Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min har tørrhoste..


Recommended Posts

Japaneren min har hatt tørrhoste i hele kveld,hostet å harket noe innmari her. Kommer til det stadiet hvor henne brekker seg men det kommer ikke ut noe. Stakkars får så vondt av å se henne slik,hun har holdt på en stund,så blir det stille før det er på igjen.. Jeg skal ringe vetrinæren i morgen for å høre om de kan ta en titt på dette så fort de kan,før det utvikkler seg til mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, hvis hun hoster slik jeg forestiller meg hun hoster så er det jo ikke som kennelhoste... Freia slet med tørrhoste (en bikkje her jeg bodde før) og vi fant til slutt ut at hun hadde satt fast en flisdel av pinne i halsen :devil::D Det var en hund av svært liten rase... Og jeg har opplevd samme rase med kennelhoste og det var ganske så forskjellig å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på kennelhoste hoster dem da ikke opp slim? Jeg så noen som hadde kennelhoste å det var helt for jævelig,der bare rant det guffe ut av munnen på hunden. Å hosten var mye mere kraftigere. Tanken streiften om det i begynnelsen,tenkte dette kanskje var tidlig stadie eller noe. Håper hun ikke har det,Charmy er jo vaksinert mot det,men jeg vet at det er en liten sjangs som 2% eller noe for at de kan få det likevel. Får bare håpe henne ikke er en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det ikke vært noe som helst hosting eller harking fra henne,så jeg har ikke ringt vetrinæren fordi jeg da vil se det ann siden jeg ikke har sett noen reaksjon slikt sett i dag. Men kan jo ikke være sikker,om henne begynner på igjen drar jeg til vetten med en gang. Det har nok bare har vært noe som har ligget å irritert lagt baki halsen på henne,som har vært årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... hostingen har startet igjen her. Hun holdt på ekstremt i natt,pluss hele dagen i dag.

Hun har vært helt slapp og sliten,orker omtrent ingenting. Vi har fått time i morgen tidlig,så da er det bare å komme oss til vetrinæren å begynne behandlingen med medisner. Så håper at det blir bedre igjen snart iallefall. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fant du ut av noe? Min pomeranian har samme symptomer som din hund. Tok han til vetrinær, de sa at det var en luftvegsinfeksjon. Har no hatt han på antibiotika i 7dager, men han hoster fortsatt... Skal til vetrinære med han igjen på mandag... Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps. Hun tok å lyttet til pusten hennes,heldigvis fikk Charmy hosteanfall der inne så de kunne få høre hvordan det hørtes ut. Men vetrinæren syntes det ikke var så ille,så lenge henne ikke hadde slim osv. Hun hadde 40 i feber. Så henne trodde det ikke var kennelhoste da. Men bare en infeksjon eller virus. Fikk ikke antibiotika eller annet medisin til henne,fordi vetrinæren mente at antbitotikaen ikke ville ha noen som helst effekt i det hele tatt. Men om hun ble verre så skal jeg tilbake med henne,så dem får tatt flere tester av dette. Men har fått beskjed om å ta det med ro,ikke lange turer eller noe slikt. Så nå har det bare vært hjemmekos og utetid i hagen. Til henne er i form igjen,skal ta tempen på henne hver dag å se om det bedrer seg. Hun spiser som normalt,så henne virker ikke så syk på oppførsel i dag,hostet mindre så får bare håpe det er på vei ut av kroppen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle si at kennelhoste trenger ikke å medføre at en har en ekstremt syk hund, men ekstrem stygg hoste som varer ekstremt lang tid :) Poenget er at alle hunder får i forskjellig grad og med forskjellige variasjoner innenfor symptomene. Dette har jeg iaf konkludert ut i fra de hundene jeg kjenner til som har fått det i sin tid. Mine egne har gått klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke du til vet med henne denne helgen pga allergisk reakjon av noe slag, eller er det jeg som roter nå...?

Jo du har helt rett.

Jeg har vært hos vetrinæren både på fredag og i går også på hastebesøk pga allergisk reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du har helt rett.

Jeg har vært hos vetrinæren både på fredag og i går også på hastebesøk pga allergisk reaksjon.

Ok, men nå har du fått antibiotika ikkje sant? (sto vel at du ikke hadde fått noe...) Håper det går fremover i værtfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men nå har du fått antibiotika ikkje sant? (sto vel at du ikke hadde fått noe...) Håper det går fremover i værtfall.

Jeg fikk antibiotika sprøyte og pille kur i går,første vetrinæren jeg var hos skrev ikke noe ut til meg.

Mens han jeg var hos i går ga henne resept på 10 dagers kur + antibiotka sprøyte + sprøyte for å åpne luftveiene.

Hun holdt på å kveles.

Men går bedre med henne i dag da,hevelsen er omtrent helt borte nå.

Charmy har spist i dag,men desverre klarer henne ikke å holde noe mat nede,kommer opp igjen innen det har gått halv time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Eg fekk ein antibiotika kur på 5-7dager. Han har gått på den i 7 dager, uten noe effekt. Det er bare hosten eg legger merke til! Han har mye energi og spiser og leker.. Men er ganske urolig for det :S Skal til vetrinæren igjen i dag. Uff, er ikkje morro når vetle guten blir sjuk altså :o Men lykke til med din hund. Håper alt ordner seg for oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Eg fekk ein antibiotika kur på 5-7dager. Han har gått på den i 7 dager, uten noe effekt. Det er bare hosten eg legger merke til! Han har mye energi og spiser og leker.. Men er ganske urolig for det :S Skal til vetrinæren igjen i dag. Uff, er ikkje morro når vetle guten blir sjuk altså :o Men lykke til med din hund. Håper alt ordner seg for oss begge!

Tusen takk for det. God bedring til din huns også. Håper han snart blir bedre. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...