Gå til innhold
Hundesonen.no

Unødvendige kommentarer?


HippiPippi

Recommended Posts

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Synes det tar litt av med retningslinjer her også. Har disse noen sinne vært oppe til avstemning inne på forumet? Hvem er det som har sittet her og kokt sammen disse superfirkanta retningslinjene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det tar litt av med retningslinjer her også. Har disse noen sinne vært oppe til avstemning inne på forumet? Hvem er det som har sittet her og kokt sammen disse superfirkanta retningslinjene?

De som startet forumet kanskje?

Hvis du lager et forum så kan du lage helt dine egne regler. Og de som ville delta på forumet ditt måtte ha fulgt dine regler. Når du ble medlem her godtok du å følge dyresonens regler. Da ser jeg virkelig ikke helt poenget med å klage på dem - det er vel ingen som tvinger noen til å være medlem her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i alt Soppen, Mari, Pippin og sikkert andre her inne sier. Det er fordi jeg går på klikkekurs. Hvis noen syns det er dumt at det tulles i en slik tråd, bør de kanskje la være å lage dem. Når ungene mine sutra, hjalp det alltid å kile dem litt, eller tulle det bort. Dette blir litt av det samme. Ikke ta dere sjøl så alvorlig da, folkens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En slik tråd"? Les f.eks. side 14. Skjønner ikke at folk ikke ser selv hvor latterlig det er.

Forresten, er kanskje en idè å følge opp sine egne regler når man lager forum, da? :)

Men kjære vene, vi har skjønt det nå. Du skjønner ikke at folk ikke ser hvor latterlig det er, og jeg skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal gjenta det hele tiden, det er mange andre tråder på sonen man kan engasjere seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sittet på gjerdet lenge nå så må jeg bare få lov å si:

Det er HELT frivillig å være her! De som ikke trives er hjertelig velkomne til å heller være en annen plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man være andre steder, men når man har en plass som nesten er 50/50 med hvordan man liker seg, så er det jo fort at man bruker LITT tid her inne? Synd at ett sted som HAR potensiale blir såpass "dratt ned" av ting som helt ærlig er veldig...partisk og lukket.

Jeg synes det sier litt om sitt når folk blir veldig frontal når man nevner slikt. Jeg klager ikke i den forstand, som trådstarter selv sier, det er bare et syn. Vi forteller om det. Litt som når man synes en venn har begynt å bli litt teit. Sier jo ikke opp vennskapet, jeg sier bare i fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man både som bruker og mod bør være rundhåndet. Man bør tåle litt og ikke reagere fordi noen er litt OT f.eks. Vi alle er mennesker og vi kan brenne for en sak, f.eks det med bur. Poenget er vel å prøve å holde dette på et saklig nivå. Trådstarter kan velge å overse disse postene eller bli informert av de.

Syns dog hvis man ikke kan tilføre forslag om bur og KUN snakker om hvorfor ikke bruke det, så blir det på grensen av saklig - da bør man heller la det være å poste. For det å spørre om bur type og temaet det Å bruke bur er etter min mening to forskjellige tema.

Så svar på det det blir spurt om og deretter legge til info/mening om bruk av det i tillegg syns jeg er akseptabelt.

Men jeg syns ikke mod skal redigere/slette slik som bryter med dette. Først bør man informere og advare hva som skjer hvis det flyter for mye ut. Personlig syns jeg dette gjør et forum brukervennlig og det er vel brukere man trenger å beholde/få nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...