Gå til innhold
Hundesonen.no

Groenendaelen Luno


Fjollebolle
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg lurket rundt her såpass lenge uten å poste så veldig mye at jeg fant ut at det var på tide å skrive litt om lille tassen min, som egentlig har rukket å bli ganske så stor etterhvert. Han begynner vel å nærme seg 60 i mankehøyde selv om det ikke alltid er verdens enkleste sak å måle turbotassen (målestokken er en veldig fin leke syns Luno!), så vi får se hvor stor han blir etterhvert (han blir 7 måneder den 10. juli.)

Jeg fikk min første grønnis da jeg var 12 år, og hun døde desverre i desember som var. Det tok ikke lange tiden før vi fant ut at ny belger måtte i hus, så noen måneder etterpå kom hentet vi Luno fra østlandet. Han er en herlig liten frekkas som igrunnen ikke er redd for noe som helst, han kan i grunnen være litt for selvsikker i blandt, spesielt når det gjelder respekt (eller mangel på sådan) for eldre hannhunder; lille tassen gir beskjed når han blir sint han selv om han som regel er en glad og lykkelig gutt. Ellers trener vi på litt småting, forhåpentligvis blir det ett sporkurs til høsten og etterhvert har jeg lyst til at vi skal prøve oss på rundering. Med Dibah (gamlebelgeren) gjorde vi aldri skikkelig bruks, men kun hobbysøk så dette blir nytt og spennende for oss begge :) Ellers er planen utover sommeren å få inn apport skikkelig, småtrene litt spor samt å stille ham i sine to siste valpeshow, da på Moss.

Her er noen bilder av det lille trollet mitt ;)

9 uker:

Luno9weeks.jpg

Fra påsken:

Lunoeaster.jpg

6 måneder:

Luno-6-mnederb.jpgLuno-6-mneder-2b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk skal dere ha Takk Joda han er en snill gutt, selv om faenskap blikket er en smule vanligere hos ham enn det du ser på bildene her

Så utolig gode bilder! Nydelige hunder også. Belgerklem Fine Luno!

Bravoen var noe for seg selv han og, fine gutten.. Og det er noe med de store klumsete guttene som blir helt som smør og sååå forsiktige når det kommer valper i nærheten.. Trekker litt i hjertetråde

Den var helt nydelig,liker så godt utrykkene til rasen. De er veldig vakkre! :o

Tusen takk =)

Herlige lille Lunogutten :o

Vi må treffes en dag, så han og Gigi får tatt seg noen runder igjen, nå som hun er 100% igjen :P

Se om de er like store fremdeles, hehe... Lille mynden min :o

Tenkte faktisk på å sende en liten mail til deg og Anette før vi drar avsted til Sandefjord i slutten av måneden, hadde vært veldig kjekt å la småtrollene rase litt rundt :P Lunotassen savner nok Myrbø litt, om enn ikke bilturen dit :rolleyes: Ellers kjempefint å høre at Gigi er bra igjen!

Så flott han var. Han vokser fort i forhold til det Kaisa gjorde :P

Tusen takk! Har hatt Cairn selv en liten periode og de trenger nok ikke å vokse så fort; helt klart stor hund i liten kropp :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er noen nye (og nesten nye) bilder av tassen som er blitt over 7 måneder allerede. Vi gikk en liten tur til Trollhaugen i går og fikk knipset litt, og legger også til noen bilder fra da Luno fikk besøk av Gigi, Ilana og Roma for litt tilbake.

Trollhaugen-juli-08-027.jpg

Trollhaugen-juli-08-083.jpg

lgir-142.jpg

lgir-164.jpg

Og så får jeg avslutte med å ønske alle god sommer med denne fine beskjeden fra Trollhaugen (som kanskje forklarer hvorfor det regner så mye i denne byen :) ):

Trollhaugen-juli-08-108.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint bilde av Luno'en :) Du er så flink Eliandrea! :P

Vi får ordne et treff igjen med de røde og den store svarte *hehe* det var så koselig atte...

Kjekt når alle hundene går så bra sammen :P

Tusen takk! =) Jo det var kjempekjekt, og vi gjentar det gjerne :P Jeg gir en lyd når vi er hjemme fra Sandefjord igjen (tassen skal få kose seg på stranden i noen uker :P)

Nydelig :)

kjempefin hund :) .. Liker groniser jeg..

Tusen takk begge to =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille "halv"- bror syns Store "halv" - bror er kjempefiiiin :)

Storebror sier tusen takk, og han håper jo også å få treffe på litt søte små halvsøsken etterhvert :)

Flott hund! Enig med Roma ang. det bilde som du postet som nr 2. i andre bilderekken :) Helt nydelig var han !

Tusen takk, sånt blir man veldig glad av å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Joda han er en snill gutt, selv om faenskap blikket er en smule vanligere hos ham enn det du ser på bildene her ;)

hehe - Det er sånn belgere skal være det - skifte mellom englebarnblikk og faenskapblikk på null komma nix!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...