutt2_7uker.jpg

8ukers bilde:

svart_gutt2_forfra_8uker.jpg

For å gjøre en veeeldig lang historie, full av "tenk om, hvis atte, jammen, hva om" og diverse andre rare tanker og formuleringer, kort: Undre over alle undre, lille løve ble ikke solgt! Snakket mer med Tøfflus på msn og på vei hjem fra jobb en dag ramlet navnet til lille-skal-ikke-ha-lukis-valp-valpen inn i hodet mitt: Lupin. Favorittkarakteren min i Harry Potter.

Tirsdag kom Tøffeldamen ens æren fra oslo til Rena for å levere lille løve aka Lupin til meg. :P

Snusern viste seg å være enda flinkere med valper enn jeg trodde. Og Kasko trengte bittelitt tid på å finne ut at det var en bebis og den i tillegg kunne lekes med. Og vips var Lupin integrert i familien.

Neida, han er ikke min, jeg har ikke kjøpt han, jeg er ikke deleier, jeg har han bare til låns. :P

Desverre har jeg ikke noen gode bilder av han etter at han kom hit, men noen dårlige kan jeg alltids by på:

Gutta Boyz:

4998405868_223f2518a1.jpg

Var med på hastetur til vet. med Fuji. Sånt er slitsomt:

4999503874_ac726358e1.jpg

Har funnet ut at høns er venner, ikke mat:

5001331042_28be4f47f5.jpg

Og fått ny bestekompis i Kasko:

5005032849_8525985627.jpg

5005033077_4a75799e45.jpg

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Dagene går. Litt for mye ramp fremdeles, elsker å bite og hoppe høyt. Har vært på et kurs som ble ferdig for et par uker siden, og begynner på et nytt kurs på mandag.
    • Her går det i vom og hundemat, rett og slett fordi oppdretter begynte med det. Latte er nå 4 mnd. Synes det både er lettvint og greit, virker som hunden trives med maten, og det blir mindre avføring enn med tørrfôr. Har ikke regnet på om det lønner seg da. Vi har kjøpt 9 kgs esker med puppy easy pack.
    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...