Gå til innhold
Hundesonen.no

Unødvendige kommentarer?


HippiPippi

Recommended Posts

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine
Synd for dem.

Er det den rååååsa tråden, kanskje?

Søte, søte Christine! :icon_cry: Alder og modenhet er jammen relativt innimellom! :hug:

Er jeg virkelig søt? næmmen :|

(jeg burde nå egentlig få hp for å være veeldig OT, men dommeren mente jeg fortjente en flat gul en, men jeg veet jeg er bedre enn så)

sorry, skal slutte.

Seff er det synd for dem, men også litt synd for hundesonen som får dette ryktet :)

Jeg syns det blir litt dumt å diskutere burbruk når ei spør om hvilket bur som er best. Hun skal da ha seg et bur og lurer på hvilket hun skal velge -ferdig med det.

Kjenner hunder som må være i bur fordi de ødelegger ALT når de er alene! Personlig kommer min aldri til å sitte i noe bur uten i bil, men jeg kjefter ikke på vennene mine fordi :whistle:

Men hva med å prøve å lære og å hjelpe vennene dine? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg virkelig søt? næmmen :whistle:

(jeg burde nå egentlig få hp for å være veeldig OT, men dommeren mente jeg fortjente en flat gul en, men jeg veet jeg er bedre enn så)

sorry, skal slutte.

Men hva med å prøve å lære og å hjelpe vennene dine? :icon_cry:

hjelpe de til hva ? å få de til å like sonen eller få hunden til å slutte å ødelegge alt i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel slike kommentarer som er unødvendig i et diskusjonsforum feks når det er en heftig diskusjon på gang ? :icon_cry:

Hvorfor det? Hvis jeg sier hva jeg virkelig mener, vil dette bli til en burdiskusjon, eller en diskusjon om at dette ikke er en burdiskusjon. Syns *sitte på henda* sier akkurat passe mye, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
hjelpe de til hva ? å få de til å like sonen eller få hunden til å slutte å ødelegge alt i huset?

ehm, glem det. tror jeg missforsto en setning littegranne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg heter Soppen! Ida sa at jeg skulle skrive her, ford u at jeg syns atte det er gøy ¨skrive når jeg ja. jEG SKAL GIFTE MEG!

Egentlig burde jeg si at dette var en utrolig unødvendig kommentar, men altså :icon_cry::whistle::ahappy::hug: .

EDIT: Jeg får vel gratulere, da. Er det drømmemannen som er den heldige utkårede, eller? Da kan du ta vekk sladden, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde jeg si at dette var en utrolig unødvendig kommentar, men altså :icon_cry::whistle::ahappy::hug: .

EDIT: Jeg får vel gratulere, da. Er det drømmemannen som er den heldige utkårede, eller? Da kan du ta vekk sladden, vet du.

Det er en dommer! :| Han er faktisk lit tkjegkk1 ! KJEKK! altså.

Jeg skriver aldri unødvengidge kommentarer§

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg... men nå ødlegger dere en tråd og DET synes jeg er ufint! TS ønsket å påpeke noe og det synes jeg vi skal respektere. Og diskutere rundt det i stedet for å latterliggjøre de som faktisk mener noe annet enn oss :icon_cry: Tullet kan dere holde i Akkurat Nå tråden (hvilket dere har gjort over tre sider, men der bryr jeg meg ikke hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_cry:

Vel, jeg var vel imot det som trådstarter skriver her jeg også, men jeg bygget den brua, kom meg over det, og gud! jeg har lært en del siden jeg kom meg over!

Linkr: hysj på deg :whistle:

Jeg må bare si at jeg var akkurat som Christine (noen husker det kanskje også). Men man lærer at det ikke er meningen å tråkke på personer, men å hjelpe den og evt hunden videre.

Man må ikke ta seg så nær av alle ting. Vi vil aldri bli helt enige om burbruk, treningsmetoder, osv osv. (typisk at det kun er de eksemplene jeg kan komme med).

Er man på et forum får man tåle det som blir skrevet, og går det over streken er Mod-teamet veldig flinke til å ordne opp. Men vi vil vel virkelig ikke ha et rosa sukkerspinn-forum som det så fint blir sagt.?! Ærlig talt, jeg vil ikke bare lese "ååå så søøøøt <3 <3 <3" eller bare oppmuntringer til folk som ønsker for krevende raser (de trenger gjerne å få høre det, for de innser det ikke selv), MEN lære!

Om det er folk som ikke ønsker å bli medlem fordi det er for mye dårlig stemning her (sorry, men jeg ser det ikke lenger. Liker forumet jeg), så får det være opp til dem.

Noen ganger syns jeg det går litt over grensen. Man kan da kommentere det, men må regne med og tåle og få noe tilbake da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er vel igrunnen ferdig med å skrive her nå.. (vært stille i noen dager), må bare få påpeke at jeg er litt lei av at folk henviser til debattkjelleren hver gang noen ytrer sin mening om noe i en tråd. Hele forumet er faktisk beregnet på debatt og ytringer, ikke bare debattkjelleren (strengt tatt skjønner jeg ikke hvorfor vi skal ha en slik "spesial" arena engang). Tråder er bare tråder, de har en tendens til å utvikle seg i en retning man gjerne ikke forutså når man laget den. Og hvis en ser på utviklingen med åpent sinn, så kan en kanskje lære noe i tillegg.

Er det noen dere synes blir ufine, så trykk på "tips oss" knappen og send beskjed til moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man på et offentlig forum får man tåle såpass, for man må huske at hva en person mener er relevant trenger ikke å være det en annen ser som relevant. Så lenge det er saklig lagt fram, og ikke går på person, så er det sånn en god debatt skal være. Debatter lever sitt eget liv. Vil man ha det slik at det skal være akkurat "slik eller sånn og ingen får si noe jeg ikke liker å høre" så får man lage sitt eget lille lukkede forum.

Jeg er en av de som sier det jeg mener når jeg mener noe på siden av det trådstarter spør om, og det kommer jeg til å fortsette med - enkelt og greit.

Vi har hatt en sånn tråd oppe tidligere :)

http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...36&hl=gjeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Seff er det synd for dem, men også litt synd for hundesonen som får dette ryktet ;)

Jeg syns det blir litt dumt å diskutere burbruk når ei spør om hvilket bur som er best. Hun skal da ha seg et bur og lurer på hvilket hun skal velge -ferdig med det.

Kjenner hunder som må være i bur fordi de ødelegger ALT når de er alene! Personlig kommer min aldri til å sitte i noe bur uten i bil, men jeg kjefter ikke på vennene mine fordi :)

det er vel slike kommentarer som er unødvendig i et diskusjonsforum feks når det er en heftig diskusjon på gang ? :hyper:

hjelpe de til hva ? å få de til å like sonen eller få hunden til å slutte å ødelegge alt i huset?

.........ja, det florerer med slemme slemme mennesker her..... eller ikke?

Men la oss snu litt på greia di - den samlede kompetansen når det kommer til hund og hundehold her på sonen er formidabel. Når svaret på ett tåpelig burspørsmål omtrent unisont er at "hva skal du med bur, og bur er ikke en ok løsning" - ja - da burde man strengt tatt være ydmyk nok til å innse at når så mange mennesker, med så mye kompetanse sier at bur er en helvetes løsning så er det kanskje det?

Jeg vil gå så langt som å si at dine kommentarer i denne tråden er ytterst respektløse i forhold til at du adresserer mennesker som samlet har enorm kompetanse på hund.

Og om du kjenner disse menneskene så burde DU vært hyggelig nok å fortelle dem at det faktisk er en dårlig ide å spørre på sonen hva slags bur man burde kjøpe. Du har vært her lenge nok til å vite at bur av de fleste blir ansett å være en uting. Nei, jeg sier som andre - gå til de som selger bur.

Hmmfrr...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en sånn tråd oppe tidligere :)

http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...36&hl=gjeng

Javisst IW, men så står det vel absolutt ingen ting i den tråden om at man ikke kan være uenig, gjør det vel? ;) Ei heller noe om at tråder ikke skal kunne endre retning. Kun at man skal snakke skikkelig til folk når man legger fram meningene sine, og holde seg til sak - og akkurat det har i alle fall jeg ikke endret mening om :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst IW, men så står det vel absolutt ingen ting i den tråden om at man ikke kan være uenig, gjør det vel? ;) Ei heller noe om at tråder ikke skal kunne endre retning. Kun at man skal snakke skikkelig til folk når man legger fram meningene sine, og holde seg til sak - og akkurat det har i alle fall jeg ikke endret mening om :rolleyes:

Ikke ta på vei, syns bare det var litt småmorsomt sånn midt på natta at den tråden er nesten helt lik. Så kanskje om 1,5 år er det HippiPippi som svarer i enda en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel jeg alt for sent ute til å svare i denne diskusjonen (noen som påpekte at den hadde vært død noen dager), men for min del syns jeg det er litt med måten ting blir spurt om her også. Noen legger regelrett opp til å få ganske krasse svar som kanskje er på kanten av det en egentlig var ute etter. Sonen er et velkjent forum for mange på nettet og det betyr ganske automatisk at det er mange brukere her.

Mange brukere + mye erfaring + sterke meninger = Mange forskjellige svar som sannsynligvis ikke er i nærheten av det du ville høre.

Hvis folk begynte å tenke litt mer over hva de skrev i startinnleggene sine hadde det kanskje ikke vært så mange "bedrevitende svar" å få. For jeg må si, hvis du kommer inn på dette forumet og spør om hvilket bur som er best til hunden din uten å spesifisere f.eks. at det KUN skal brukes i bil, da legger du opp til å få pryl... :)

Hvorfor ikke flere uttrykker seg mer spesifikt om hva de er ute etter svar på, vet jeg ikke. Noen er kanskje ikke spesielt gode til å få frem meningen sin, noen gidder kanskje ikke skrive nok om hva de har som utgangspunkt for spørsmålet, andre igjen er kanskje så uerfarne at de rett og slett ikke har noe mer å skrive. Uansett bør de være klar over at de faktisk legger seg ut på en hoggestabb midt i hele offentligheten og bør være forberedt på mindre hyggelige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg selvfølgelig lese hele den tråden igjen, da.. :) . Tror det var i kjølevannet av den at begrepet SGT oppsto. Bare for å ha nevnt det.

*Fnis* Det måtte jeg også - og det var da jeg ble så glad i deg, Ida! ;)

Hedersbetegnelsen SGT brukte jeg for å invitere alle insiderne til treff i Drammen i fjor - og jeg er imponert over at stadig flere virkelig bærer sin tittel med verdighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...