Gå til innhold
Hundesonen.no

Unødvendige kommentarer?


HippiPippi

Recommended Posts

*Fnis* Det måtte jeg også - og det var da jeg ble så glad i deg, Ida! :)

Hedersbetegnelsen SGT brukte jeg for å invitere alle insiderne til treff i Drammen i fjor - og jeg er imponert over at stadig flere virkelig bærer sin tittel med verdighet!

På tross av at bokstavene har byttet betydning.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar
*Fnis* Det måtte jeg også - og det var da jeg ble så glad i deg, Ida! :)

Hedersbetegnelsen SGT brukte jeg for å invitere alle insiderne til treff i Drammen i fjor - og jeg er imponert over at stadig flere virkelig bærer sin tittel med verdighet!

Tusen takk. Jeg er glad i deg også. ;)

På tross av at bokstavene har byttet betydning.... :hyper:

Hva betyr de nå da? Søøte gamle tanter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest gjennom alle svarene i denne tråden, men noen tanker har jeg allikevel gjort meg opp om saken..

Tar utgangspunkt i dette innlegget (ikke rettet mot 2ne):

Kan vi ikke definere hva en unødvendig kommentar er? Jeg f.eks. syns det er skikkelig unødvendig med alle "næmmen så innmari søt vofselofsen din er" - særlig når bikkja egentlig er stygg som juling (niks, jeg har ikke tenkt å komme med eksempler). Jeg syns og at denne debatten er skikkelig unødvendig, det er - som det er påpekt opp til flere ganger her - et forum for diskusjon. Da diskuterer man. Opplysningstjenester finnes det andre steder. Om man ønsker å vite hvor stort bur lillegutt må ha for å sove hele natta uten å bli opplyst om skadene ved å sperre hunden inne i minst 1/3 del av livet dens, spør de som selger sånt?

Det er nemlig helt unødvendig å sutre over at folk ikke er enig med en.. Sånn når temaet førstes er unødvendige kommentarer..

En ting jeg har tenkt på er akkurat dette med "min hund" delen av forumet. Det er her jeg virkelig må si jeg ser at det finnes ganske klart definerte "grupperinger" og bekjentskaper på sonen, om man kan si det sånn. Jeg gidder ikke legge ut hverken bilder eller tekst i de trådene lengre, da det er tilsynelatende null interesse for det blant forumets deltakere. Det er i og for seg greit, ikke alle synes alles hunder er like interessante, men det er vel ikke helt på jordet at f.eks. en "nybegynner" føler det litt vanskelig å bli en del av forumet, som allerede er så sammenflettet? Jeg skjønner at en da kan bli glad av å i det hele tatt få en kommentar, selv om den bare sier "åååh, sååå søøøt". I tillegg er det MANGE på dette forumet som ytrer sterke meninger (ja, det er som oftest bare flott), noe som igjen kan virke litt skremmende på flere.

Jeg vet ikke hva folk tenker om det, jeg... Bare litt tankespinn fra meg.

Eksempelvis, innlegget over.. Det er internt (og morsomt/hyggelig), men kan kanskje gi litt "lukkede" signaler til nye medlemmer, noe som igjen kan virke skremmende og negativt på dem. Eller?

Forøvrig er jeg enig med trådstarter OG flere av dere andre. Jeg ser begge sidene av denne saken, og er litt splittet i eget syn faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har tenkt på er akkurat dette med "min hund" delen av forumet. Det er her jeg virkelig må si jeg ser at det finnes ganske klart definerte "grupperinger" og bekjentskaper på sonen, om man kan si det sånn. Jeg gidder ikke legge ut hverken bilder eller tekst i de trådene lengre, da det er tilsynelatende null interesse for det blant forumets deltakere. Det er i og for seg greit, ikke alle synes alles hunder er like interessante, men det er vel ikke helt på jordet at f.eks. en "nybegynner" føler det litt vanskelig å bli en del av forumet, som allerede er så sammenflettet? Jeg skjønner at en da kan bli glad av å i det hele tatt få en kommentar, selv om den bare sier "åååh, sååå søøøt". I tillegg er det MANGE på dette forumet som ytrer sterke meninger (ja, det er som oftest bare flott), noe som igjen kan virke litt skremmende på flere.

Jeg vet ikke hva folk tenker om det, jeg... Bare litt tankespinn fra meg.

Helt enig... Jeg også synes det er stor "trynefaktor" på Din hund sidene. .Har vurdert å bare slutte å å legge inn bilder der, omtrent aldri noen som gidder å komentere de lell.... Har vært på mange andre foumer før. Blandt annet endel barneforumer, og selv om ikke vi har synes hvenadres barn har vært verdens vakreste, så har man da i hvertfall lagt ut en komentar til bildene. Behøver jo ikke være "åååå sååååå søøøt", men ala typen "fine bilder" artig å se hvor stor h*n er blitt" "Morsomt å se dere igjen" osv..... Synes det handler litt om høflighet. .men jeg har forstått det at de fleste her inne vil diskutere hund på et saklig nivå, og ikke er fult så intr i den koselige biten, som blandt annet JEG savner her inne.. men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trynefaktor og trynefaktor. Jeg må innrømme at jeg sjeldent går inn i tråder med raser som ikke interesserer meg stort, og at jeg enda sjeldnere kommenterer i tråder, selv om rasen interesserer meg. Har ikke så innmari mye med trynet å gjøre (jeg regner med at det er på personen vi snakker om, ikke bikkja?), det er bare ikke alle hunder som interesserer meg. Det er faktisk mulig det, selv om man er hundeinteressert. Jeg er heller ikke typen til å si "hællandussan, så nusselig" - ikke engang når jeg mener det er nusselig..

Jeg skjønner ikke helt at "Din hund"-delen av forumet har noe med denne diskusjonen å gjøre. Det er mulig jeg er sær (og antageligvis slem), men det er ikke så veldig interessant for min del å høre hva 379 stk på sonen mener om min hund, særlig ikke når de 379 stk ikke har filla peiling og kommenterer at det er det vakreste hunden de har sett av den rasen - om ALLE hundene av samme rase i det forumet, samme hvor forskjellige de måtte være. Jeg er såpass objektiv sjøl når det kommer til mine hunder at jeg vet hvilke feil de har (det er ingen hund som er perfekt), og at folk skal komme med sånt kliss bare for å være "høflig", interesserer meg ikke stort. Jeg har ikke oppdatert min tråd om mine hunder på det jeg kan huske, av den grunn.. Å kommentere bare for kommentaren sin del - jeg er ikke helt sikker på om det er det som er poenget med de trådene heller? :console:

Det er mulig at det gjør meg uhøflig, men jeg tror jeg kan lære meg å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig... Jeg også synes det er stor "trynefaktor" på Din hund sidene. .Har vurdert å bare slutte å å legge inn bilder der, omtrent aldri noen som gidder å komentere de lell.... Har vært på mange andre foumer før. Blandt annet endel barneforumer, og selv om ikke vi har synes hvenadres barn har vært verdens vakreste, så har man da i hvertfall lagt ut en komentar til bildene. Behøver jo ikke være "åååå sååååå søøøt", men ala typen "fine bilder" artig å se hvor stor h*n er blitt" "Morsomt å se dere igjen" osv..... Synes det handler litt om høflighet. .men jeg har forstått det at de fleste her inne vil diskutere hund på et saklig nivå, og ikke er fult så intr i den koselige biten, som blandt annet JEG savner her inne.. men men...

*Kremt* - Jeg har aldri så mye som kikket innom "Din hund"-sidene, jeg... Interesserer meg nøyaktig midt på ryggen (antar de er fulle av mer eller mindre halvgode bilder av mer eller minder halvgode bikkjer i mer eller mindre morsomme settinger, med ditto kommentarer, nemlig).

Hvilken "trynefaktor" sorterer det under, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig... Jeg også synes det er stor "trynefaktor" på Din hund sidene. .Har vurdert å bare slutte å å legge inn bilder der, omtrent aldri noen som gidder å komentere de lell.... Har vært på mange andre foumer før. Blandt annet endel barneforumer, og selv om ikke vi har synes hvenadres barn har vært verdens vakreste, så har man da i hvertfall lagt ut en komentar til bildene. Behøver jo ikke være "åååå sååååå søøøt", men ala typen "fine bilder" artig å se hvor stor h*n er blitt" "Morsomt å se dere igjen" osv..... Synes det handler litt om høflighet. .men jeg har forstått det at de fleste her inne vil diskutere hund på et saklig nivå, og ikke er fult så intr i den koselige biten, som blandt annet JEG savner her inne.. men men...

Er du litt misunnelig, eller? :console: Det er ikke pent, vet du. Er det ikke fint å kunne unne andre litt oppmerksomhet og glede seg med dem?

Nå er jeg -eller snarere hundene- av de "heldige" som har fått masse oppmerksomhet på "din hund". Innimellom har det blitt ryddet (dvs slettet) kommentarer, så egentlig kunne tråden vært styggelig lang og enda mer uspiselig full av "ååååå, så søt". :lol:

Det har svært lite med at jeg er så grusomt populær å gjøre, er jeg redd.... Snarere at sonens medlemmer har en ganske god kjennskap til alle motbakkene Fibi og jeg har gått (og litt andre motbakker med Scilos) og dermed gleder seg med oss når det går bra. Jeg har en ganske åpen framferd på sonen og får min del av pepper, jeg og. Samtidig gleder altså mange seg med oss når jeg deler litt av solskinnet vi også opplever.

Så hvis det plager noen at særlig Scilos fikk mye oppmerksomhet på "din hund" i starten, sier det mer om deres smålighet og umodenhet enn om noe annet.

EDIT: Nei, nå sitter jeg her og kjenner at jeg blei litt sur, faktisk. Ikke skal man si sin mening og gjør man det, skal man være sikker på at det er akkurat det trådstarter vil høre og sier man noe hyggelig, må man passe seg for at man ikke sier det for ofte for da blir det jo ikke rettferdig for de som ikke har fått riktig så mange hyggelige kommenstarer, så det er best man teller før man sier noe pent og nå skal vi se om jeg klarer å avreagere for egentlig er dette tråd som er meg knekkende likegyldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ganske selvsagt at de som har lang fartstid, "kjenner" mange og er aktive i flere deler av forumet får flere kommentarer inne på "Din hund" ? Er vel ikke noe å tenke på, sånn egentlig.. Man får jo som regel noen kommentarer om man er helt ny også, men det tar jo tid å "bli kjent" med hverandre her inne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du litt misunnelig, eller? :console: Det er ikke pent, vet du. Er det ikke fint å kunne unne andre litt oppmerksomhet og glede seg med dem?

Det går da ikke på misunnelse :lol: Men heller det at det kan være hyggelig for nye mennesker som kanskje ikke er fullt så inn i hundeverden som endel andre her inne, å få noen tilbakemeldinger på hunden sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da ikke på misunnelse :console: Men heller det at det kan være hyggelig for nye mennesker som kanskje ikke er fullt så inn i hundeverden som endel andre her inne, å få noen tilbakemeldinger på hunden sin...

Jeg syns det høres litt merkelig ut jeg, å få "sympati"-tilbakemeldinger? Jeg gidder i alle fall ikke å kommentere på hunder med mindre jeg syns de er fiiiine eller flinke, eller hvis jeg kjenner dem personlig og syns de er kule. Hvorfor skulle jeg kommentere når en tilfeldig person legger ut et bilde av hunden sin, som er av en rase som overhodet ikke interesserer meg? For å være høflig?

Sorry, men jeg ser ikke poenget. Når jeg oppdaterer tråden til bikkja mi, så er det fordi de som eventuelt er interessert kan få se noen nye bilder av henne - ikke fordi jeg ønsker mange kommentarer om "ååååh så søøøøøøøøøt hun er" eller "fine bilder" fra noen som egentlig gir totalt f.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men "min hund" forumet har da vel ikke noe med topic i denne tråden å gjøre? Om det blir hauger av såre tær der fordi noen får mindre innlegg enn andre så er det rimelig fjortis å furte for det. Ærlig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..eller noen som bare vil få ekstra innlegg på telleren sin :devil:

HVORFOR det egentlig? Aldri skjønt helt dette med å ha mange innlegg her inne jeg... Har jeg misforstått noe? Tjener man noe på det?

Marit, som bare åpner kjeften sin når hu føler for det... Ikke for å tjene ekstra innlegg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR det egentlig? Aldri skjønt helt dette med å ha mange innlegg her inne jeg... Har jeg misforstått noe? Tjener man noe på det?

Ja, du har misforstått. Ser du ikke den gigantiske e-penisen jeg har da? Og den vokser for hvert innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har misforstått. Ser du ikke den gigantiske e-penisen jeg har da? Og den vokser for hvert innlegg!

Da har nok jeg misforstått også, for jeg trodde det var derfor du hadde så stor hund, jeg. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg! Her er man helt ute på viddene igjen! Er så enig med trådstarter, her er det ikke lett å være nykommer f.eks., å håpe på litt vennlighet når man våger seg frampå med et spørsmål eller to. Har selv fått "så ørene flagret" i en tråd her, (båndtvang), og opplevd å bli beskyldt for å være både det ene og det andre, bare fordi jeg var så dum å hevde mine meninger. At man skal diskutere er helt OK, det er derfor vi er her! Men hvorfor kan man ikke vise et lite snev av høflighet? Man får jo nesten ikke lov til å ha andre meninger enn de som er godkjent av "den harde kjerne" her inne.

Er medlem av et annet hundeforum også, og der kan man faktisk diskutere uten å få følelsen av å være en idiot som ikke forstår noe, og som har null peiling på hund! Jeg har nesten sluttet å skrive innlegg her, det frister rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...