Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpene 2008


Car00line

Recommended Posts

heisann!

Jeg har en Jack Russel Terrier tispe med navn Princess Belle.. Hun er født 06.03.2008 :)

Og jeg er en veldig stolt mamma!

Har fått lært henne Sitt, Gi labb, Gi andre labb, Ligg Og Nei.. holder forsatt på med innkalling.. er ikke alltid hun vil høre viss hun leker me di andre hundene, hehe.. Men det kommer nok snart til å sitte det også :) Hun er en veldig flink og Lærerik hund! ikke minst en hund med masse personlighet..

Belle er en veldig livlig og fornøyd hund. Hun går godt over ends med alt, både katte andre hunder og alle mennesker. Det er noe som jeg er veldig glad for. har prøvd å ta henne med på mest mulig nye ting mens hun er liten.

Tror det er ganske lurt.. :P

Kunne ikke tenkt meg en bedre venn enn hun jeg har, hun er en perfekt hund :banana:

Jack Russell er virkelig en rase jeg vil anbefale!

Er det forresten noen som har god erfaring med klikke som kunne forklart meg litt omdet?? ;)

Mari Iren & Princess Belle!

post-3995-1215639040_thumb.jpg

post-3995-1215639055_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Jeg skal hente min lille Norfolk terrier-gutt om 5 dager nå! Jeg gleder meg sånn, at jeg omtrent ikke tenker på annet. Det har jeg egentlig ikke gjort siden han ble født for ca 8 uker siden.

Navnet er Lobeiros Pot of Gold, eller Mico til daglig.

Født 24.05.08.

Her er han nesten 4 uker

Pot_of_Gold.jpg

Og her er han da jeg var på besøk for tre uker siden, 5 uker gammel

IMG_2429.jpg

Oppdretterne har begynt å trene litt innkalling, og han kan navnet sitt. Men det er vel det eneste.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en Jack Russel Terrier tispe som heter Happy. Hun er født 28.03.2008

Happy går godt overens med andre hunder og mennesker. Hun er utrolig oppfinnsom og koser seg ute hver dag, både i hagen og på tur. (veldig glad i pappas sokker, og mammas clogs som jeg rasker med meg når jeg vil ha oppmerksomhet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av de som har fått valp i år, nemlig Collie langhår. Dyret heter Fachings Black Ferrari - Vita til daglig (betyr liv på latinsk), og er hentet inn fra Sverige :D Hun er født 6.mai. Målet er å prøve seg på litt av hvert; lydighet, agility, spor osv, så får vi se hva det blir til ;)

Bilder kommer senere i kveld, må få lagt inn på photobucket først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabienne's Summer Skies, aka Aynï, ble født 17.februar i år, og har rundet fem måneder nokså nylig. Har ikke fått lagt inn de nyeste bildene enda, men her er fra da hun var ca 7 uker:

0010.jpg

0004.jpg

8uker:

0012.jpg

9 uker:

0002.jpg

3 mnd:

0048.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitra er en Rottweiler tispe fra Knertebo kennel. Hun er født 14 april, og er 15 uker i dag. Planene er å bruke henne først og fremst til lydighet, men også en del bruks og RIK.

8uker

PICT0682.jpg

10uker

1806-3.jpg

11uker

2406-12.jpg

14uker

IMG_0993.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...