Gå til innhold
Hundesonen.no

Unødvendige kommentarer?


HippiPippi

Recommended Posts

Er det fler enn meg som har merket at man må begrense veldig sitt ordbruk her på sonen? At man slettes ikke kan spørre om alt, i tvil om å bli kastet på dør?

Jeg syns mange her på sonen har veldig lett for å slenge "dritt" til andre. Og det er ikke måte på hvor dårlige dyreiere noen er her inne... Fordi man spør om råd ang bur bruk osv. Da får man stygge komentarer tilbake så fort det er noe andre ikke liker.

Jeg tviler ikke ett sekund på at folk føler seg skikkelig dårlig til tider av å lese disse ekle komentarene som blir slengt rett i fleisen på en på ett offentlig forum. Og de aller fleste tråder her inne på sonen burde vel egentlig endt i debattkjellern.

jeg vil bare si at jeg syns folk kan spare seg for sine meninger når ikke spørsmålet direkte er dedikert tl andres meninger.

Som dette feks:

Jeg er på utkikk etter ett bur som lillegutt her kan sove i om natten, hvilke av disse "link" syns dere ser best ut?

da bør folk spare seg for alle de visdomsorden om at hunder må ikke sove i bur og bla bla bla...

hadde spørsmålet vært som dette:

Jeg er litt usikker på om jeg skal la lillegutt sove i bur om natten! Hva er deres erfaringer og meninger angående burbruk? Her kan man pøse på så mye som man bare vil av egne meninger.

Jeg begynner å bli møkkalei av alle diskusjonene om og om igjen på hver eneste tråd!! Når det ikke er det man er ute etter.

Er det flere som deler dette synet med meg? eller har jeg en indre "fiende" med sonen :lol: hehe Var jeg slem nå? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Jeg tror at når det kommer opp slike ting som bur, vil en del av oss ikke ta noe særlig hensyn til om trådstarter ønsker våre synspunkter på burbruk eller ikke. Det er så mange som helt og aldeles bevisstløst putter hunden sin i bur, uten engang å være klar over at de faktisk frarøver hunden sin friheten ved å gjøre det. Hvis vi kan få en eller kanskje to til å droppe hele burkjøpet når de får et litt mer nyansert syn på hva det faktisk innebærer å sperre hunden inne i et bur halve døgnet eller mer, er det bare flott. Det er ikke medlemmenes mulige såre tær som er viktig her, men hundens gode eller ikke fullt så gode liv.

Slik kan man vel også se på andre trådstarter. Man tror man spør om noe, men kommer samtidig med informasjon som forteller andre sonister at her er det et medlem som kanskje trenger å vekkes litt og dermed får man svar på noe helt annet enn det man lurte på, men som kanskje er vel så nyttig.

Andre ganger tar jo diskusjoner helt nye vendinger og trådstarter kan følge med på diverse sidespor uten egentlig kanskje å kjenne igjen det som var utgangspunktet for de mer eller mindre veloverveide uttalelsene om dette og hint.

Noen ganger er det alt for lite pepper her, syns jeg. Folk er så redde for å tråkke hverandre på tærne at det blir til et rosa sukkerspinnforum uten tyngde og mot. Vil vi ha det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stemmer for ett rosa sukkerspinnforum :lol: neida... Burbruken var kanskje ett litt dårlig eksempel. Men det finnes mange... vil ikke nevne noen dirkete. Men jeg syns folk slenger ALTFOR mye med egne meninger. Jeg føler også at det er en del "trynefaktor" her inne. At de som er "populære" her på sonen ofte får fler i ryggen enn vise andre...

På tråder der ikke det er etterspørsel etter din mening, syns jeg man skal holde det for seg selv. Er man usikkker på burbruk feks, kan man lese om det i 1000000000000000 andre tråder :lol: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi nok uenige. Jeg mener at det er lov å bruke hodet og hvis du merker at det er noen som hauser hverandre opp til å drive felles angrep mot noe som blir sagt eller slik, så er det jo bare det. Dumt av dem, men fint at du ser det. Det er jo et forum for alle, så hvem som er populære er vel rimelig subjektivt, er det ikke? Hvem gjør hvem populære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjoner som gjøres her (og på denne måten) lever nærmest sitt eget liv, og man KAN ikke si at man ikke ønsker "si eller så" synspunkter.

Du sier "På tråder der ikke det er etterspørsel etter din mening..." - hvorfor spør man da i et offentlig forum hvis man ikke er interessert å høre de andres fordeler eller ulemper, eller egne erfaringer?

At de meningene ikke "passer" en å få høre - hva så?

Er sikker på at det finnes forum der ute som er mer "sukkerspinn-søte" enn dette, gjerne da med et langt yngre "klientell". Men her på Hundesonen er det mange voksne folk med lang erfaring, og da forsvinner mye av det preget.

Ang. det å "rotte seg sammen" tror jeg ikke er så utbredt som man tror. Men endel kjenner jo hverandre også utenfor Sonen, og kanskje er meget enige i sak - og da blir det nok lettere med en mere personlig tone og "bifall", enn ellers. Men ja, jeg kan også irritere meg over støtteerklæringene, "staaaakars deg"-postingen etc som skjer her så raskt noen får litt mothugg i en diskusjon.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt sånn: Bare de med rødt hår får svare. :lol: Husker forresten en tråd om Crispo. Der kom jeg til å svare at jeg liker Firkløver best og fikk så øra flagra. :lol::) Tråden handlet jo om Crispo, må vite. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt sånn: Bare de med rødt hår får svare. :) Husker forresten en tråd om Crispo. Der kom jeg til å svare at jeg liker Firkløver best og fikk så øra flagra. :P:lol: Tråden handlet jo om Crispo, må vite. :rolleyes:

*ler* Du må jo ikke si det Ida! :lol: Vi får sende en oppfordring til moderator om ett alleersnilleogenige forum og det skal være råååsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i dette at noen komentarer burde vært usagt (uskrevet). Og man trenger ikke å begynne å diskutere f.eks. brubruk i f.eks eksemplet til tråstarter, når det er plenty av burbruk tråder andre plasser.

MEN dette er jo ett offentlig forum (som flere nevner her) og da må man vente å få høre meningene til andre når man spør ett spørsmål..

Ta F.eks. burbruk eksemplet. Der mener jeg det må være lov til å si; Jeg syns ikke at man bør bruke bur på hunder (blablabla, fordi ditt og datt) men hvis du alikevell vil, så syns jeg bur nr2 er best.

Litt vanskelig å sette en "grense"

Edit: nå ble det mange foreksempel her.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Detta gider jeg ikke ta meg tid til å svare på en gang ass :lol:

De som eventulet er enige med meg, vil skjønne hva jeg mener. Og ej gvet om fler som er enige :lol: de har sikkert bare ikke funnet tråden :)

Veeel Hippipippi, nå er det engang sånn at det er aldeles frivillig å være på et forum, så om du ikke liker brukerene, svarene eller diskusjonene så står det fritt opp til deg om du ønsker å logge på eller ikke... Det hender jo at du får svar fra folk som faktisk er uenige med deg også, sånn som i denne tråden.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler enn meg som har merket at man må begrense veldig sitt ordbruk her på sonen? At man slettes ikke kan spørre om alt, i tvil om å bli kastet på dør?

Jeg syns mange her på sonen har veldig lett for å slenge "dritt" til andre. Og det er ikke måte på hvor dårlige dyreiere noen er her inne... Fordi man spør om råd ang bur bruk osv. Da får man stygge komentarer tilbake så fort det er noe andre ikke liker.

Jeg tviler ikke ett sekund på at folk føler seg skikkelig dårlig til tider av å lese disse ekle komentarene som blir slengt rett i fleisen på en på ett offentlig forum. Og de aller fleste tråder her inne på sonen burde vel egentlig endt i debattkjellern.

jeg vil bare si at jeg syns folk kan spare seg for sine meninger når ikke spørsmålet direkte er dedikert tl andres meninger.

Som dette feks:

Jeg er på utkikk etter ett bur som lillegutt her kan sove i om natten, hvilke av disse "link" syns dere ser best ut?

da bør folk spare seg for alle de visdomsorden om at hunder må ikke sove i bur og bla bla bla...

hadde spørsmålet vært som dette:

Jeg er litt usikker på om jeg skal la lillegutt sove i bur om natten! Hva er deres erfaringer og meninger angående burbruk? Her kan man pøse på så mye som man bare vil av egne meninger.

Jeg begynner å bli møkkalei av alle diskusjonene om og om igjen på hver eneste tråd!! Når det ikke er det man er ute etter.

Er det flere som deler dette synet med meg? eller har jeg en indre "fiende" med sonen :lol: hehe Var jeg slem nå? :P

Joda, jeg er enig i det du skriver. Om du spør om noe, får du som oftes helt andre svar.

Om du skriver noe som ikke "burde" skrives, FÅR du høre det. Av de samme folkene :lol: Er utrolig lei av at folk pirker på skrivemåte feks, når de ikke "kan" skrive selv en gang :rolleyes:

Så ja, mange her inne er flinke til å passe på alle andre enn seg selv. Men det er vel alltid noe som må kverulere litt ekstra osv :)

Men altså, dette burde jeg vel egentlig ikke skrevet, for da blir det vel bråk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta gider jeg ikke ta meg tid til å svare på en gang ass :lol:

De som eventulet er enige med meg, vil skjønne hva jeg mener. Og ej gvet om fler som er enige :lol: de har sikkert bare ikke funnet tråden :)

Hehe, noen er uenige og de gidder du ikke å bry deg om? Merkelig at du får til å ignorere de som sier noe annet enn det du var ute etter her, når du tydeligvis ikke får det til i andre emner siden du lager en tråd med dette temaet...

Jeg syns ikke det er så mye unødvendige kommentarer, jeg. Ja, mange emner går over i andre ting som allikevel handler om det samme. Hva så? Kanskje man til og med lærer noe av det? Jeg har faktisk lært en del om hund av å sitte på sonen, og jeg tror ikke jeg hadde lært halvparten så mye engang om alt hadde vært 100% innenfor emnets tema...

Og du, hvis du ser direkte personangrep e.l., så er det ikke verre enn å trykke på "tips oss"-knappen, så ordner moderatorene forhåpentligvis opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noen er uenige og de gidder du ikke å bry deg om? Merkelig at du får til å ignorere de som sier noe annet enn det du var ute etter her, når du tydeligvis ikke får det til i andre emner siden du lager en tråd med dette temaet...

Jeg syns ikke det er så mye unødvendige kommentarer, jeg. Ja, mange emner går over i andre ting som allikevel handler om det samme. Hva så? Kanskje man til og med lærer noe av det? Jeg har faktisk lært en del om hund av å sitte på sonen, og jeg tror ikke jeg hadde lært halvparten så mye engang om alt hadde vært 100% innenfor emnets tema...

Og du, hvis du ser direkte personangrep e.l., så er det ikke verre enn å trykke på "tips oss"-knappen, så ordner moderatorene forhåpentligvis opp.

Ja moderatorerne ordner op så hurtigt som muligt hvis de bliver tipset om eller selv ser personangreb, men som det sker som sagt ikke før der er en moderator til stede, men tips os og det vil blive lagt mærke til så snart der er en her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noen er uenige og de gidder du ikke å bry deg om? Merkelig at du får til å ignorere de som sier noe annet enn det du var ute etter her

nei nei, selvsagt bryr jeg meg om hva de sier. jeg gidder bare ikke forklare det jeg mener engang til når det står godt beskrevet i selve inlegget... :lol:

, når du tydeligvis ikke får det til i andre emner siden du lager en tråd med dette temaet...

hva mener du med det? skjønnte ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk helt enig med deg jeg Hippipippi... Noen ganger vil man ha enkelt og greit svar, og ikke en stor diskusjon og forhandling om rett og galt, og ting som på en måte er helt utenom tema.. Jeg synes faktisk det er litt ufin oppførsel jeg...? Greit det finnes mange burmotstandere eller de som ikke liker klær på hunder, er mot barbering av langhårede raser, kasterering av hannhunder osv.. men dette blir jo bare personlig synsing, det går ikke på eierens omsorgsevne, og disse hundene har det ikke værre en andre hunder, så da synes jeg "personlige meninger" kan utelukkes hvis de ikke er etterspurt.. Er mye jeg ikke liker og ikke er enig i her inne jeg også, men da tier jeg som regel stille hvis jeg føler at min mening kan såre trådstarteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man på et offentlig forum får man tåle såpass, for man må huske at hva en person mener er relevant trenger ikke å være det en annen ser som relevant. Så lenge det er saklig lagt fram, og ikke går på person, så er det sånn en god debatt skal være. Debatter lever sitt eget liv. Vil man ha det slik at det skal være akkurat "slik eller sånn og ingen får si noe jeg ikke liker å høre" så får man lage sitt eget lille lukkede forum.

Jeg er en av de som sier det jeg mener når jeg mener noe på siden av det trådstarter spør om, og det kommer jeg til å fortsette med - enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med det? skjønnte ikke..

Vel, hvis du klarer å la være å kommentere unødvendige kommentarer/sidespor/de du er uenige med (stryk det som ikke passer) i dette emnet, skulle man jo tro at du klarte det i andre emner også? Og at det derfor skulle være unødvendig å lage dette emnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man på et offentlig forum får man tåle såpass, for man må huske at hva en person mener er relevant trenger ikke å være det en annen ser som relevant. Så lenge det er saklig lagt fram, og ikke går på person, så er det sånn en god debatt skal være. Debatter lever sitt eget liv. Vil man ha det slik at det skal være akkurat "slik eller sånn og ingen får si noe jeg ikke liker å høre" så får man lage sitt eget lille lukkede forum.

Jeg er en av de som sier det jeg mener når jeg mener noe på siden av det trådstarter spør om, og det kommer jeg til å fortsette med - enkelt og greit.

Ja hvis tråden ligger i debattkjelleren så..... Og vet dere hva som jeg forundres over her inne?? Jeg er endel inne på andre chattekanaler og sånn, og der inne har vi ofte et problem med at ungdommen er ufine mot hverandre og slenger stygge komentarer til hverandre, mens her inne så er faktisk ungdommen enig i at det er unødvendig å kverulere på hvert enkelt spørsmål, men de som er godt voksne har et annet syn på det :lol: Og dere snakker om en råååsa sone. Vel, hva ER så galt i å være litt greiere med hverandre? Så lenge ingen kjører en debatt i debattkjelleren så bør man jo holde seg til det enkle spørsmålet trådstarter har i innlegget sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...